Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا در مصاحبه اخیر خود با رسانه‌های این کشور اعلام کرد: خطر چین و روسیه برای کشور ما یک تهدید جدی است و فعالیت‌های تحریک آمیز دولت‌های پکن و مسکو مانند زنگ خطری برای ماست تا بیش از پیش خودمان را برای رویارویی احتمالی با آن‌ها آماده کنیم. به دلیل افزایش محسوس فعالیت نظامی روسیه و چین در منطقه باید آماده مقابله نظامی با این دو کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روز‌های اخیر نخست وزیر استرالیا نیز گفته بود برای دور نگه داشتن چین از منطقه در پی امضای توافقنامه‌های امنیتی با کشور‌های مختلف از جمله جزایر استراتژیک سلیمان است.

داتون در بخشی از مصاحبه خود عنوان کرد: ما باید واقع گرا باشیم. افرادی مانند هیتلر یا دیگران زاییده تخیل و افکار ما نیستند و به تاریخ نپیوسته اند. ما باید از تاریخ درس بگیریم و اجازه تکرار آن‌ها را ندهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پوتین نماد همان تصاویر سخت تاریخی شده است. او کسی است که تمایل به کشتن زنان و کودکان دارد. این اتفاق در سال ۲۰۲۲ در حال افتادن است.

وزیر دفاع استرالیا هشدار داد که چین در مسیری بسیار خطرناک قرار گرفته و کشورش چاره‌ای ندارد تا برای حفظ صلح در منطقه این روز‌ها خود را برای جنگ آماده کند.

داتون همچنین تاکید کرد: ما اکنون در دوره‌ای شبیه به سال‌های ۱۹۳۰ قرار داریم. شرایط امروز به اندازه همان سال‌ها حساس و پرخطر است. شرایط فعلی جهان به حدی پیچیده است که ما تا به حال مانند آن را از زمان پایان جنگ جهانی دوم تجربه نکرده بودیم. ما قطعاً نیاز داریم خود را برای روز‌های سخت آماده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیتر داتون وزیر دفاع استرالیا دولت چین فعالیتهای روسیه جزایر سلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس اعلام وزارت کشور روسیه، نام آرسن آواکوف، وزیر کشور پیشین دولت ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته است.

پیشتر سرویس نظارت مالی فدرال روسیه نام آواکوف را در فهرست تروریستی و افراطیون قرار داده بود. وزارت کشور روسیه هیچ جزئیاتی را درباره اینکه این فرد ذیل چه ماده‌ای در فهرست تحت تعقیب قرار گرفته است، ارائه نکرد.

کمیته تحقیقات روسیه در سال ۲۰۱۸ با طرح اتهام ممانعت از بهره‌مندی شهروندان روسیه از حق رای در انتخابات ریاست جمهوری، پرونده کیفری را علیه آواکوف تشکیل داد.

براساس اعلام بازرسان پرونده، آواکوف در آن برهه به مقامات وزارت کشور اوکراین که مسئولیت تامین امنیت نهادهای دیپلماتیک روسیه در کی‌یف، خارکیف، اودسا و لویو را برعهده داشتند، دستور داده بود تا از ورود روس‌ها به شعبه‌های اخذ رای خودداری کنند. آواکوف از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ وزیر کشور اوکراین بود.

کد خبر 6098015

دیگر خبرها

  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد