Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آمریکا قصد دارند درباره افزایش ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین با ولادیمیر زلنسکی مذاکره کنند، و مقامات کی‌یف نیز امیدوارند که واشنگتن با امکان استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک مالی به اوکراین موافقت کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طبق گزارش شبکه تلویزیون دولتی اوکراین، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه و "لوید آستین" وزیر دفاع ایالات متحده اواخر شب گذشته، یکشنبه، وارد کی‌یف شده و مذاکرات خود با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ایالات متحده از اظهار نظر در خصوص گزارش ورود بلینکن و آستین به کی‌یف خودداری کرده است. به احتمال زیاد این سکوت به مسائل امنیتی مربوط می‌شود. وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون از ارائه هر نوع تفسیری درباره اطلاعات مربوط به آغاز مذاکرات آنتونی بلینکن و لوید آستین با رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف خودداری کردند.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاران برای تایید این سفر،گفت: ما از اظهار نظر در این باره خودداری می‌کنیم.

سخنگوی پنتاگون نیز یادآور شد که آنها "هیچ" تفسیری در این زمینه ارائه نخواهند داد. البته "فرانس پرس" به نقل از منابع خبری خود در واشنگتن این سفر را تایید کرده است.

پیش از این، زلنسکی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که در دیدار با مقامات بلندپایه آمریکایی در کی‌یف، قصد دارد با آنها در خصوص افزایش ارسال تسلیحات به اوکراین گفتگو کند. رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفته بود که این کشور تازه شروع به دریافت تسلیحاتی از شرکای غربی کرده، سلاح‌هایی که مدت‌ها بود درخواست کرده و منتظر آنها بود.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده به تازگی با اختصاص 800 میلیون دلار مضاعف برای کمک تسلیحاتی و حمایت از کی‌یف موافقت کرده و هفته گذشته یک محموله جدید از سلاح و تجهیزات نظامی آمریکایی وارد اوکراین شد.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود| در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز شصت و یکم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

آنتونوف: روسیه و آمریکا در صورت همکاری قادر به حل مشکلات جهان هستند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده در سالگرد ملاقات سربازان اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا در منطقه البه در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم و قبل از پیروزی در سال 1945، یادآور شد که بدون مشارکت  مسکو و واشنگتن مشکلات جهانی قابل حل و فصل نیستند.

این دیپلمات بلندپایه صبح امروز، دوشنبه در پیام تبریکی به این مناسبت که در شبکه اجتماعی نمایندگی دیپلماتیک روسیه منتشر شده، تاکید کرد: «ملاقات در البه نماد روشنی از برادری نظامی اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا است که شانه به شانه علیه یک دشمن مشترک جنگیدند. خاطره این رویداد تا امروز زنده است. در شرایط عمیق‌ترین بحران در روابط روسیه و آمریکا، ما می‌توانیم و باید به تجربه کسانی روی بیاوریم که برای حل مشکلات جهانی، عقل سلیم و شجاعت کنار گذاشتن اختلافات را داشتند. اکنون نیز مشکلات زیادی در جهان مدرن انباشته شده که بدون همکاری مسکو و واشنگتن به سختی قابل حل است.»

آنتونوف تاکید کرد که روسیه همیشه به شجاعت همرزمانش ادای احترام کرده و درس‌های دوران جنگ را به خاطر خواهد داشت.

اتحادیه اروپا قصد دارد ششمین بسته تحریمی علیه روسیه اعمال کند

 والدیس دامبروسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپایی صبح امروز، دوشنبه، در مصاحبه با روزنامه تایمز اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال آماده کردن ششمین بسته تحریمی علیه مسکو است که بر واردات نفت از روسیه تأثیر خواهد گذاشت. وی گفت: «ما در حال کار بر روی بسته ششم تحریم هستیم، یکی از موضوعاتی که در حال بررسی است گزینه تحریم نفتی است، وقتی تحریم‌ها را اعمال می‌کنیم باید به گونه‌ای عمل کنیم که فشار بر روسیه را افزایش داده و در عین حال آسیب وارده به خودمان را به حداقل برسانیم.»

به گفته معاون رئیس اتحادیه اروپا، جزئیات تحریم‌های مربوط به واردات نفت از روسیه هنوز به توافق نهایی نرسیده، البته این اقدام تحریمی ممکن است شامل حذف تدریجی نفت روسیه یا اعمال تعرفه‌های صادراتی بالاتر از سقف قیمتی معین باشد.

مسدود شدن حساب‌ بانکی سرکنسولگری روسیه در نیویورک

ویچسلاو اسلاوکین، سرکنسول موقت روسیه در نیویورک اعلام کرد که وجوه این سرکنسولگری که در حسابی در "بانک مرکزی آمریکا" (Bank of America) قرار دارد، مسدود شده است.

اسلاوکین به خبرگزاری تاس گفت: «ما شدیدترین رژیم ریاضتی را تحمل کرده‌ایم و مجبور هستیم در شرایط دشوار کنونی هزینه آب و برق، خدمات شهری و تا حدی نیز بنزین، اگرچه تردد محدودی داریم و حقوق کارمندان را پرداخت کنیم».

وی افزود: مقامات روسیه به سفارت اجازه دادند تا از هزینه‌های کنسولی برای پشتیبانی از فعالیت سرکنسولگری استفاده شود، هرچند میزان آنها کاهش یافته است، زیرا تعداد درخواست روادید در حال حاضر کاهش یافته است.

شب گذشته آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در اشنگتن نیز اعلام کرد که مقامات ایالات متحده مانع از انجام فعالیت متعارف سفارت روسیه شده‌اند. وی گفته بود که حساب‌های دو سرکنسولگری روسیه در شهرهای هیوستون و نیویورک نیز توسط بانک مرکزی آمریکا مسدود شده است.

سفارت روسیه در تهران ارسال سلاح از ایران به روسیه را تکذیب کرد

سفارت روسیه در تهران ادعای برخی رسانه‌های انگلیسی مبنی بر تحویل احتمالی تسلیحات نظامی از جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون روسیه را تکذیب کرد.

دفتر نمایندگی دیپلماتیک دائمی روسیه در تهران روز یکشنبه در پیامی توییتری در این باره نوشت: «اطلاعاتی که در برخی رسانه‌ها مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه منتشر شده که جعلی است و با واقعیت مطابقت ندارد».

پیش از این، برخی رسانه‌های انگلیسی اطلاعاتی درباره تحویل ادعایی تسلیحات از جمله سامانه‌های موشکی ضدهوایی از جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین منتشر کردند. مقامات تهران و بغداد نیز این گزارش‌ها را تکذیب کردند.

نخست وزیر اوکراین: با آمریکا درباره استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه گفتگو می‌کنیم

دنیس اشمیگال، نخست وزیر اوکراین شب گذشته، یکشنبه، در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی  CBSآمریکا اعلام کرد که مقامات کی‌یف و واشنگتن در خصوص امکان استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک مالی به اوکراین مذاکره می‌کنند.

وی گفت: «ما در حال انجام چنین مذاکراتی با ایالات متحده و همه شرکای غربی خود هستیم. این یک موضوع و هدف بین المللی بسیار مهم  و یافتن راه حلی برای بازپس گیری این دارایی‌های مسدود شده به منظور تامین مالی برای بازسازی اوکراین است.»

اشمیگال همچنین تأیید کرد که اوکراین ماهانه به 5 میلیارد دلار کمک مالی نیاز دارد و افزود: شرکای غربی از جمله کشورهای گروه 20، صندوق بین‌المللی پول (IMF)، بانک جهانی (WB) با پرداخت این مبلغ موافق هستند. به گفته وی، علاوه بر این، به اوکراین به کمک‌های انسان دوستانه بیشتری نیاز دارد.

پیش از این، جانت ایلین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود: ایالات متحده هنوز نمی داند که آیا دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه را می توان برای کمک به اوکراین استفاده کرد یا خیر، چرا که عواقب این اقدام برای آمریکا "باید به دقت سنجیده شود."

دیدگاه کی‌یف درباره مخالفت اتریش با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا

اولگ نیکولینکو، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین شب گذشته، یکشنبه اعلام کرد که موضع گیری الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش مبنی بر عدم عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا از نظر استراتژیکی کوته فکری است.

این دیپلمات گفت: «ما از اظهارات وزیر امور خارجه فدرال اتریش در خصوص آینده اروپایی اوکراین ناامید هستیم. ما چنین دیدگاهی را از لحاظ استراتژیکی کوته‌بینانه می‌دانیم و به عقیده ما این نظر منافع یک اروپای واحد را برآورده نمی‌کند.»

وی همچنین سخنان دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین را یادآور شد که اوکراین در حال حاضر بهای بسیار سنگینی را برای اشتباهات بسیاری از کشورهای اروپایی می‌پردازد و ارزیابی مغرضانه آنها از واقعیت تاکنون دولت اوکراین را به طرز محسوسی تضعیف کرده است.

روز گذشته وزیر خارجه اتریش اعلام کرد که عضویت کامل اوکراین در اتحادیه اروپا به مصلحت نیست و باید از طریق مدل روابط دیگری به این کشور کمک شود.

بلاروس نقش خود در حل و فصل اوضاع اوکراین را نشان داده است

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی بلاروسی اعلام کرد که مشارکت مینسک در روند مذاکرات برای حل و فصل مناقشه روسیه و اوکراین را منطقی می‌داند، برای اینکه این موضوع به مسائل منطقه‌ای مربوط می‌شود.

زاخارووا گفت: «منطق نقش مینسک در مذاکرات برای حل مناقشه روسیه و اوکراین آشکار است. اولاً، بلاروس از لحاظ تاریخی، جغرافیایی و اقتصادی در امور منطقه مشترک ما سهیم است. در ثانی، بلاروس برای مدت طولانی درگیر حل و فصل اوضاع اوکراین، از جمله مناقشه دونباس بوده و مینسک به طور فعال و بسیار سازنده کمک زیادی به فراهم شدن بستر میزبانی از روند مذاکرات در سطوح مختلف ارائه داده و نقش خود را از این نظر را در بالاترین سطح نشان داده است.»

این دیپلمات یادآور شد، در شرایطی که تعدادی از کشورها، اعضای اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در تلاش هستند تا در وضعیت اوکراین درگیر شوند و آنها مسیر یکجانبه و رویکرد غربی در این راستا دنبال می‌کنند، مشارکت بلاروس در این مسئله از لحاظ "توازن نیروها و منافع" اهمیت پیدا می‌کند.

پیش از این، روسیه پیشنهاد کرده بود که بلاروس را در شمار کشورهای ضامن امنیت اوکراین در صورت توافق آتی بین روسیه و اوکراین قرار گیرد.

روسیه و بلاروس با وحدت قادر به مقابله با تحریم‌های غربی هستند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلاروسی تاکید کرد که مسکو و مینسک سال‌هاست که تحت تحریم‌های غرب بوده‌اند و می‌دانند که چگونه به آنها پاسخ دهند و قدرت آنها در وحدت دو کشور است.

زاخارووا گفت: تمامی تحریم‌های جمعی غرب "با شعار پایبندی به اصول" اعمال شده و مواضع اصولی آنها عدم پذیرش سیاست روسیه است. همین «اصولگرایی» در رابطه آنها با ونزوئلا، کوبا و سایر کشورها نیز وجود داشت، در حالیکه این «اصول» ممکن است در عرض یک ثانیه تغییر کند و در لحظه‌ای که رهبران غربی نیاز به حل مشکلات مبرم خود دارند، آنها کنار گذاشته می شود.

به عقیده وی، هیچ کشوری به خوبی بلاروس درک نمی‌کند که در واقع پشت این اصول آمریکایی چه اهدافی نهفته است.

تحولات روزهای گذشته پیرامون اوکراین را از لینک‌های زیر بخوانید:

پوشش زنده تحولات اوکراین| سفر دبیرکل سازمان ملل به مسکو و کی‌یف/ پوتین برای دیدار با زلنسکی شرط گذاشت/ پنتاگون: جنگ به این زودی پایان نخواهد یافتپوشش زنده تحولات اوکراین|روسیه موشک قاره‌پیما آزمایش کرد/ پوتین: تا برقراری امنیت در دونباس عملیات در اوکراین ادامه می‌یابدپوشش زنده تحولات اوکراین|بایدن: آمریکا تجهیزات توپخانه به اوکراین ارسال می‌کند/مدودف: مسکو باید برای خطر تجاوز ناتو آماده باشدپوشش زنده تحولات اوکراین| زلنسکی: آماده 10 سال جنگ با روسیه هستیم/ کرملین: در مقابل اعمال فشار غرب ایستادگی خواهیم کردپوشش زنده تحولات اوکراین| تخلیه 140 هزار نفر از شهر ماریوپل/ هشدار مجدد مسکو به فنلاند و سوئد / روسیه 18 کارمند اتحادیه اروپا را اخراج کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران اوکراین اخبار روسیه بحران اوکراین اخبار روسیه دارایی های مسدود شده وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا ایالات متحده رئیس جمهوری یادآور شد شب گذشته تحریم ها برای کمک حل و فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و چین

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه با وزیر دفاع چین دیدار کردند. 

وزیر دفاع کشورمان در این اجلاس سخنرانی کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست