Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در دیدار با روسای انجمن های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: انجمن‌ها نماینده هنرمندان و پل ارتباطی آنها با این معاونت هستند.

به گزارش خبرگزاری آریا از منطقه آزاد اروند، “حجت الاسلام و المسلمین عادل فریحی” در نخستین نشست رسمی خود با روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، اظهار داشت: پیش از آنکه بر صندلی معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند بنشینم، مطلع بودم که حال و هوای هنر در منطقه خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص جایگاه انجمن ها توضیح داد: متأسفانه بعضی از انجمن ها بسیار پررنگ شده اند و بعضی نادیده گرفته شده‌اند که می‌بایست در رویکرد جدید توازن میان همه برقرار شود.

این مسئول فرهنگی اذعان داشت: با توجه به دغدغه اصلی هنرمندان که نبود مکان مناسب برای استقرار و برگزاری جلسات انجمن های مربوط به حوزه های مختلف است؛ در صدد هستیم دو واحد از مکان‌های متعلق به ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر را برای برگزاری این نشست‌ها در اختیارشان بگذاریم.

فریحی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته مبلغی بالغ بر 7 میلیارد تومان صرف تجهیز و بازسازی سالن‌ها شده که بسیاری از اموال تامین شده برای این سالن‌ها به سرقت رفته است و قطعا بنده از طریق مجاری قانونی و حقوقی پیگیر بازگشت این اموال به بیت المال خواهم بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه تفاوت نگاه ما با غرب به هنر در این است که ما فرهنگ و هنر را از دین جدا نمی دانیم، گفت: نگاه من به حوزه فرهنگ و هنر استراتژی و اعتقادی است.

فریحی در پاسخ به دیدگاه و رویکرد خود به حوزه موسیقی، اظهار داشت: من با موسیقی مخالف نیستم چراکه اسلام نیز موسیقی را منع نکرده اما در این باب قاعده گذاشته است،

وی افزود: با نظر مساعد و حمایت ویژه مدیرعامل محترم سازمان بخشی از بودجه معاونت فرهنگی که پیش تر صرف قرارداد‌های از پیش تعیین شده می‌شد احیاء شده و بنا داریم به پشتوانه حمایت ایشان حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی منطقه را تقویت کنیم.

عادل فریحی در ادامه حمایت از هنرمندان منطقه را اولویت خود دانست و عنوان نمود: به جد پای این قضیه ایستاده‌ایم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: من پاسخگوی آنچه در آینده رقم می‌خورد خواهم بود و آمده ام با کمک شما به هنر منطقه تعالی و آن را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم.

نگاه به حوزه شعر و ادبیات، اختصاص بودجه و مکان ثابت به انجمن‌های فرهنگی و هنری آبادان و خرمشهر، بهره مندی از ظرفیت‌های بومی و توزیع متوازن امکانات بین هنرمندان و … نیز از جمله دغدغه‌های اصلی هنرمندان حاضر در این نشست بود که توسط آنها عنوان شد.

پایان پیام./

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند انجمن ها سازمان منطقه آزاد اروند انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده را در منطقه آزاد ارس خواستار شد.

مجید کیانی، در دیدار با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مناطقی که خارج از نقاط جمعیتی، دارای تراز تجاری مثبت و محصور باشند از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و منطقه آزاد ارس از این سه الزام برخوردار است.‌

وی افزود: در صورت اعمال این معافیت که مقدمات اجرایی آن فراهم گردیده، واحدهای تولیدی از پرداخت ارزش افزوده در قبال خرید مواد اولیه از داخل کشور معاف خواهند شد و این امر تاثیر بسزایی در ترغیب سرمایه‌گذاران جدید به حضور در ارس و کاهش قیمت تمام شده تولیدات منطقه برای ارتقاء توان رقابت در بازار داخلی و بین‌المللی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی نیز در این دیدار پس از بحث و بررسی موضوع، عنوان کرد: این سازمان پس از بررسی‌های لازم، معافیت ارزش افزوده در ارس را نهایی خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است