Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-طیبه جواهری: پیش از آغاز سال جدید بود که زمزمه تحول در مدیریت شهری کرج سر و صدای جدیدی به پا کرد. آن روز ها نطق پیش از دستور شورای شهر کرج به یک باره رنگ عوض کرده بود و هریک به نوعی به انتقاد و طرح سوال غیر رسمی از آقای شهردار مربوط می‌شد!

همان روزها در حاشیه یک برنامه از عمار ایزدیار، عضو شورای شهر کرج در این خصوص سوال پرسیدم که پاسخ داد فعلا برای تغییر شهردار برنامه ای نداریم، از او سوال کردم پس استیضاح به بعد از عید موکول شد؟ پاسخ این عضو شورای شهر مثبت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده عضو شورای شهر به حقیقت تبدیل شد و اواخر فروردین سال ۱۴۰۱، با پشت سرگذاشتن سفر رییس جمهور به استان البرز که حواشی بسیاری را نیز به دنبال داشت داستان طرح سوال و استیضاح شهردار رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت.

اخبار غیر رسمی در این روزها خبر از کافی نبودن تعداد مخالفان شهردار کرج برای استیضاح می‌داد اما گروه موافق استیضاح با جدیت به دنبال اهداف خود بودند تا جایی که در فضای مجازی روزشمار راه اندازی شده بود.

بالاخره روز موعود رسید، طبق اعلام روابط عمومی تنها از خبرگزاری‌های رسمی برای حضور در جلسه استیضاح شهردار دعوت شده بود، اما زمانی که اصحاب رسانه به شورای شهر رسیدند با درب بسته مواجه شدند، حراست شورای شهر کرج در پاسخ به همکارانم اعلام می‌کرد دستور از سوی رییس شورای شهر است و من مأمور به انجام دستور هستم!

کمی بیشتر منتظر ماندیم شاید آقای رییس کوتاه بیاید و اصحاب رسانه استان را که همگی با دعوت قبلی برای حضور در صحن شورا در محل حاضر شدند از مهمترین اخبار مدیریت شهری با خبر کنند، اما انتظار بی‌فایده بود و پس از دو ساعت وقفه مقابل درب شورای شهر یکی از کارمندان مجموعه خبر داد که جلسه لغو شده است.

علت را جویا شدیم و اطلاعات جدید حاکی از این بود به گفته رییس شورای شهر تعداد اعضا برای برگزاری جلسه مکفی نیست، گویا افرادی که نامه استیضاح شهردار را امضا کرده بودند غیبت داشتند، یکی از کارمندان شورای شهر حین خروج از ساختمان خبر داد برخی از غائبین جلسه در ساختمان اداره حضور داشتند اما در صحن خیر!

باز پس گیری امضاء استیضاح شهردار کرج تکذیب شد

متاسفانه هیچ یک از اعضای شورای شهر و یا مدیر روابط عمومی مجموعه که از اصحاب رسانه برای حضور در نشست استیضاح شهردار دعوت کرده بودند برای دلجویی از اصحاب رسانه اقدامی نکردند. اما در نهایت مسؤول روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرج، به انتشار یک پاراگراف خبر در کانال متعلق به شورای شهر اکتفا کرد و آن هم یک تکذیبیه بود!

در این اطلاعیه ای با اشاره به انتشار خبری به نقل از سخنگوی این شورا مبنی بر باز پس گیری امضاء استیضاح شهردار کرج، آمده است؛ سخنگوی محترم شورای اسلامی شهر با هیچ رسانه ای گفتگو نداشته و توضیحات لازم در خصوص جلسه چهل و نهم شورا از طریق روابط عمومی و به نقل از سخنگوی شورا منتشر شده است.

این پایان ماجرا نبود، با وجود اینکه هیچ یک از اصحاب رسانه اجازه ورود به ساختمان شورای شهر کرج را پیدا نکردند و اصل موضوع لغو شدن جلسه هنوز مشخص نیست؛ سخنگوی شورای شهر کرج به رسم هر جلسه صحن علنی اقدام به برگزاری نشست خبری کرد، او در این نشست که با حضور نیروهای خود شورای شهر کرج بود اعلام کرده است که نشست استیضاح شهردار این کلانشهر برای انسجام بیشتر اعضای شورای شهر به زمان دیگری موکول شد.

به گفته وی از مجموع ۶ عضو استیضاح کننده شورای اسلامی شهر کرج سه عضو آنها طی نامه ای به رئیس شورای شهر خواستار موکول شدن نشست استیضاح شهردار کرج به وقت دیگری شدند.

سخنگوی شورای شهر کرج اعلام کرد: نشست امروز شورای اسلامی شهر کرج یک دستور جلسه داشت و آن هم درخواست اعضای استیضاح کننده  از رئیس  شورا برای تغییر زمان استیضاح به زمان دیگری بود که با آن موافقت شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر مدیریت شهری خبرگزاری فارس فارس نیوز البرز کرج استیضاح رسانه اصحاب رسانه استیضاح شهردار کرج شورای اسلامی شهر شورای شهر کرج روابط عمومی اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی امروز دوشنبه در اختتامیه جشنواره در مسیر انتخاب گیلان اظهار کرد: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در شورانگیزی انتخابات اخیر مجلس و خبرگان رهبری بسیار اثرگذار و ستودنی است.

وی به تبیین نقش محوری رسانه در ابعاد مختلف پرداخت و بیان کرد: رسانه نقش روشنگری و جهت دهی افکار عمومی را بر عهده دارد و این مهم در دنیا به وضوح روشن است.

جلایی با استناد از آیات گوهربار قرآن کریم، نقش رسانه ها را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: حکمت و موعظه حسنه دو محور فعالیت رسانه ها به شمار می روند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های ایالات متحده و خیابان‌های انگلیس افزود: بازتاب رسانه ای این اتفاقات نشان دهنده قدرت و نفوذ نرم رسانه ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه خرداندیشی در کنار حکمت اهمیت دارد، گفت: رسانه‌ها در جنگ غزه و فلسطین با موعظه حسنه موجب شکل گیری عواطف انسانی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رسانه ها گفت: توجه به اصحاب رسانه و رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد.

کد خبر 6092439

دیگر خبرها

  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند