Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@05:27:31 GMT

رونمایی از گوشی‌های گیمینگ اوپو سری K10 5G

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۹۱۸۸

رونمایی از گوشی‌های گیمینگ اوپو سری K10 5G

فرارو- شرکت اوپو برای ارائه سری جدید گوشی‌های خود با شرکت Razer که به تولید لوازم مخصوص بازی اشتغال دارد، همکاری کرده است. گوشی‌های جدید این سری دارای دوربین Sony IMX766 با قابلیت OIS (لرزش‌گیر اپتیکال تصویر) و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند.


به گزارش فرارو، شرکت اوپو امروز به طور رسمی سری Oppo K10 5G خود را در چین عرضه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سری Oppo K10 5G به عنوان یک پرچم‌دار مبتنی بر بازی در بازار چین معرفی شده است. شرکت اوپو حتی با Razer، سازنده مشهور لوازم الکترونیکی بازی، همکاری کرده است تا به گیمر‌ها تجربه بازی سطح بالایی را ارائه دهد.

گوشی اوپو K10 5G

گوشی Oppo K10 5G اولین گوشی هوشمند جهان است که از تراشه MediaTek Dimensity 8000 MAX بهره می‌برد. پردازنده MediaTek Dimensity 8000 MAX در اصل نسخه اندرکلاک شده Dimensity 8100 است که در Realme GT Neo 3 و Redmi K50 دیده ایم.


شرکت اوپو در راه اندازی این سری اشاره کرد که دلیل انتخاب پردازنده Dimensity 8000 MAX به جای Dimensity 8100 این بود که پس از مقایسه هر دو چیپست، شرکت متوجه شد که تفاوت عملکرد بین هر دو چیپست ناچیز است. ولی از طرفی پردازنده Dimensity 8000 MAX عمر باتری بیشتری را تضمین می‌کند و شرکت اوپو به خاطر خوشایند گیمر‌ها تصمیم گرفت ازین پردازنده استفاده کند.


در مورد حافظه و قابلیت‌های اتصال هم گوشی اوپو K10 5G در سطح بالایی قرار دارد. شرکت اوپو سریع‌ترین ماژول WiFi 6 و 5G را در این گوشی هوشمند استفاده کرده است. این شرکت همچنین رم LPPDR5 و حافظه UFS 3.1، که بیشترین سرعت را دارند، در Oppo K10 قرار داده است تا از هرگونه تاخیر یا وقفه در هنگام بازی جلوگیری کند.


گوشی Oppo K10 5G به صفحه نمایش ۶.۵۹ اینچی FHD LTPS LCD با فرکانس ۱۲۰ هرتز با حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت مجهز شده است تا تجربه بازی روانی را برای همه گیمر‌ها ارائه دهد. از نظر باتری، گوشی Oppo K10 5G به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی SuperVOOC اوپو مجهز شده است.


برای رسیدن به تجربه بازی لذت بخش، قابلیت‌های لمسی گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که Oppo K10 5G به یک موتور لرزش خطی محور X درجه یک پرچمدار مجهز شده است تا تجربه لمسی با کیفیت بالا را برای کاربران خود ارائه دهد. با این حال، سخت افزار به تنهایی نمی‌تواند کاربران را جذب کند، بنابراین Oppo برای همکاری در سری جدید Oppo K10 5G با شرکت Razer نیز وارد مذاکره شد.


شرکت Razer تخصص خود را در سیستم موتور ویبره Oppo K10 گنجانده است تا تجربه تایپ و بازی «مانند صفحه کلید مکانیکی» را برای کاربران فراهم کند و به این ترتیب کاربران از کار با گوشی هوشمند خود لذت ببرند. گفته می‌شود که گیمر‌ها با احساس لرزش در دست، احساس می‌کنند بازی‌ها طبیعی‌تر است و از عملکرد بازی لذت بیشتری می‌برند.


شاید برخی از گیمر‌ها به دوربین گوشی اهمیت چندانی ندهند، ولی به هر حال دوربین‌ها از مهمترین مشخصات یک گوشی به حساب می‌آیند. گوشی Oppo K10 5G دارای تنظیمات دوربین سه گانه در پنل پشتی است. این سیستم دوربین شامل یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض ۱۱۲ درجه و یک سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. در پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در سوراخ پانچ واقع در سمت چپ نمایشگر قرار گرفته است.

گوشی اوپو K10 پرو

گوشی Oppo K10 Pro علاوه بر تمام امکاناتی که Oppo K10 5G دارد، با دوربین‌های ارتقا یافته، صفحه نمایش ارتقا یافته و پردازنده ارتقا یافته نسبت به مدل استاندارد Oppo K10 5G عرضه شده و در تمام زمینه‌ها یک گام جلوتر است.


در مدل پرو از پردازنده پرچمدار Qualcomm Snapdragon 888 به جای Dimensity 8000 MAX که در مدل استاندارد بود، استفاده شده است. شرکت Oppo برای استفاده کامل از اسنپدراگون ۸۸۸ با پتانسیل کامل خود، فناوری خنک کننده بخار از فولاد ضد زنگ را نصب کرده است تا اسنپدراگون ۸۸۸ را همیشه خنک و آماده به کار نگه دارد.


صفحه نمایش Oppo K10 Pro یک پنل پرچمدار درجه یک OLED سامسونگ ۶.۶۲ اینچی FHD E4 با فرکانس ۱۲۰ هرتز می‌باشد. این نمایشگر از روشنایی معمولی ۵۰۰ نیت و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. تأمین انرژی این گوشی به عهده یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی Oppo K10 Pro با فناوری شارژ ۸۰ واتی SuperVOOC اوپو است.


بزرگترین ارتقا در مدل پرو در زمینه دوربین است. گوشی Oppo K10 Pro دارای همان سنسور اصلی Sony IMX766 با قابلیت OIS (لرزش‌گیر اپتیکال تصویر) موجود در Oppo Find X5 Pro است. از آنجایی که شرکت اوپو طی سال‌ها الگوریتم دوربین پیچیده‌ای را برای Sony IMX766 توسعه داده است، این شرکت ادعا می‌کند دوربین Oppo K10 Pro می‌تواند عملکرد دوربین فوق‌العاده‌ای را هم در روز و هم در شب ارائه دهد. علاوه بر سنسور اصلی، گوشی Oppo K10 Pro دارای همان سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو است که در مدل استاندارد استفاده شده است. در پنل جلویی نیز به مانند Oppo K10 از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است.


طراحان گوشی Oppo K10 Pro در زمینه ارگونومی نیز کوتاهی نکرده‌اند. جزیره دوربین Oppo K10 Pro مانند پرچمدار گران قیمت Oppo Find X5 Pro به طور یکپارچه در قاب پشتی دستگاه با گوشه‌های منحنی دیده می‌شود. این منحنی‌ها تضمین می‌کند که کاربران همیشه هنگام انجام بازی برای مدت زمان طولانی خسته نشوند.

قیمت‌گذاری

هر دو گوشی Oppo K10 5G و Oppo K10 Pro با سیستم عامل ColorOS 12 مبتنی بر اندروید ۱۲ عرضه خواهند شد. قیمت پایه گوشی‌های این سری کمتر از ۲۰۰۰ یوآن (معادل ۳۰۸ دلار) می‌باشد. به این ترتیب گوشی‌های این سری در حالت کلی ارزان‌تر از سری Redmi K50 هستند.


گوشی Oppo K10 5G در سه نسخه با سه قیمت متفاوت عرضه می‌شود. نسخه اول دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی است و به قیمت ۱۹۹۹ یوآن (معادل ۳۰۸ دلار) به فروش می‌رسد. نسخه دوم به مانند نسخه اول دارای ۸ گیگابایت رم است، ولی حافظه داخلی آن ۲۵۶ گیگابایت است. این نسخه با قیمت ۲۱۹۹ یوآن (معادل ۳۳۹ دلار) در دسترس می‌باشد. سومین نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود و ۲۴۹۹ یوآن (معادل ۳۸۵ دلار) قیمت دارد.


گوشی Oppo K10 Pro نیز در سه نسخه ارائه می‌شود. نسخه اول با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۲۴۹۹ (معادل ۳۸۵ دلار) روانه بازار شده است. نسخه دوم از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و ۲۷۹۹ یوآن (معادل ۴۳۱ دلار) قیمت‌گذاری شده است. در نهایت سومین نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی به قیمت ۳۱۹۹ یوآن (معادل ۴۹۳ دلار) به فروش می‌رسد.


در پایان باید اضافه کنیم که گوشی‌های Oppo K10 5G و K10 Pro در دو رنگ مشکی نیمه شب و آبی یخی موجود هستند. فروش رسمی این دستگاه‌ها در چین از ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) به بعد آغاز می‌شود.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

کلیدواژه: ۸ گیگابایت رم گیگابایت رم ۲۵۶ گیگابایت گوشی Oppo K10 Pro گوشی Oppo K10 5G شرکت اوپو ارائه دهد گیمر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش جُرم سرقت در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سرقت، جرم اول استان از نظر فراوانی است،گفت:آمارها و عملکرد ها در سال گذشته نشان دهنده این است که اگرچه این موضوع، جرم اول اولویت دار در استان است ولی روند آن کاهشی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی درجلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت:بحث سرقت و امنیت روانی دو مقوله بسیار مهم هستند که رسيدگي به آنها باید جزو دستورکار این شورا در سال ۱۴۰۳ قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر چه هرکدام از سرقت ها راهکار پیشگیری خاص خودش را می طلبد که باید به آن بپردازیم و در زمینه موضوع سلاح مهمات که موضوع بسیار حائر اهمیتی می باشد باید توجه ویژه شود و برای مقابله با حمل و قاچاق سلاح گرم و سرد و ساماندهی سلاح سرد در استان در دستور کار سال ۱۴۰۳ باید باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان به تعیین تکلیف کارگاه های ضایعاتی و پایش تصویری اشاره کردوعنوان کرد: در این دو حوزه علیرغم تصویب دستورعمل های متفاوت در جلسات سال گذشته، متاسفانه آنطور که شایسته و بایسته است، کار پیش نرفته است.

رییس شورای قضایی استان کرمان در ادامه تاکید کرد: باید مسئول سازی زمینه انجام شود و مسئولیت هر اداره و ارگان مشخص شود تا از این طریق پیگیری های لازم صورت گیرد و مطالبه درست از آن سازمان های تعیین شده داشته باشیم.

وی درخصوص پایش دوربین های تصویری در سطح استان و تاثیر آن بر کنترل جرائم خشن، گفت: تعداد دوربین های پایش تصویری در کرمان کم است و آن تعدادی هم که وجود دارند برخی دچار نواقص فنی هستند و بعضا برخی جاها هم خلا وجودی دارند که باید در راستای مسئولیت سازی سازمان ها، برای این امر هم مسئول مربوطه تعریف شود که سریعتر معضلات مربوط به پایش دوربین های تصویری به سرانجام برسد.

دیگر خبرها

  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی