Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@03:35:14 GMT

اردیبهشت ماه و مقاصد اطراف تهران در اواسط بهار

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۷۷۱۸

اردیبهشت ماه و مقاصد اطراف تهران در اواسط بهار

فرار از گرما، آلودگی و هیاهوی شهر تهران حتی برای چند روز می‌تواند راهی برای رسیدن به آرامش باشد. پس طبیعی است که اجاره ویلا در مناطق خوش آب‌وهوای اطراف تهران اولین گزینه‌ای است که به ذهن افراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به چنین مناطقی اواسط بهار است. تنوع اقامتگاه‌ها و هزینه اجاره آنها امکان اجاره ویلا یا اقامتگاه با هر بودجه‌ای را در این مناطق فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله کوتاه به معرفی بهترین مقاصد گردشگری اطراف تهران می‌پردازیم.

معرفی ‌ییلاقات اطراف تهران

این‌ ییلاقات که در ادامه معرفی می‌شوند به اندازه‌ای به تهران نزدیک هستند که حتی می‌توان برای اقامت چند ساعته یا یک روزه در آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. برای کسانی که ساکن تهران نیستند اما در سفر به تهران قصد دارند سفر چند ساعته‌ای به این مناطق نیز داشته باشند، اجاره روزانه خانه در تهران یا اجاره سوئیت در تهران، یک گزینه مناسب است. در ادامه با مشهورترین‌ ییلاقات اطراف تهران آشنا می‌شوید.

تهران شهری کوهپایه‌ای است که در گذشته از آب‌وهوای معتدل و کوهستانی برخوردار بوده و همه‌ ییلاقات اطراف آن سرسبز، خوش آب‌وهوا و سرشار از مناظر طبیعی و بکر به همراه رودخانه‌ها و چشمه‌های فراوان است.

اکثر ییلاقات تهران در منطقه شمال تهران از غرب تا شرق گسترده است. مناطقی چون طالقان، کردان، درکه، دربند، جاجرود، لواسان، اوشان و فشم، دماوند و... همگی از ییلاقات خوش آب‌وهوا و سرسبز اطراف تهران هستند که با مناظر طبیعی بکر، باغات پر محصول، رودخانه‌ها و چشمه‌ها آماده پذیرایی از مهمانان در فصل‌های گرم سال هستند. برای ساکنین تهران سفر به این مناطق بسیار آسان و در کمتر از چند ساعت امکان‌پذیر است.

لواسان و فشم

در شمال شرقی تهران دو منطقه لواسان و فشم از شهرت بسیاری برخوردار هستند. این مناطق از باغات میوه، پوشش متنوع و سبز گیاهی، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی برخوردار هستند. لواسان و فشم کمتر از دو ساعت از تهران فاصله دارند و با یک رانندگی کوتاه از هیاهو و آلودگی شهر دور شده و به این‌ییلاقات خوش آب‌وهوا می‌رسید.

در سفر به لواسان و فشم ویلاهای لوکس و مدرن توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. درواقع ویلاسازی در این مناطق‌ییلاقی سال‌ها است که مورد توجه واقع شده و اکثر باغات و بافت روستایی این مناطق را به شهرک‌های ویلایی و ویلاهای مدرن چند طبقه تبدیل کرده است. اجاره ویلا در لواسان یا فشم برای اقامت چند ساعته یا چند روزه کار سختی نیست و در اسرع وقت می‌توانید برای رزرو و اجاره چنین اقامتگاه‌هایی اقدام کنید.

کردان و ویلاهای لاکچری

منطقه کردان در شمال غرب تهران منطقه‌ای لوکس، مدرن و دارای چندین شهرک ویلانشین است که چند سالی است مورد توجه پایتخت نشیان قرار دارد. این منطقه بسیار خوش آب‌وهوا را بهشت ویلاهای لاکچری در اطراف تهران می‌شناسند. اجاره ویلا کردان از سایتی مثل سایت شب برای اقامت در تعطیلات آخر هفته، برگزاری جشن‌ها، دورهمی‌ها، مهمانی‌های خانوادگی و... این روزها بسیار عمومیت دارد.

در واقع وجود انواع اقامتگاه، از سوئیت‌های مبله تا ویلاهای لاکچری چند طبقه و کاخ‌های مدرن در این منطقه امکان اجاره ویلا با قیمت‌های متنوع و متناسب با هر بودجه و سلیقه‌ای را برای علاقه‌مندان به گذراندن وقت در ییلاقات اطراف تهران فراهم کرده است.

شهرک‌های ویلایی کردان از امنیت و امکانات کافی برای اقامت امن و آرام برخوردار هستند. ضمن این که دسترسی بسیار خوبی هم به مناطق شهری داشته و امکانات تفریحی و اقامتی مناسبی نیز دارند. بنابراین اجاره کردن ویلا در کردان به معنای آسایش، راحتی و امنیت بالا است. همچنین می‌توانید برای برگزاری جشن‌ها، میهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه نیز ویلاهای کردان را به صورت ساعتی و با دکوراسیون مخصوص جشن و میهمانی اجاره کنید. تنوع نوع اقامتگاه، امکانات و شرایط سبب می‌شود که متناسب با هر بودجه و سلیقه‌ای امکان اجاره ویلا در کردان برای علاقمندان وجود داشته باشد.

شهریار و طالقان

شهریار و طالقان نیز دو ییلاق دیگر تهران در بخش‌های غربی هستند که از آب‌وهوای بسیار مطبوع و خنک کوهستانی، رودخانه‌ها، چشمه سارها و باغ‌های میوه برخوردارند. در شهریار و طالقان نیز انواع اقامتگاه برای پذیرایی از میهمانان وجود دارد.

این اقامتگاه‌ها که شامل انواع اقامتگاه‌های بومگردی، کلبه‌های روستایی، خانه باغ، ویلاهای مدرن و لاکچری و... می‌شود با تنوع امکانات و هزینه اقامت متناسب با انواع بودجه و سلیقه قابل اجاره است.

اگر علاقه به زندگی در دل طبیعت و آشنایی با آداب و سنت‌های منطقه دارید بهتر است که با اجاره اقامتگاه‌های بومگردی در منطقه شهریار و طالقان تعطیلات دلچسبی را در دل طبیعت تجربه کنید.

برای کسانی که به دنبال یک اقامت لاکچری در ویلاهای لوکس و با تمامی امکانات تفریحی و رفاهی از جمله استخر و سونا، فضای سبز اختصاصی، آلاچیق، باربکیو و... هستند نیز انواع ویلاهای استخردار، لوکس و مدرن قابل رزرو و اجاره است. مطمئناً هزینه اقامت در چنین ویلاهایی بسیار بالاتر از ویلاهای معمولی خواهد بود.

کد خبر 1625077

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لواسان و فشم اطراف تهران اقامتگاه ها خوش آب وهوا برای اقامت اجاره ویلا رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره مبارزه با آفت سفیدبالک توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا،‌ علی محمد مختاری اظهار کرد: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

وی افزود:  آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماری‌ها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

وی با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار میگیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

بنا براعلام سایت شهر، وی درخصوص روش‌های مبارزه با سفید بالک‌ها هم تصریح کرد: این کار دو روش دارد؛ مکانیکی و زراعی و از طریق پایش مستمر با نصب کارت و نوارهای زرد، آبشویی مستمر و منظم، روغن پاشی بهاره، حذف و امحاء پاجوش‌ها و تنه جوش ها و سرشاخه های آلوده، تغذیه و کوددهی و مواردی از این دست انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد