Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@06:29:47 GMT

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت تا ۱۰ اردیبهشت در مازندران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۷۹۹۶

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت تا ۱۰ اردیبهشت در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  در آئین افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت مازندران درباره این نمایشگاه، اظهار کرد: خرسندیم که با تدبیر ستاد ملی مدیریت کرونا و تحقق واکسیناسیون عمومی هموطنان شریف ایران اسلامی به ویژه مردم فهیم مازندران برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و هنری به‌صورت حضوری درحال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه درمازندران در آئین افتتاحیه این رویداد فرهنگی استان، بیان کرد: نمایشگاه قرآن و عترت مازندران تا دهم اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۳ در مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واقع در میدان امام خمینی(ره) ساری میزبان عموم علاقه‌مندان خواهد بود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: نمایشگاه قرآن  عترت مازندران از سری برنامه‌های هفته قرآن و همچنین جشنواره قرآن و عترت استان است که به‌عنوان یک رویداد مهم فرهنگی طی ماه مبارک رمضان امسال و پس از وقفه‌ای چند ساله در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برپا شد.

این مسوول تصریح کرد:  با مشارکت گسترده اداره کل تبلیغات اسلامی ، حوزه هنری ، بسیج هنرمندان سپاه کربلا، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ، سازمان بهزیستی ، حوزه علمیه خواهران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پروزش ،بنیاد قرآن و معارف اسلامی، اداره کل اوقاف و امورخیریه  مازندران و موسسات نورالهدی ساری و گنجینه نور عرش قائم شهر در حال برگزاری است.

زارع با اعلام برخی از برنامه‌های فرهنگی و هنری قرآنی پیش‌بینی شده در سطح استان، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی فقط مختص به ماه مبارک رمضان نبوده و لازم است در همه ایام به ترویج فرهنگ قرآن و عترت توجه داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان را یک ضرورت دانست و افزود: در زمینه تنوع و تعدد برنامه‌های قرآنی محدودیت قائل نیستیم و تلاش داریم با همراهی فعالان قرآنی و استفاده از ظرفیت هنرمندان یک جریان‌سازی قرآنی در جای جای استان ایجاد کنیم.

زارع از برگزاری جشنواره قرآن و عترت در ۵ رشته : قرآنی ،سینمایی ،ادبی ، نمایش و هنری ، همچنین؛ ایجاد بخش ویژه گفتمان جهاد تبیین از منظر قرآن کریم و ارائه زنده آثار هنری توسط هنرمندان در حاشیه نمایشگاه خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن بخوان و جایزه بگیر، نقاشی و سرگرمی ویژه دانش آموزان  بخش کارگاهی و جشنواره‌ای، تجلیل از فعالان قرآنی را نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزاری برنامه های فرهنگی استان مازندران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نمایشگاه قرآن قرآن و عترت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد