Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیرحسین کُمیلی، روز دوشنبه در جلسه انجمن صنایع غذایی استان افزود: دستورالعمل برای فعالیت اینگونه شرکت‌ها در زمینه ابتکارات و نوآوری‌هایی دانش بنیان را می‌توان از طریق معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، شهرک علمی و تحقیقاتی ارائه یا توسط انجمن صنایع غذایی پیشنهاد کرد.

وی ادامه داد: با تدوین این دستورالعمل می‌توان نسبت به ثبت و استعلام فناوری و نوآوری اقدام کرد تا مالکیت معنوی اثر نیز به رسمیت شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کُمیلی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت صادرکننده این دستورالعمل نیست و تنها بعنوان مُجری آن محسوب می‌شود و سازمان‌های دیگر متولیان این کار هستند و باید این دستورالعمل مزبور را تدوین و به ما ابلاغ کنند.

سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: این سازمان از گستردگی بالایی برخوردار است و احتمال‌اینکه نتواند به موقع به همه مسائل بپردازد، وجود دارد اما از ارائه راهکار کارشناسانه انجمن صنایع غذایی، با آغوش باز استقبال می‌کند.

وی  تصریح کرد: صنایع غذایی و امنیت ناشی از آن، یکی از موضوع های بسیار مهم در دنیاست که نمی‌توان بسادگی از کنار آن گذشت زیرا توجه به آن برای کشور  ایمن‌آفرین و  بی‌توجهی به آن، خطرآفرین است.

کُمیلی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که انجمن صنایع غذایی استان در مدت اخیر بطور مجدد احیا شده و شروع به فعالیت کرده است.

وی بیان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برای ارائه هرگونه کمک به این انجمن از آمادگی لازم برخوردار است اما بخشی از وظایف ما در "قانون انتزاع" به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

سرپرست اداره صمت اصفهان افزود: درخواست‌های قابل پیگیری اعضای انجمن صنایع غذایی استان ارائه شده در این جلسه، پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه و مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفت: اقتصاد ما در شرایط کنونی مانند فرد بیماریست که هر دفعه نسخه‌ای بعنوان مُسکن برای او پیچیده می‌شود که تاکنون هم فایده‌ای نداشته است.

کُمیلی ادامه داد: مقایسه کشور ما با سایر کشورها صحیح نیست و پیاده‌سازی مدل‌های اقتصادی آنها در ایران امکان ندارد لذا باید زیرساخت‌های لازم در کشورمان فراهم شود.

وی با بیان اینکه در شرایط جاری ناگزیریم نسخه داخلی و مقطعی برای اقتصاد کشور خودمان بپیچیم، تصریح کرد: اقتصاد کشور ما، اقتصاد یک مولفه‌ای نیست و تحریم و مولفه‌های مختلف دیگر بر روی آن تاثیرگذار است که این مولفه‌ها در بسیاری از نقاط دنیا وجود ندارد.  

سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: اینگونه مشکلات، نابسامانی‌هایی را در تصمیم‌گیری‌ها و کارها بوجود آورده است که باید با کمک یکدیگر بر آنها فائق آئیم و بکوشیم تا آسیب‌های آن کمتر شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۶۶۲ واحد تولیدی از زیرمجموعه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت با ظرفیت حدود هفت میلیون تُن در سطح استان اصفهان فعالیت دارند.

استان اصفهان از جمله موثرترین مناطق کشور در صنعت کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن به شمار می‌رود که در بخش صنایع تبدیلی و غذایی(فرآوری، بسته‌بندی و نگهداری) نیز به موفقیت‌هایی دست یافته است.

بر مبنای آمار و اطلاعات اخذ شده از سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان در هشت ساله گذشته حدود ۲.۳ برابر بیشتر شده و ظرفیت جذب مواد خام در صنایع تبدیلی و تکمیلی منطقه در سال ۹۲، سه میلیون و ۱۷ هزار تُن در سال بوده که اکنون به افزون بر هفت میلیون تُن رسیده است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان اصفهان صنعت غذایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان اصفهان وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان اصفهان صنعت غذایی انجمن صنایع غذایی معدن و تجارت ک میلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی عصر روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت‌) در جمع مدیران و مجریان طرح‌های پتروپالایش کنگان و پتروشیمی سروش، نگین و آلای مهستان، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تهیه «برنامه عملیاتی و پیگیری ویژه» برای تحقق شعار سال در صنعت بزرگ پتروشیمی است.

وی با تأکید بر پیگیری رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر نفت بر حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه با قوانین و مشوق‌های موجود، بسیاری از مشکلاتی که در روند ساخت طرح‌ها موجود بود، کاهش یافته است و شاهد تسهیل و شتاب‌بخشی اجرای طرح‌های پتروشیمی که امسال و سال آینده عملیاتی می‌شوند، هستیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، بر حمایت قاطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ساخت و تکمیل طرح‌های مختلف پتروشیمی تأکید کرد و از مجریان طرح‌های پتروشیمی خواست بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌ها و سازندگان داخلی را در دستور کار قرار دهند.

شاهمیرزایی افزود: همواره به هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی اعلام شده است که در کنار آن‌ها هستیم و نهایت همکاری و کمک در روند ساخت طرح‌ها را بر اساس دستورعمل‌ها و قوانین موجود خواهیم داشت.

وی رویکرد اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ادامه روند حداکثر بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در اجرای پروژه‌ها دانست و بیان کرد: فعالیت‌های انجام‌شده از سوی واحدهای مختلف پتروپالایش کنگان می‌تواند الگوی مطلوبی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش باشد.

شایان ذکر است در این نشست مدیران عامل شرکت‌های انتخاب کنگان، پیشگامان سیراف انرژی، ویستا انرژی ارغوان و سپهر کنگان نیز حضور داشتند و گزارشی از روند ساخت طرح‌های خود ارائه کردند.

کد خبر 6098463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت، فرصتی برای پشتیبانی از تولید داخل و دانش‌بنیان‌ها
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی