Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:17:33 GMT

عربستان سعودی هیچ تمایلی به برقراری صلح در یمن ندارد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۶۸۰۲

عربستان سعودی هیچ تمایلی به برقراری صلح در یمن ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به لغو سفرهای تجاری از فرودگاه صنعا از سوی ائتلاف متجاوز سعودی واکنش نشان داد و به شدت از آن انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این خصوص اظهار داشت: عقب نشینی سعودی از تصمیم قبلی برای انجام سفرهای تجاری از فرودگاه صنعاء در حالی اتفاق افتاد که ساعاتی قبل، به‌صورت یک‌جانبه تعداد زیادی از اسرای ائتلاف را آزاد کرده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شخصیت یمنی در ادامه اظهاراتش در این زمینه همچنین عنوان کرد: این اقدام ائتلاف متجاوز سعودی نشان داد که ریاض هیچ تمایلی به حرکت به سمت صلح ندارند و به هیچ وجه به دنبال برداشتن گام‌های اعتمادساز نیست.

پیش از این، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن از تشدید حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی به استان «مأرب» به شدت انتقاد کرد. سخنگوی جنبش أنصارالله گفت: پاسخ صنعاء به نقض آتش بس اعلامی از سوی سازمان ملل متحد، برای ریاض و ابوظبی دردناک خواهد بود.

وی اظهار داشت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از آمادگی کامل برای ایستادگی در برابر متجاوزان سعودی و متحدانشان برخوردار هستند.

کد خبر 5474752 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی حسین العزی اوکراین فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه عراق ایالات متحده امریکا جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ترکیه آخرین اخبار اوکراین افغانستان مسجدالاقصی لبنان ولودیمیر زلنسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد