Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@02:37:24 GMT

گوشت در ترکیه از ایران ارزان‌تر است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۸۷۸۳

رییس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه بازار گوشت قرمز کشور تامین است و کمبودی ندارد، گفت: با توجه به مازاد جمعیت دام زنده و کاهش قیمت این محصول، اما همچنان شاهد گران فروشی گوشت قرمز هستیم که این موضوع گران فروشی است و منطقی نیست. ناطقان: منصور پوریان درباره وضعیت فعلی بازار دام زنده و گوشت قرمز، افزود: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود برای حمایت از مصرف کنندگان و متعادل شدن بازار گوشت قرمز، با ممنوعیت صادرات دام زنده، واردات ۱۰ هزارتن گوشت قرمز و خرید حمایتی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام اقدام کرد، اما وجود دلالان و واسطه گران در این صنعت اجازه کاهش قیمت‌ها را نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بازار کشور از گوشت قرمز تامین است، اضافه کرد: طبق گزارش های موجود معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اکنون در کشور بیش از ۷۱ میلیون راس جمعیت دامی سبک گوسفندی و بزی و ۳۵۰ هزار راس گوساله آماده کشتار داریم.

رییس شورای تامین کنندگان دام اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم بره نر کشتاری چاق ۶۷ هزار تومان، بره نر کشتاری لاغر ۶۳ هزار تومان، بره گوسفند ماده، میش، قوچ، بز و بزغاله بین ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان است. قیمت گوشت قرمز در بازار تفاوت چندانی پیدا نکرده و همچنان شاهد عرضه خودسرانه گوشت قرمز با نرخ‌های متفاوت در قصابی‌ها هستیم به طوری که قیمت‌ها در هر قصابی به مبالغ متفاوت عرضه می‌شود.

به گفته وی، در بازار تنها گوشت بره گوسفندی نر عرضه نمی‌شود؛ بنابراین قصابی‌ها گوشت بر ماده، میش، قوچ، بز و بزغاله را با قیمت گوشت نر گوسفندی درجه یک عرضه می‌کنند که این امر منصفانه نیست.

پوریان تصریح کرد: هر ساله با شروع فصل گرما با کاهش تقاضا گوشت قرمز و همچنین افزایش عرضه دام زنده روبرو هستیم که انتظار می‌رود این دو موضوع بر متعادل شدن بازار این محصول اثرگذار باشد، اما همچنان با گران فروشی و اختلاف قیمت‌ها روبرو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گوشت قرمز در بازار کشورهای اطراف ما مانند ترکیه ارزان‌تر است، افزود: اکنون قیمت گوشت قرمز در تهران از نرخ کشورهای اطراف ما بیشتر است؛ به طوری که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی کیفی در ترکیه کمتر از ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رییس شورای تامین کنندگان دام افزود: در حال حاضر دامپروران و دامداران با مشکل جدی خشکسالی و کم آبی، نبود نقدینگی و کاهش سرمایه گذاری، افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کمبود علوفه و عوارض گمرکی صادرات دام روبرو هستند؛ بنابراین هرچه سریع‌تر باید دام‌های خود را به فروش برسانند، این درحالی است که در بحث خرید حمایتی دام زنده از دامداران عشایری و روستایی، شرکت پشتیبانی امور دام به تنهایی قادر به خرید این میزان دام نیست و باید تدبیری اندیشیده شود.

پوریان با اشاره به اینکه اکنون روسیه به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده گوشت برزیلی است، گفت: این کشور خودش صادرکننده دام زنده و گوشت است، اما با اعمال عوارض روی دام و گوشت توانست با پرداخت سوبسید بازار گوشت را به ثبات برساند؛ بنابراین دولت باید با مدیریت صحیح در واردات و صادرات بازار داخلی این محصول را تثبیت کند.

۷۰ درصد جمعیت دامی کشور ضعیف شده است

رییس شورای تامین کنندگان دام گفت: از پاییز سال ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک ۷۰ درصد جمعیت دامی ضعیف شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت مازاد جمعیت دامی کشور، دامپروران با دام‌های ضعیف که مشتری در کشور ندارد، روبرو هستند که دولت باید در این خصوص با رفع ممنوعیت صادرات چاره ای بیندیشد، زیرا تنها متضررین این بخش تولیدکنندگان عشایری، روستایی و دامپروران هستند.

پوریان دامپروری را حلقه واسط تولید و عرضه دانست و ادامه داد: دامپروران به عنوان حلقه واسط با سرمایه گذاری دام‌های ضعیف را خریداری و پس از پرواربندی آن را به بازار عرضه می‌کنند. این در همه کشورها حتی کشورهای واردکننده مرسوم است؛ زیرا دامی که از ایران صادر می‌شود بعد از ۴ تا ۵ ماه پرواربندی کشتار می‌شود. ادامه این روند در کشور می‌تواند موجب حذف پرواربندی از صنعت دامی کشور شود.

وی با بیان اینکه در رکود تورمی هستیم و هیچ‌گونه تقاضایی در بازار دام داخلی وجود ندارد، گفت: بنابراین انتظار می‌رود دولت با مدیریت دقیق بتواند با رفع ممنوعیت صادرات بازار را متعادل کند، زیرا اکنون عملا ۱۰ هزار تن گوشت گوسفندی معادل ۵۰۰ هزار راس گوسفند وارد کشور می‌شود، بنابراین باید برای تعادل این بازار ۳۰۰ هزار راس دام زنده از چرخه مصرف داخلی خارج شود.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت گوشت قرمز بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان درذهر کیلوگرم در بازار طی دو هفته گذشته کاهش داشته است. هر کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی شقه با قیمت ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان، گوشت گوسفندی منجمد با نرخ ۸۵ هزارتومان و گوشت گوساله منجمد با نرخ ۹۵ هزارتومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود. منبع: خبر انلاین برچسب ها: قیمت ، گوشت ، ترکیه ، ایران ، ارزان تر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت گوشت ترکیه ایران ارزان تر شورای تامین کنندگان دام قیمت گوشت قرمز هزار تومان جمعیت دامی جمعیت دام دام زنده امور دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024

باید بدانید برای حل این مشکل و رزرو تور ترکیه ارزان راه‌هایی وجود دارد. تیم لحظه آخر در این مقاله قصد دارد راهکارهایی را برای حل این مشکل به شما ارائه دهد. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتها همراه باشید.

لحظه آخر همیشه تور لحظه آخری دارد

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای سفر ارزان‌تر به ترکیه استفاده کنید؛ رزرو تور لحظه آخری است. منظور از این نوع آفر، پکیج‌هایی است که زمان کمی از تاریخ پروازشان باقی مانده اما هنوز ظرفیت خالی دارند. معمولا آژانس‌های مسافرتی این تورها را با تخفیف‌های ویژه، حتی برخی مواقع تا 60 درصد تخفیف ارائه می‌دهند. بنابراین یک بازه زمانی را برای مسافرت خود در نظر بگیرید؛ آماده سفر شوید و در نهایت به دنبال یک تور لحظه آخری مناسب بگردید. باید به این نکته توجه داشته باشید که این نوع آفرها زمان کمی را به شما برای آماده شدن برای سفر می‌دهند و بنابراین حتما باید از قبل آمادگی‌های لازم برای این سفر را پیدا کرده باشید و بعد برای آن اقدام کنید.

استانبول کارت؛ هزینه شما را در استانبول نصف می کند

اگر از میان شهرهای ترکیه استانبول را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید؛ راهی که برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد؛ استفاده از استانبول کارت است. یکی از بیشترین هزینه‌هایی که مسافران در طول سفر به استانبول باید پرداخت کنند؛ هزینه حمل و نقل درون شهری است. در صورتی که از همان روز ابتدایی سفر خود یک استانبول کارت تهیه کنید؛ هزینه حمل و نقل‌تان در این شهر بسیار کمتر خواهد شد. این کارت که هم برای گردشگران و هم برای مسافران است؛ مانند کارت متروی خودمان شارژ می‌شود و هزینه‌های حمل و نقل را 30 تا 50 درصد کاهش می‌دهد. باید این نکته را بدانید که برای رفت و آمد با وسایل حمل و نقل در استانبول نمی‌توانید پول نقل پرداخت کنید و از این جهت هم استانبول کارت به کارتان خواهد آمد.

تابستان یا زمستان را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید

یکی دیگر از راه‌هایی که تیم لحظه آخر به شما پیشنهاد می‌کند برای کاهش هزینه‌های سفر به ترکیه به سراغش بروید؛ رزرو تور ترکیه ارزان در زمستان و تابستان است. به‌طورکلی بهترین زمان سفر به ترکیه را باید فصل‌های بهار و پاییز دانست. خصوصا اگر مقصدتان یک شهر ساحلی باشد؛ ترجیح می‌دهید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که هوا گرم‌تر باشد و بتوانید به سراغ انجام تفریحات آبی بروید. این مساله باعث می‌شود تقاضای سفر به ترکیه در بهار و پاییز بیشتر باشد و تقاضای بیشتر مساوی است با قیمت بیشتر تورهای این مقصد. اما اگر در فصول کم گردشگر راهی ترکیه شوید، به دلیل اینکه تقاضا نسبت به عرضه کمتر است؛ می‌توانید یک تور کاملا ارزان‌تر پیدا کنید.

در زمان حراج ها به ترکیه سفر کنید

عده زیادی از مسافران ترکیه، برای خرید کردن راهی این کشور می‌شوند. خصوصا آنهایی که استانبول را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، بخشی از زمان سفرشان را به خرید اختصاص می‌دهند. در حالت عادی برای خرید در ترکیه باید هزینه بیشتری نسبت به ایران بپردازید اما اگر لیستی از زمان حراج‌های این کشور پیدا کنید و یکی از این زمان‌ها را برای سفر خود انتخاب کنید؛ می‌توانید پول کمتری برای خرید کردن بدهید و هزینه کلی سفرتان را پایین بیاورید. حراج‌های استانبول را در همه فصل‌ها می‌توانید پیدا کنید. فقط باید زمان دقیق آنها را بدانید. برای مثال حراجی‌های فصل بهار و تابستان معمولا در خردادماه و تیرماه برگزار می‌شود. حراجی‌های پاییز معمولا در آخرین جمعه آبان برگزار خواهد و برای رسیدن به حراجی‌های زمستان هم باید تور سال نو ترکیه را بگیرید.

پلتفرم لحظه آخر به شما امکان سفر قسطی را می دهد

راه آخری که تیم لحظه آخر برای داشتن یک سفر ارزان‌تر به ترکیه به شما پیشنهاد می‌دهد؛ استفاده از تور قسطی است. قسطی سفر کردن اگرچه در مجموع باعث ارزان‌تر شدن هزینه‌های سفرتان نمی‌شود اما راهکاری است که با کمک آن می‌توانید هزینه‌های سفر را در چند قسط پرداخت کنید. شما می‌توانید تورهای اقساطی به مقاصد مختلف ترکیه را از وبسایت لحظه آخر رزرو کنید. در این پلتفرم آژانس‌های مسافرتی مختلف تورهای اقساطی متنوعی را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت یکی از این آفرها را انتخاب کرده و براساس شرایط خود رزرو کنید. همچنین امکان گرفتن مشاوره رایگان از لحظه آخر در این زمینه وجود دارد.

کلام آخر

در این مقاله راه‌کارهایی برای داشتن یک سفر ارزان به ترکیه را به شما ارائه دادیم. هر کدام از این راه‌ها اگر در جای درست خود استفاده شوند؛ می‌توانند هزینه‌های سفر شما را کاهش دهند. اگر راهکار دیگری برای کاهش هزینه‌های سفر به ترکیه دارید که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900960

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول