Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی گفت: کارگروه ویژه برای رسیدگی به مسائل شرکت‌های دانش بنیان در استان تشکیل می‌شود و در این کارگروه مشکلات کارآفرینان به صورت موردی مورد بررسی قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ، جواد قناعت با اعلام این خبر در جلسه دیدار مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان اظهار داشت: لازم است سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مدیریت این کارگروه را با همکاری دستگاه‌های متولی به دست گیرد و چندین جلسه تخصصی و ویژه برای رسیدگی به مسائل شرکت‌های دانش بیان استان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید این کارگروه با تعداد محدود شرکت‌ها برگزار و مسائل به صورت موردی مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات غیرقابل حل هم به بنده برای پیگیری موضوعات از مرکز منتقل شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری علاوه بر این در همین چند روز کوتاه خدمت خود، در راستای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بیان، کمیته شناسایی فرصت‌های تولید دانش بنیان و کمیته حمایت از تسهیل‌گیری دانش بنیان را در دستورکار خود قرار داده که به زودی راه‌ اندازی می‌شود.

لزوم ورود صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاری در شرکت‌های بزرگ دانش بنیان/غضنفری: آینده متعلق به شرکت‌های دانش بنیان است ارتباط صنعت و دانشگاه برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان گلستان افزایش می‌یابد رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی: شرکت‌های دانش بنیان از «معافیت‌های مالیاتی» بهره‌مند می‌شوند

قناعت با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در صنایع اگر پیش از این به عنوان یک ضرورت مطرح بود، در شرایط فعلی کشور، تبدیل به یک وظیفه شده اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور باید از این ظرفیت‌ استفاده کنیم و بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص فصل الخطاب است.

وی به شعار سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین اشاره کرد و گفت: تحقق این امر وظیفه متولیان را مضاعف و دوچندان می‌کند چرا که شرکت‌های دانش بیان نقش محوری در اقتصاد مقاومتی دارند.

استاندار با بیان اینکه اگر تولید ما دانش بنیان نشود هزینه‌ها افزایش می‌یابد و در رقابت‌ها عقب می‌مانیم، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم دانش را در تولید به خدمت بگیریم باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بیان استفاده کنیم.

قناعت از خراسان جنوبی به عنوان بهشت معادن کشور یاد کرد و گفت: ما در بهشت معادن زندگی می‌کنیم اما از ظرفیت‌‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معادن به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برخی شرکت‌های دانش بنیان ایده‌های جدیدی برای حل مشکلات و استفاده از ظرفیت‌ها دارند که متأسفانه در گردونه اداری باقی می‌ماند، متذکر شد: در چنین شرایطی برخی دلسرد شده و به سایر استان‌ها مهاجرت می‌‌کنند و برخی هم با تمام سختی‌ها، مشکلات را به جان می‌خرند و می‌مانند.

به گفته وی تبیین جایگاه شرکت‌های دانش بنیان آن هم برای افراد فرهیخته این جمع اهمیتی ندارد اما باید کار را شروع کنیم، در مسیر راه به دلیل عدم اطلاع برخی مدیران دستگاه‌‌های اجرایی، کار برای شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینان ما سخت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از توصیه‌های جدی مقام معظم رهبری حمایت از کارآفرینان است اضافه کرد: در راستای حمایت از کارآفرینان باید در عمل، شعار سال را اجرایی و عملیاتی کنیم و باید مراقب باشیم که شعاری عمل نکنیم و حتماً از ظرفیت شرکت‌های دانش بیان استفاده کرده و آنان را پای کار بیاوریم.

قناعت با اشاره به اینکه در این نشست یکسری از مشکلات اساسی شرکت‌های دانش بنیان بررسی و احصاء شد اظهار داشت: باید این نشست‌ها دارای خروجی بوده و نتیجه‌ بخش باشند و صرفاً به درد دل تنها ختم نشود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به گفته کارشناسان برای تولید به منابع مالی، مواد اولیه و منابع انسانی نیاز داریم که به اعتقاد بنده علاوه بر این به عزم و اراده دولتی هم نیاز جدی است که در این نشست به دنبال حل موانع پیش‌روی کار آفرینان به خصوص در ادارات دولتی هستیم.

قناعت با تأکید بر اینکه باید موانع از پیش‌روی کارآفرینان برداشته شود تا ظرفیت‌‌های بالقوه آنان تبدیل به بالفعل شد، خاطرنشان کرد: بیمه، مشکلات مالی و تسهیلاتی، بروکراسی اداری، طولانی شدن روند ارائه مجوزها از دغدغه‌های اصلی کارآفرینان بود اما در کنار این مشکلات، مهمترین مشکل این است که فهم درستی از کارآفرینان در جامعه، ادارات و نهادها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه جوان کارآفرین و نخبه را به خوبی نشناخته‌ایم که باید در این زمینه ما مدیران ارشد استان به یک فهم‌ مشترک برسیم و حتماً این موضوع به لایه‌های پایین ادارات هم منتقل شود، که اگر این اتفاق بیفتد، زمینه ساز پیشرفت و تعالی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی ادارات و بانک‌ها در سال جاری می‌تواند حمایت از طرح‌های دانش بنیان باشد، اضافه کرد: باید در این زمینه دستگاه‌های اداری ما پای کار باشند تا بتوانیم بیشتر از گذشته در راستای توسعه استان از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

مسائل بیمه‌ای، مشکلات مالی و تقاضا برای دریافت تسهیلات، بروکراسی اداری در ادارات و بانک‌ها، استفاده از ظرفیت و راهکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه استان، مشکلات در فروش محصولات، عدم حمایت و فهم درست ادارات دولتی از کار آفرینان و شرکت‌های دانش بنیان و اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر در ارائه مجوزها از دغدغه‌های و درخواست‌های مدیران شرکت‌‌های دانش بنیان و فناور استان بود که در نشست سه ساعت با استاندار خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 252/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظرفیت شرکت های دانش شرکت های دانش بنیان استاندار خراسان جنوبی شرکت های دانش استفاده از ظرفیت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان شعار سال که بر مشارکت مردمی تاکید دارد، تحقق پیدا می‌کند و در حل مسائل علاوه بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت بیشتری را در حل مسائل ترافیکی شهر طلب می‌کنیم.

پوریا محمدیان‌یزدی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سه سال پیش رهبر معظم انقلاب نام سال را متناسب با حمایت دانش‌بنیان‌ها تعیین کردند و بر آن اساس مجموعه‌های مختلفی تلاش کردند تا بتوانند شعار سال را محقق کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری اصفهان به‌طور جدی برای لبیک به این اقدام وارد عمل شد، افزود: در این راستا سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و در سال ۱۴۰۲ اولین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان را برگزار کرد و توانست تمام شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند را کنار یکدیگر جمع کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه سال گذشته از برگزاری نمایشگاه در محیط دانشگاهی و اجرا بازخورد خوبی گرفتیم، ادامه داد: همکارانم در مجموعه شهرداری اصفهان تصمیم گرفتند مجدد این نمایشگاه را برگزار کنند، البته شهرداری مشهد سال گذشته مشارکت خوبی داشت و در این دوره نیز از مجموعه شهرداری، دو سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد که بیشترین مهندسی معکوس و بهره‌وری را داشتند، محور نمایشگاه شدند و سایر سازمان‌ها نیز در این نمایشگاه مشارکت کردند.

محمدیان تصریح کرد: از ویژگی‌های خوب دومین دوره نمایشگاه حمل‌ونقل برگزاری نشست کلان‌شهرها بود که با این اقدام تمام معاونان حمل‌ونقل و ترافیک و مدیران سازمان‌های زیرمجموعه را در این نمایشگاه شرکت دادیم‌.

وی با بیان اینکه در این دوره شرکت‌های بیشتری شرکت کردند و موضوعات مسئله‌محور است، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در حوزه‌های هوشمندسازی، خودروهای برقی، موتورهای برقی، سامانه‌ها و نرم‌افزارهایی که در سیستم‌های مدیریت شهری کاربرد دارد و می‌تواند بهره‌وری از سیستم‌های شهری را افزایش دهد، مشارکت کردند، همچنین چند شرکت در رابطه با سرویس مدارس محصول نرم‌افزاری و در حوزه هوشمندسازی سر تقاطع‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه الکترونیک و مخابرات محصولات خوبی ارائه کردند؛ همه سعی می‌کنند با توجه به مشکلات موجود در شهرداری‌ها به‌ویژه شهرهایی با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر بتوانند راهکارهایی ارائه دهند تا مورد استفاده شهرداری‌ها باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران تاکید کرد: در این نمایشگاه شعار سال که بر مشارکت مردمی تاکید دارد، تحقق پیدا می‌کند و در حل مسائل علاوه بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت بیشتری را در حل مسائل ترافیک شهر طلب می‌کنیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه تداوم داشته باشد و سال آینده با نظرسنجی از شرکت‌کنندگان نقاط قوت و ضعف برطرف و با کمترین نقص برگزار شود و تبدیل به محفل علمی سالانه در حوزه حمل‌ونقل باشد که مشکلات بیان و شرکت‌ها محصولات خود را ارائه دهند.

کد خبر 749975

دیگر خبرها

  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان