Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:29:39 GMT

رفسنجانی‌ها از ستاره تبریزی شهرشان تجلیل کردند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۸۴۳۴

رفسنجانی‌ها از ستاره تبریزی شهرشان تجلیل کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید ستاریان، پزشکی که بسیاری از فرزندان رفسنجان را به دنیا آورده غیر از تبحر در کار پزشکی ویژگی های اخلاقی زیادی دارد که به ستاره این شهرستان ملقب شده و روز دوشنبه مراسم نکوداشت وی را برگزار کردند.

مراسم نکوداشت دکتر ستاریان در محل جهاد دانشگاهی رفسنجان در حالی برگزار شد که این پزشک می گوید طی ۴۷ سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نوزاد را به دنیا آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکی که به تعهد، مهربانی، اخلاق خوب و وظیفه شناسی شناخته می شود و بسیار شنیده شده که هزینه ای از اقشار بی بضاعت نمی گیرد.

متولد سال ۱۳۱۸ در آذربایجان شرقی است؛ تخصصش را در رشته زنان و زایمان سال ۵۳ از دانشگاه تهران دریافت و به رفسنجان سفر می کند.

در حاشیه این مراسم خبرنگار ایرنا با دکتر ستاریان به گفت و گو نشست و درباره علت حضور و ماندنش در رفسنجان نیز پرسش هایی پرسید که در ادامه می خوانید.

این متخصص زنان و زایمان توضیح داد: آن زمان پزشکان هندی در رفسنجان به مداوای بیماران می پرداختند که یکی از پزشکان رفسنجان به نام عباس میرزایی به دلیل نبود پزشک متخصص زنان  و زایمان ایرانی در رفسنجان به تهران آمد و با اصرار از من درخواست حضور در رفسنجان را داشت.

ستاریان ادامه داد: من به دلیل اینکه قرار بود استادیار دانشگاه تهران شوم نمی پذیرفتم ولی وقتی متوجه شدم زنان باردار در رفسنجان برای به دنیا آمدن فرزندشان یا باید رنج سفر به شهرستان های مجاور از جمله یزد را متحمل شوند یا یا به علت فقر با مشکلات دیگری مواجه می شدند پذیرفتم  یکی ۲  ماه به رفسنجان بیایم و دستیار پزشک هندی شوم.

وی افزود: عباس میرزایی متخصص داخلی و آن زمان مدیر بهداشت رفسنجان بود که مشکلات زایمان برای زنان باردار را که می دید چاره ای جز پیدا کردن متخصص و به کارگیری وی نداشت؛ لذا رفسنجان هم متخصص زنان و زایمان نداشت برای همین با پدرم آشنا بود و به تهران برای راضی کردن من آمده بود.

این پزشک تصریح کرد: قرار بود به مدت یک الی ۲ ماه در رفسنجان بمانم امّا ۴۷ سال است که آن  یک ماه هنوز از راه نرسیده است؛ در زمان حضور در رفسنجان با یکی از دختران رفسنجان ازدواج کردم و اینک دارای چهار فرزند پسر هستم.

وی که می گوید عشق به مهربانی مردم رفسنجان او را در این خطه ماندگار کرده با اشاره به اینکه رشته مامایی و زنان و زایمان سخت ترین حرفه است افزود: دقیقه اوّل در به دنیا آمدن نوزاد خیلی مهم است باید پزشک دارای خونسردی و قدرت و دانش لازم باشد تا نوزاد را با رعایت اصول علمی پزشکی به دنیا بیاورد.

ستاریان اظهارداشت: در دقیقه اوّل چون اکسیژن در این زمان باید به مغز برسد اگر سهل انگاری صورت گیرد ممکن است نوزاد عقب مانده شود و عمری هم خود و هم والدین متحمل رنج شوند.

وی به زنان باردار توصیه می کند در زمان بارداری ورزش های پیاده روی و شنا را انجام دهند و از پریشان‌حالی و آنچه موجب افسردگی می شود نیز بپرهیزند که با انجام ورزش ها و پرهیز از نشستن، می توانند زایمان طبیعی بدون عوارض را به جای زایمان سزارین انتخاب کنند.

این پزشک تاکید کرد: در زمان حاضر زنان پیاده روی، ورزش و دوچرخه سواری نمی کنند؛لذا زندگی ها ماشینی و راحت شده و ورزش ها منسوخ شده به همین دلیل زنان دوست دارند فرزندان خود را با روش عمل جراحی سزارین به دنیا بیاورند.

وی که به مهربانی و دلسوزی نزد مردم رفسنجان شهر است هزینه های زایمان اقشار بی بضاعت را نیز دریافت نمی کند و مراجعین زیادی حتی از استان های دیگر کشور دارد.

به گفته وی طی ۴۷ سال در رفسنجان افزون بر ۵۰ هزار نوزاد را به دنیا آورده است.

به گزارش ایرنا مصطفی بخشی معاون سیاسی- امنیتی فرمانداری رفسنجان هم در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات این پزشک تاکید کرد: ضرورت دارد نکوداشت افراد شاخص و زحمتکش در رفتار مدیران نهادینه شود.

وی افزود: خدمات پزشکی که سال های زیادی از عمر خود را به دور از زادگاهش برای مردم رفسنجان خدمت کرده جای ستایش است.

زهرا رسایی مدیر جها دانشگاهی رفسنجان هم در این مراسم اظهار کرد: بیشتر خانواده های رفسنجان با دکتر ستاریان خاطره دارند.

به گفته وی به پاس قدردانی از دکتر ستاریان با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رفسنجان به منظور نامگذاری بوستان یا خیابانی به نام وی صحبت کردیم و قرار شد در این کمیسیون به اجماع برسند.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها مراسم تجلیل رفسنجان زایمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تجلیل رفسنجان زایمان مراسم تجلیل رفسنجان زایمان زنان و زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور رئیس جمهور


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور، روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

به گفته وزیر ورزش قرار است در این مراسم ۲۳۰ میلیارد تومان در قالب پاداش به مدال‌آوران اهدا شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور رئیس جمهور
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر