Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به نمونه‌برداری و آزمایش مواد آلاینده‌ها از رودخانه زاینده‌رود و برخورد با متخلفان رهاسازی مواد آلاینده در مسیر زاینده‌رود، گفت: آب شرب اصفهان از نظر کیفی سالم است و مشکلی از نظر وجود آلاینده‌ها ندارد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره دلیل تغییر رنگ آب در رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: گزارشی درباره ورود آلاینده‌ها به رودخانه دریافت کردیم که به شکل کف روی آب بود و در حالت اولیه شبیه ماده شوینده به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعزام تیم کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای به محل انتشار آلودگی، افزود: کارشناسان نمونه‌برداری‌های لازم را انجام دادند و در حال انجام آزمایش و بررسی‌های فنی لازم هستند، قرار است تا روزهای آینده گزارش آزمایشگاه آب منطقه‌ای درباره تشخیص این ماده اعلام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر اساس قانون ورود هرگونه آلایندگی به رودخانه را ممنوع دانست و تاکید کرد: باید برخورد قانونی انجام شود و آب منطقه‌ای و محیط‌زیست در طول مسیر با ورود آلاینده‌ها برخورد کنند.

وی با اشاره به تجربه تکرار چنین اتفاقاتی در سال‌های گذشته، گفت: گاهی متخلفان ته مانده تانکرهایشان را در رودخانه زاینده‌رود تخلیه می‌کردند اما این موارد تخلف پیگیری می‌شد.

شیشه‌فروش با اشاره به حل شدن بخشی از این آلودگی در آب رودخانه، رودخانه، ادامه داد: به شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام شد که تیم‌های گشت و نظارت خود را در مسیر رودخانه فعال کند تا با هرگونه برداشت‌های غیرمجاز و ورود آلایندگی برخورد شود.

وی با تاکید بر این که آب شرب اصفهان از نظر کیفی سالم است و مشکلی ندارد، گفت: کمیته کیفی منابع آب در استان که متشکل از عوامل کارشناسی آب منطقه‌ای مرکز بهداشت، آب و فاضلاب و محیط‌زیست است، به صورت مستمر منابع آب سد زاینده‌رود، تصفیه‌خانه، چاه‌ها، رودخانه و در قنوات را کنترل کیفی و مرتب بررسی می‌کنند بنابراین شهروندان اطمینان صددرص دی از سلامت آب شرب داشته باشند چراکه از نظر وجود آلاینده‌ها مشکلی ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: به زودی نتایج تحقیق درباره تخلف رهاسازی مواد آلاینده در مسیر رودخانه زاینده‌رود اعلام و با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

کد خبر 570543

منبع: ایمنا

کلیدواژه: منصور شیشه فروش ستاد مدیریت بحران آب شرب سالم آلودگی محیط زیست زاینده رود رودخانه زاینده رود آلایندگی آب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رودخانه زاینده رود مواد آلاینده آب منطقه ای آلاینده ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود