Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: شهرستان دهلران دارای معادن سیمان، سیلیس، گچ و سنگ‌های مرغوب است، این در حالی است که این ظرفیت‌های بزرگ باعث اشتغال جوانان شهرستان نشده است.

کارخانه سیمان دهلران طرح مهمی که بیش از ۱۶ سال از آغاز عملیات اجرایی می‌گذرد، این روزها با پیگیری مسئولان و طرح در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مقرر شده حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری تکمیل و در مدار تولید قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۱۳۸۴ بنا بود کارخانه سیمان دهلران احداث شود، کارخانه‌ای که قرار بود روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن سیمان تولید کند اما در سال ۱۳۹۶ بانک این کارخانه را پلمب و روند احداث کارخانه متوقف شد.

این طرح در حالی در مراحل پایانی است که بسیاری از قطعات کارخانه که سال‌های پیش وارد کشور شده هم اکنون در حال فرسوده شدن هستند، اختلاف بانک و سرمایه گذار بر سر ۳۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی است که تاکنون پرداخت نشده است.

با سفر چند ماه پیش رئیس قوه قضائیه به ایلام پرونده واحد بلاتکلیف سیمان دهلران روی میز قرار گرفت و کار احداث کارخانه مجدداً از سر گرفته شد اما این طرح همچنان دارای مشکل است.

طبق گفته سرمایه گذار این طرح بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر این کارخانه نیاز به هزینه دارد تا به بهره برداری برسد، اما موانع بانکی فعلاً اجازه نداده که این طرح تکمیل شود.

وعده جدید برای افتتاح کارخانه سیمان دهلران

نماینده مردم دهلران در مجلس در این ارتباط در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ادامه پیگیری‌ها و به منظور تعیین تکلیف نهایی سیمان دهلران، وضعیت این کارخانه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور بررسی شده است.

بهزاد علیزاده بیان کرد: برنامه زمانبندی این طرح داده شده و بر اساس برنامه زمانبندی تا پایان آبان ماه سال جاری این طرح باید مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی گفت: سرمایه گذار طرح اعلام کرده مصوباتی که برای کارخانه قول داده شده اگر انجام شود، قطعاً می‌توانند پروژه را تا پایان آبان ماه افتتاح کنند.

نماینده مردم دهلران اظهار داشت: من امیدوار هستم که آن چیزی که در ستاد تسهیل کشور به عنوان یک نهاد حاکمیتی تصمیم گیری شده در موعد مقرر هم توسط بانک و هم توسط سرمایه گذار انجام شود.

علیزاده اضافه کرد: علاوه بر جلسات استانی برای پیگیری این موضوع، حداقل ۱۲ جلسه در سطح ملی با دستگاه‌های متولی برای رفع مشکلات و موانع این پروژه برگزار شده و انتظار این است که کارخانه تعیین تکلیف نهایی شود.

توقع جوانان دهلران برای افتتاح کارخانه سیمان دهلران

یکی از جوانان دهلران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توقع مردم دهلران این است این پروژه در اسرع وقت به بهره برداری برسد و از عواید آن بهره مند شوند، مردم انتظار دارند نهایتاً تا پایان آبان ماه سال جاری پروژه به بهره برداری برسد.

محمد عباسی افزود: این پروژه می‌تواند تاثیر شایانی در اشتغال جوانان، رونق اقتصادی و امر توسعه استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال به سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری و نیز وضعیت بالای بیکاری در استان ضروری است که مدیریت استان با تسهیل و رفع موانع تولید در موعد مقرر زمینه تسهیل در اجرای کامل این طرح صنعتی را فراهم کنند.

با توجه به وضعیت فرسودن شدن قطعات کارخانه سیمان دهلران و به منظور اشتغالزایی جوانان نیاز است وعده‌های جدید مسئولان برای حل مشکلات کارخانه سیمان محقق شود.

در این شرایط اقتصادی، کارخانه سیمان دهلران می‌تواند برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند و نقش مهمی در رونق اقتصادی استان و شهرستان دارد.

استان ایلام دارای ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و مرز مهران می‌تواند برای صادرات سیمان دهلران به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 5474580

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سیمان شهرستان دهلران پروژه عمرانی شب قدر ماه رمضان 1401 کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب احیا شب های قدر ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی مشهد کارخانه سیمان دهلران تا پایان آبان ماه سرمایه گذار بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اکبر پورخردمند در بازدید از این طرح گفت: مجتمع فرهنگی مذهبی فرشته جنوبی در مساحتی افزون بر هزار و ۴۳۶ مترمربع به صورت اسکلت فلزی در چهار طبقه در حال احداث است.

وی مبلغ قرداد این طرح را ۶۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این مجتمع تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و فضا‌های مختلفی مانند شبستان، کتابخانه برای مردان و بانوان، اتاق‌های اداری، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، نگهبانی  در این فرهنگسرا پیش بینی شده است.

 

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه