Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@10:28:04 GMT

قفلی گران بر سر در سومین کورت پدل اسکواش ایران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۶۲۶۲

قفلی گران بر سر در سومین کورت پدل اسکواش ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وقتی نیات و خدمات صادقانه مسؤولان رنگ می‌بازد و روبان پروژه‌های نیمه‌تمام‌ ورزشی غیرکارشناسانه‌ بریده می‌شود باید از همان ابتدا در انتظار روزگاری ناخوش پس از آن بازگشای‌های سوری فروماند.

درب نخستین کورت پدل شرق کشور و سومین نوع ملی آن در ایران، طی مراسمی باشکوه در«هفتمین روز از دهه مبارک فجر ۱۳۹۷» با حضور مسؤولان فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران و مدیران اجرایی و ورزشی وقت خراسان‌جنوبی گشوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مسعود سلیمانی» رئیس فدراسیون اسکواش کشورمان که اصالت بیرجندی دارد در جمع حاضران آن مراسم رسمی اظهار داشت: با احداث سومین کورت پدل اسکواش کشور در بوستان پدران آسمانی خیابان ظفر بیرجند آنهم در مدت زمانی کمتر از ۲ ماه می‌توان نوید روزهای خوشی  برای این ورزش راکتی در خراسان‌جنوبی را داشت.

《علی غنی》رئیس هیأت وقت اسکواش خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم عنوان کرد: نخستین کورت پدل اسکواش شرق کشور در مساحت ۲۰۰ متر مربع و با هزینه‌کرد ۱۵۰ میلیون تومان از اعتبارات هیأت اسکواش استان احداث گردید و برای تکمیل و مسقف‌کردن کورت پدل اسکواش ظفر خراسان‌جنوبی حدود ۱۵۰ میلیون تومان دیگر هزینه خواهد شد.

وی افزود: زمین این پروژه توسط شهرداری به‌صورت قرارداد پنج‌ساله در اختیار هیأت اسکواش خراسان‌جنوبی قرار گرفته است که بعد از آن نیز با اولویت هیأت اسکواش مورد استفاده ورزشکاران خواهد بود.

 این پروژه ورزشی نمونه اسکواش کشوری و افتخار استانی خراسان‌جنوبی که با افتتاح سوری‌! از همان روزهای نخستین افتتاح آن، نقص‌های فنی‌ بر رخصارش هویدا بود و کوله‌باری از ناملایمات را به دوش می‌کشید زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به حاشیه‌های نامیمونی گرفتار شد.

مسوؤولان وقت اسکواش خراسان‌جنوبی با استقرار باشگاه پدل ظفر بیرجند در این مکان ورزشی بدنبال رونق‌بخشیدن این رشته ورزشی بودند که بعد از زمان کوتاهی مشخص گردید، این باشگاه هویت قانونی نداشته و شاکی خصوصی دارد!

از سویی شهرداری بیرجند نیز بعنوان مدعی‌العموم نسبت به احداث غیر اصولی این پروژه ورزشی در بوستان پدرات آسمانی ظفر بیرجند معترض و قراردادهای فی‌مابین هیأت اسکواش را ناقض قوانین عمومی می‌دانست.

گرچه درب «کورت پدل ظفر» چند صباحی به روی ورزشکاران بیرجندی باز بود و هنوز آب‌خوشی از گلوی علاقمتدان به این رشته ورزشی پایین نرفته بود که بدقولی‌های مسؤولان وقت هیأت اسکواش در تعهدات پرداخت بدهی پیمانکار این پروژه  ورزشی غوز بالای غوز شد.

متاسفانه جدای بر اینکه نه تنها مثلا سومین کورت پدل شرق کشور و نخستین نوع آن در ایران پس از سالها مسقف نگردید بلکه مدت‌های مدیی‌است که قفل بزرگی بر درب آن آویزان شده و فقط حسرتی غریبانه بر گونه‌ علاقمندان به این رشته ورزشی را به یادگار گذاشته است.

ثروتی ملی و ظرفیتی بی‌بدلیل ورزشی در خراسان‌جنوبی دراز مدتی است که خاک بی‌‌برنامگی بر رخ دارد،  چوب اختلافات داخلی و ایده‌های ناکارشناسی متولیان این رشته ورزشی را به‌جان می‌خورد و از سویی نیز با دست‌بدست شدن‌ چندین ماهه سکان هدایت هیأت اسکواش استان نیز نمی‌توان چندان امیدی برای بهتر شدن اوضاع  و مطالبه مردمی را در این خصوص داشت.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس

کلیدواژه: سلیمانی غنی رشته ورزشی خراسان جنوبی هیأت اسکواش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد