Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@22:04:11 GMT

روسیه در اوکراین به اهداف خود نرسیده است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۷۶۸۵

روسیه در اوکراین به اهداف خود نرسیده است

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا پس از سفر محرمانه خود به کی‌یف اعلام کرد که روسیه در تحقق اهداف خود در اوکراین ناکام بوده است. 

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در لهستان گفت: «ما شاهد این هستیم که روسیه در دستیابی به اهداف خود در این جنگ در حال شکست خوردن است. هدف اصلی روسیه، از بین بردن حق حاکمیت، استقلال و به زانو در آوردن اوکراین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه در تحقق این هدف شکست خورده است.» 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: «روسیه همچنین کوشش کرد قدرت نظامی و اقتصادی خود را ثابت کند ولی آنچه در عمل به وقوع پیوست نقطه مقابل این هدف روسیه بود. ارتشی که عملکرد به شدت ضعیفی دارد و اقتصادی که در نتیجه تحریم‌ها مردم این کشور را وادار به مهاجرت دسته‌جمعی کرده است. مسکو همچنین تلاش کرد تا غرب و ناتو را از یکدیگر جدا کند اما دقیقا خلاف این موضوع اتفاق افتاد.» 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود