Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه متاسفانه حدود ۳ سال در شهر زنجان آسفالت‌ریزی نشده و یا در حد جزئی بوده است، گفت: فصل کاری شهرداری و شورای ششم تازه آغاز شده اما با کمک مسئولان و پیگیری اعضای شورا و شهردار جدید زنجان، آسفالت‌ریزی گسترده در سطح شهر در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی طالب در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص ارزیابی فعالیت‌های شهرداری در ماه‌های اخیر اظهار داشت: وضعیت آسفالت شهر زنجان نامناسب بود اما سوال اینجاست که آیا وضعیت آسفالت طی 7 ماه اخیر و بعد از روی کار آمدن شورای ششم به این روز افتاده است؟!

وی با بیان اینکه کاری با گذشته نداریم، خاطرنشان کرد: به هر حال یا کم‌کاری شده یا اینکه واقعا مشکلاتی دیگری بوده اما متاسفانه آسفالت‌ریزی مناسبی طی سال‌های اخیر در شهر زنجان انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالب افزود: برای مثال؛ آسفالت هر 4 منطقه شهر زنجان در سال گذشته به یک پیمانکار واگذار شده بود که اصلا اهلیت این موضوع را ندارد و نتوانست ماشین‌آلات مورد نیاز را برساند و در نتیجه، کار را نیمه‌کاره رها کرد و رفت که همه این مسائل در سیاست کاری شهرداری باید لحاظ می‌شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برخی مشکلات گذشته هم به پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام برمی‌گردد، گفت: پیشرفت کار پروژه سبزه‌میدان تا قبل از آغاز به کار شورای ششم در حدود 50 درصد بود و زمانی که شورای ششم، آغاز به کار کرد و حدود 7 ماه این پروژه بر سر مسائل کوچک تعطیل شده بود و موانع و گره‌های دیگری هم داشت.

وی اظهار داشت: از زمانی که شورای ششم، کار خود را آغاز کرد، تمام گره‌ها و موانع به کمک استانداری و سایر نهادهای دخیل در این موضوع حل شد.

طالب با بیان اینکه در زمان آغاز به کار شورای ششم نهایتاً 3 ماه فصل کاری وجود داشت، خاطرنشان کرد: علی‌رغم محدودیت زمان و فصل کاری اما پیشرفت عملیات و حجم‌کاری که انجام شده، تفاوت زیادی با قبل از آن دارد که البته این موضوع نه تنها به شورا بلکه به شهرداری هم برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه قرارداد اجرای محور پادگان با بنیاد مسکن استان بود که متاسفانه معطلی‌ها و گره‌ها سبب تاخیر در اجرای پروژه شد، افزود: متاسفانه بخشی از اسباب و دلایل طولانی شدن پروژه محور پادگان به عدم تعامل بین فرمانده سابق پادگان، شهرداری و بنیاد مسکن برمی‌گردد که تعاملات بعد از حضور فرمانده جدید، فوق‌العاده است.

طالب ابراز کرد: شورای ششم به محض ورود و آغاز به کار خود، مشکلات محور پادگان را پیگیری و رفع کرد و این پروژه در خرداد سال جاری افتتاح می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه پروژه یوترن (دوربرگردان) پل امام حسن مجتبی(ع) بیش از یک سال تعطیل بود، گفت: تک‌تک این گره‌ها و مشکلات با صَرف انرژی فراوان از سوی اعضای شورای ششم رفع شد.

وی با بیان اینکه می‌توان گفت متاسفانه حدود 3 سال در شهر زنجان آسفالت‌ریزی نشده و یا در حد جزئی بوده است، اظهار داشت: فصل کاری شهرداری و شورای ششم تازه آغاز شده اما با کمک مسئولان و پیگیری اعضای شورا و شهردار جدید زنجان که خیلی دغدغه‌مند و پیگیر هستند، آسفالت‌ریزی گسترده در سطح شهر در حال انجام است.

طالب با بیان اینکه آینده‌ای کاملاً روشن برای شهر زنجان پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به مدیران شهری مهلت داده شود تا کارها به روال بیفتد چرا که آواربرداری گذشته انجام شده و بعد از این برای اجرای برنامه‌ها ریل‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آسفالت ریزی آغاز به کار شورای ششم شهر زنجان فصل کاری گره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر گرگان از تکمیل ظرفیت آرامستان گرگان خبرداد و گفت: از سال آینده آرامستان جدید برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود.

حجت مقسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان جدید در زمینی به مساحت ۹ هکتار در شمال محدوده شهری گرگان واقع در ابتدای جاده آق قلا در حال احداث است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در زمان بیماری کرونا و با اتمام ظرفیت قبرستان فعلی، احداث آرامستان جدید در سال ۹۹ به شکل فوریتی در دستور کار قرار گرفت و در حدود ۷۰۰ قبر را به‌صورت چند طبقه آماده کردند که اگر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا شدت گرفت از آن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در طرح تهیه شده ۹ هکتار شامل ۴۷ درصد مساحت مختص عموم، ۲۰ درصد فضای خدماتی و ۳۳ درصد شامل معابر می‌شوند که فاز اول در بخش دوهکتاری معابر مشخص شده است.

مقسم ادامه داد: حدود شش هزار قبر در حال احداث است که ۲۰۰ قبر دو طبقه اجرا و برای یک هزار و ۴۰۰ قبر سه‌طبقه، قرارداد منعقد شده و در دست اقدام است.

به گفته وی، اقدامات زیربنایی برق، آب، گاز، تلفن و تأسیسات در حال انجام است و در فاز بعدی سردخانه و غسالخانه نیز احداث خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: در فاز اول طرح احداث قبور، سردرب، معابر مختلف سواره‌رو و پیاده‌رو، قطعه‌بندی، شماره‌گذاری، فضای سبز، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آبخوری، پارکینگ و دیواره‌های پیرامونی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: غیر از خرید زمین تاکنون برای آرامستان جدید افزون بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که بیشتر بحث تسطیح و حفر قبرها انجام شده است.

مقسم با بیان اینکه شورای ششم کار خود را ابتدا با بحث آرامستان شروع کرد، گفت: در ابتدا زمین آرامستان با مشکل حقوقی و املاکی بین ورثه و واسطه‌ای که زمین خریداری شده بود، اختلاف مالی وجود داشت که انتقال کامل سند را با مشکل مواجه کرد و موضوع از طریق شکایت در دادگستری مطرح و طرفین وکلا فراخوانده شدند و در نهایت حکم به نفع شهرداری صادر شد.

وی از انعقاد قرارداد آرامستان با پیمانکار خبر داد و افزود: در ماه آینده آرامستان جدید به مرحله اجرا خواهد رفت.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: از سال آینده آرامستان جدید برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود.

مقسم در توضیح اراضی آرامستان امامزاده عبدالله گرگان، گفت: زمین آرامستان فعلی در مالکیت سه طیف اوقاف و وامورخیریه، شهرداری وبنیادشهید است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت خود آرامستان و پارکینگ اطراف آن پرشده است و اوقاف هزینه‌های فرهنگی و خدماتی خود را برای آرامستان از فروش قبر با قیمت بالا و پایین تأمین می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: آن بخش از زمین‌هایی که مربوط به شهرداری است هزینه‌ای از شهروندان دریافت نمی‌شود و شهرداری تنها برای هزینه کفن، دفن، قبرکردن و شستشو مبلغی را دریافت می‌کند.

وی افزود: نظافت، رفت و روب و بخشی از زیباسازی کل فضای آرامستان فعلی به عهده شهرداری گرگان است.

مقسم با اشاره به مشکل شهرداری با اوقاف وامورخیریه استان بیان کرد: در جنب امامزاده عبدالله از سمت خیابان راه‌آهن (میدان ترمینال) زمین دو هزار متری که مالکیت آن با اداره اوقاف وامورخیریه است و اوقاف بدون هماهنگی باتوجه به اینکه کاربری زمین پارکینگ بوده است، قصد در تغییر آن به قبر داشت که فعلاً در حال مذاکره با اداره اوقاف هستیم.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه شهروندان عادت دارند در جوار یک‌امامزاده‌ای دفن شوند، بهتر آن است که شهرداری گرگان قطعه‌ای را برای دفن شهدای گمنام در نظر بگیرد تا به معنویت فضا اضافه کنند.‌

کد خبر 748443

دیگر خبرها

  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد