Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@07:35:45 GMT

سهام به عنوان وثیقه درنظر گرفته میشود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۶۴۱۴

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: وثیقه قرار دادن دارایی‌های فیزیکی زمان‌بر است اما توثیق سهام به صورت الکترونیکی و فقط با طرح درخواست از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برقرار می‌شود. ناطقان: مجید عشقی درباره دارایی‌های مالی افراد و اجرای احکام در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: زمانی که قرار است یک حکم قضایی اجرا شود و دارایی فرد به عنوان وثیقه در نظر گرفته شود، معمولا توثیق دارایی‌های فیزیکی زمان‌بر است و فرایند پیچیده‌ای دارد و باید به دفترخانه مراجعه کرد اما در نظر گرفتن سهام به عنوان وثیقه به صورت الکترونیکی در حال راه‌اندازی است و با یک درخواست از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با توجه به مدارک و اسناد و مجوزهای قانونی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به تفاهم همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با تاکید بر ضرورت تسریع در ثبت تغییر و تحولات نهادهای مالی و ثبت افزایش سرمایه سهامداران گفت: با تسریع در این امور شاهد کاهش تبعات مالی برای صاحبان شرکت‌ها هستیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهارداشت: یکی از مسائل بازار سرمایه این است که با وجود دو هزار نهاد مالی و شرکت در مجموعه سازمان بورس که یا پذیرفته شده هستند یا تحت نظارت این سازمان قرار دارند اما امور مربوط به ثبت این شرکت‌ها به صورت سنتی انجام می‌شود، یعنی اگر مجوزی لازم داشته باشند، به صورت فیزیکی به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه می‌کنند یا استعلام‌هایی که اداره ثبت شرکت‌ها از سازمان بورس دارد عمدتا با مراجعه حضوری است.

وی اضافه کرد: توافقی با سازمان ثبت اسنا و املاک کشور در حال پیگیری است تا این موارد به صورت الکترونیکی انجام شود حتی موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها نیز دیگر به صورت تحویل لوح فشرده (سی دی) نباشد بلکه به صورت مستقیم ارتباط الکترونیکی برقرار شود تا فرایند افزایش سرمایه‌ها تسهیل شود و شرکت‌ها بتوانند زودتر سرمایه‌های خود را ثبت کنند.

عشقی افزود: این اقدام اثر بسیار زیادی دارد زیرا بعضا به دلیل عدم ثبت افزایش سرمایه در موعد مناسب، نماد یک شرکت ممکن است ۲ ماه بسته بماند و این موضوعی است که برای دارایی مردم اتفاق می‌افتد و سعی داریم تا با برقراری ارتباط الکترونیکی در انجام امور تسریع شود.

منبع: مشرق برچسب ها: سهام ، وثیقه ، دارایی ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سهام وثیقه دارایی ها سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزایش سرمایه سازمان بورس دارایی ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین هالیوودی فوتبال انگلیس؛ ویل فرل سهام لیدز را می‌خرد

بازیگر The Anchorman و Elf به گروه مالکان لیدز یونایتد می‌پیوندد.

طرفداری | پس از موفقیت رایان رینولدز و راب مک‌الهنی در رکسهم، بازیگران دیگر هالیوود نیز به دنبال سرمایه‌گذاری در فوتبال انگلیس هستند.

به گزارش تلگراف؛ ویل فرل، بازیگر آمریکایی به‌زودی به عنوان یکی از مالکان مشترک لیدز یونایتد معرفی خواهد شد. بازیگر هالیوود به گروه سرمایه‌گذاری «49ers Enterprises» می‌پیوندد که پیش‌تر مایکل فلپس، اسطوره ورزش شنا و راس کرو، دیگر بازیگر آمریکایی، به آن ملحق شده بودند. فرل سهام جزء چشمگیری را از از آندره رادریزانی در سان‌فرانسیسکو خریداری کرده و مطابق گزارش‌ها، علاقه‌ او به فوتبال به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. فرل که ثروتی معادل 127 میلیون پوند دارد، یکی از مالکان باشگاه لس‌آنجلس اف‌سی هم به شمار می‌رود. او در حالی که فصل گذشته بازی‌های لیگ برتر را تماشا می‌کرد، در مصاحبه‌ای با اسکای گفت:

من واقعا طرفدار تیمی در انگلیس نیستم، فقط از دنبال کردن داستان‌ها لذت می‌برم. لیگ برتر به وضح رقابت بسیار خوبی است. 

 

با این حال، بازیگر 56 ساله از همان زمان عاشق لیدز یونایتد شده و قرار است تا آخر ماه مِی به عنوان سرمایه‌گذار معرفی شود. توافق او با لیدز به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر علاقه ویل فرل برای پیوستن به رایان رینولدز و راب مک‌الهنی به عنوان سرمایه‌گذار در رکسهم پایان می‌دهد. لیدز که در صعود مستقیم به لیگ برتر ناکام ماند، هفته آینده در چارچوب پل‌آف چمپیونشیپ شانس را برای بازگشت به سطح اول فوتبال انگلیس امتحان می‌کند. 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • جدیدترین هالیوودی فوتبال انگلیس؛ ویل فرل سهام لیدز را می‌خرد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود