Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در بازدید از آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز گفت: می‌توان با انجام آزمایشات و ارجاع محققان به این آزمایشگاه از معطل شدن بیماران جلوگیری کرد.

پناهی ادامه داد: با استفاده از تمام ظرفیت‌های آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز می‌توان آن را به یک بازوی تحقیقاتی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به عدم دسترسی به اطلاعات فنی کالیبراسیون دستگاه‌ها در بیمارستان‌ها امکان چاپ مقاله در ژورنال‌ها با رتبه بالا نیست که می‌توان این مشکل را توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز رفع کرد.

پناهی با اشاره به دقت پژوهش‌ها در عارضه‌های مغزی که می‌تواند با تصویربرداری در موسسه‌هایی مثل آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز مشخص شود بیان کرد: می‌توان در خصوص مسائل و عارضه‌های پس از کووید و آسیب‌هایی که در اثر ابتلا به این بیماری به مغز وارد می‌شود مطالعه کرد.

در ادامه دکتر محمدرضا آی رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در خصوص نحوه انتصاب رئیس آزمایشگاه و هیئت امنا و تبادل نظر بین رشته‌های علوم پزشکی و علوم مهندسی صحبت و همچنین به نحوه‌ اختصاص فضا برای ساخت این موسسه اشاره کرد و گفت: تاسیس و راه‌اندازی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز سریعترین پروژه دولتی بوده که تنها در مدت شش ماه تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در پاسخ به دکتر پناهی در خصوص امکان انجام پروژه‌های حیوانی گفت: تجهیزات آزمایشگاه دارای کویل‌های مخصوص حیوانات است و می‌توان در این آزمایش‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

همچنین دکتر مجید نیلی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با بیان اینکه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، محلی برای دسترسی افراد متخصص و برجسته است افزود: باید به گسترش تجهیزات و افزایش بودجه آزمایشگاه کمک کرد؛ در حال حاضر این مرکز از تمام ظرفیت‌های وقت دهی و ارائه خدمات استفاده می‌کند. این امر می‌تواند گامی باشد برای ایجاد زنجیره‌ای از آزمایشگاه‌های ملی نقشه برداری مغز و انجام پروژه‌های بین رشته‌ای تا بتوان به ارائه خدمات بهینه پرداخت.

کد خبر 5474703 زهره بال

منبع: مهر

کلیدواژه: نقشه برداری مغز کووید 19 مغز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تحقیقات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ویروس کرونا تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری ناسا نوآوری شرکت اسپیس ایکس اینترنت فناوری فضایی همراه اول فضانوردان گوگل شرکت دانش بنیان تهدیدات سایبری ایالات متحده امریکا آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ همزمان با برگزاری بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۳ برخی از سفیران و کارشناسان خارجی در محل این رویداد حضور یافتند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۳ از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل سازمان نقشه برداری کشور در حال برگزاری است.
برخی از سفیران و کارشناسان خارجی علاوه بر حشور در همایش و نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی این رویداد، از غرفه‌های نمایشگاه زئوماتیک ۴۰۳ نیز بازدید کرده و در جریان پیشرفت‌های علمی کشورمان در این حوزه قرار گرفتند.
بیست وهشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی درهشت محور اصلی برگزار می‌شود
۱- ژئودزی و ژئودینامیک (تعیین موقعیت، ناوبری و چارچوب‌های مختصاتی زمین مرجع وغیره) ۲- فتوگرامتری و سنجش‌ازدور (پهپاد، سامانه‌های پویای تولید و به روزرسانی نقشه و اطلاعات مکانی) ۳- سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی (GIS & SDI) و مدیریت منابع مکانی غیرمتمرکز ۴- آبنگاری (چارت دریایی، تغییرات تراز دریا، ایمنی دریانوردی، کاداستر دریایی) ۵- کارتوگرافی (اطلس‌های پویا، نقشه‌های تعاملی و تقاضامحور، نام‌های جغرافیایی و تقسیمات کشوری) ۶- فناوری‌های نوین در حوزه اطلاعات مکانی (شهر سه بعدی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، متاورس) ۷- کاربرد اطلاعات مکانی در (دولت الکترونیک، اقتصاد دیجیتال، حدنگاری، آمایش سرزمین، توسعه دریامحور و سامانه‌های تصمیم یارمکانی) ۸- کاربرد اطلاعات مکانی در مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی، اقلیم و محیط زیست، حمل و نقل، محور‌های برگزاری این رویداد است.
جاویدانه، رئیس سازمان نقشه برداری کشور در حاشیه این مراسم گفت:علوم نقشه برداری با توجه به تغییرات گسترده تکنولوژی در بخش‌های جمع آوری، پردازش و نمایش اطلاعات در سال‌های اخیر تغییرات و پیشرفت‌های زیادی را تجربه نموده است که عدم آگاهی و استفاده از آن میتواند صدمات جبران ناپذیری را بر بدنه برنامه ریزی، تصمیم سازی و مهندسی کشور وارد نماید. این اهمیت وقتی صدچندان میشود که بدانیم بسیاری از داده‌های دنیای امروز دارای مولفه مکانی بوده و بدون آن کارآیی ندارند.
بخش نمایشگاهی زئوماتیک ۱۴۰۳ ، تا ۱۲ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل سازمان نقشه برداری کشور آماده بازدید علاقمندان است.

دیگر خبرها

  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • آب شرب اصفهان سالم است
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت