Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، بر اساس گزارش های رسیده از مردم، بیش از ۳ ماه است که بخش رادیولوژی بیمارستان ولی عصر (عج) بردسکن به عنوان تنها بیمارستان این شهرستان، خدمات دهی ندارد و مردمی که طی این مدت برای استفاده از خدمات رادیولوژی به این بیمارستان مراجعه کرده اند، از موضوع کمبود این دستگاه در بردسکن به شدت گلایه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان که به دلیل ایجاد شکستگی در دست فرزندش مجبور شده بود برای این خدمت اولیه به کاشمر برود، می گوید: این اصلا برای یک مرکز درمانی مورد پذیرش نیست که مردم برای چنین خدمات درمانی نیز در شهر و دیار دیگری سرگردان شوند. شهروند دیگری ضمن ادای احترام به کادر درمان و تقدیر از تلاش های آنان خاطرنشان می کند: شایسته نیست شهرستانی که در شاهراه چندین راه ارتباطی قرار دارد، بیمارستانی با این وضعیت داشته باشد.

کمبود ۲ قطعه در دستگاه رادیولوژی نو!

حسین امامیان رئیس مرکز بهداشت شهرستان بردسکن با تایید مشکل بخش رادیولوژی بیمارستان ولی عصر (عج) بردسکن به خبرنگار فارس می گوید: پس از فرسوده شدن دستگاه رادیولوژی قبلی بیمارستان، این دستگاه که جدیدترین دستگاه رادیولوژی است، توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بردسکن ارسال شد. اما کارشناس مربوطه پس از نصب دستگاه متوجه کمبود ۲ قطعه در این دستگاه شد که متاسفانه به همراه دستگاه ارسال نشده بود. لذا با توجه به این که راه اندازی دستگاه منوط به تامین این ۲ قطعه است، تا زمان تامین قطعات قادر به ارائه خدمات نیست.

وی می افزاید: البته پیگیری هایی برای تامین این قعات توسط مدیریت شبکه بهداشت و فرماندار شهرستان به عمل آمده است.

امامی خاطرنشان می کند: در سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان به شهرستان بردسکن نیز مقرر شد بر اساس دستور وزیر بهداشت به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در اسرع وقت قطعات این دستگاه تامین شود و در صورت عدم تامین قطعات، دستگاه جدیدی به شهرستان منتقل شود. اما پس از گذشت یک ماه، هنوز اتفاقی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی می افزاید: البته دستگاه کوچک پرتابلی برای این مرکز ارسال شد که همان روزهای اول به علت کثرت مراجعات مردم و حجم زیاد استفاده از رده خارج شد. دستگاه دیگری نیز از بیمارستان خلیل آباد گرفته ایم که آن هم کوچک و کم کار است و فقط برای مواقع بسیار حیاتی و فوری  به کار گرفته می شود. لذا عملا ما دستگاه رادیالوژی در بردسکن نداریم.

امامی خاطرنشان می کند: ما شرمنده مراجعان به بیمارستان که از راه های دور و نزدیک می آیند هستیم. پیگیری های لازم صورت گرفته است که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

پیگیری فرماندار برای رسیدی به مشکل دستگاه رادیولوژی

اما علی دهقان زاده  سرپرست فرمانداری شهرستان بردسکن نیز به خبرنگار ما می گوید: از بدو ورودم به شهرستان امکانات بیمارستان را کامل ندیدم. لذا  از مدیر شبکه خواسته شد از طریق استان امکانات لازم را دریافت کند.

وی ضمن توصیه دستگاه ها به انجام کار جهادی خواستار تسریع در تجهیز  دستگاه رادیولوژی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: زمان راه اندازی دستگاه رادیولوژی مشخص نیست

اما در پیگیری خبرنگار فارس درباره این موضوع از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پاسخگویی به موضوع از سوی دکتر محمدعلی کیانی رئیس این دانشگاه به مدیر روابط عمومی و در ادامه مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه ارجاع داده می شود. 

عباس ایزدی مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خبرنگار فارس می گوید: پیگیر هستیم دستگاه جدید را هر چه سریعتر راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان می کند: البته زمان آن معلوم نیست و نمی توانم زمانی را تعیین کنم.

مردم را دریابید

اما واقعیت این است که نه زیبنده مردم بردسکن است که در تنها بیمارستان شهر خود حتی از حداقل امکانات اولیه تشخیصی برای درمان نباشند و نه شایسته دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که نتواند بعد از گذشت 3 ماه به این نیاز اولیه مرکز درمانی زیر نظر خود پاسخگو باشد.

حق استفاده مردم از امکانات درمانی مناسب، از حداقل حقوق آنها است و می بایست به آن جامه عمل پوشیده شود. کاش لااقل مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در عمل به توصیه وزیر بهداشت، همتی می کردند تا این موضوع ختم به خیر شود. ظاهرا ضروری است مسئولان استانی مرتبط و علی الخصوص استاندار محترم آستین بالا بزنند تا وعده ها تا این اندازه بر زمین نماند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: بردسکن رادیولوژی بیمارستان ولی عصر عج بردسکن دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستگاه رادیولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد:قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد