Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@19:16:08 GMT

◄ جزئیات ارائه تسهیلات برای خرید کشتی‌های جام جهانی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۷۷۷۷

◄ جزئیات ارائه تسهیلات برای خرید کشتی‌های جام جهانی

تین نیوز

حسین عباس نژاد اظهار کرد: هر حمایتی که در راستای توسعه گردشگری دریایی و سفرهای دریایی نیاز باشد -به ویژه در ایامی که نزدیک به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستیم- انجام خواهیم داد و اگر در این زمینه نیاز به افزایش تعداد خطوط کشتیرانی یا ناوگان حمل‌ونقل داشته باشیم شرکت‌های متقاضی را حمایت خواهیم کرد و به آن‌ها تسهیلات لازم را پرداخت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی درباره اعطای تسهیلات برای خرید شناورهای مسافری و تفریحی اظهار کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته بین ایران و قطر و برنامه‌ریزی برای افزایش و توسعه گردشگری دریایی به ویژه در ایام جام جهانی، اگر شرکتی تقاضای خرید شناور داشته باشد تسهیلات لازم را پرداخت خواهیم کرد تا شرکت مورد نظر بتواند شناور خود را از محل تولید داخلی تأمین کند اما برای واردات شناور، تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: اگر یک شرکت حمل و نقلی درخواست خرید شناور خارجی را داشته باشد تنها در صورتی که مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را مبنی بر نبود مشابه داخلی دریافت کند می‌توانیم به آن هم تسهیلات بدهیم چرا که قانون حمایت از تولید اجازه اعطای تسهیلات به شرکت ها را برای خرید هر گونه تجهیزات و کالاهایی که مشابه داخلی آن تولید می‌شود را به ما نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: آمادگی سازمان بنادر برای پشتیبانی تردد دریایی مسافران جام جهانی

عباس نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند خط کشتیرانی برای ایام جام جهانی به مقصد قطر راه اندازی خواهد شد، گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی برای راه اندازی خط کشتیرانی از بنادر بوشهر و کیش را به مقصد دوحه در دستور کار قرار دادیم و این دو خط راه اندازی خواهد شد اما اگر خطوط کشتیرانی دیگری قرار باشد به این دو اضافه شود باید آن را بررسی کنیم و ببینیم که از نظر اقتصادی و تقاضاهای موجود در بازار توجیه دارد یا خیر و اگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد، مسلما از آن هم حمایت می‌کنیم. به عنوان مثال خط کشتیرانی خرمشهر -دوحه نیز به دلیل نزدیکی این دو بندر می‌تواند به صرفه باشد اما باید دید تقاضای کافی برای آن وجود دارد یا خیر؟

وی همچنین درباره تعیین قیمت بلیت سفرهای دریایی به ویژه در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: در ابتدا باید ببینیم که چه خطوطی راه اندازی می‌شود و هزینه‌های انجام هر سفر دریایی چقدر است. پس از آن قیمت بلیت را مشخص خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گردشگری قطر ایران و قطر سازمان بنادر و دریانوردی معدن و تجارت حمایت از تولید بنادر بوشهر بلیت سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گردشگری دریایی سفرهای دریایی حسین عباس نژاد جام جهانی فوتبال جام جهانی قطر راه اندازی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در سواحل یمن

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • معمای «مثلث برمودا»
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ