Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@13:27:53 GMT

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در گرگان احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۹۶۱۰

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در گرگان احداث می‌شود

گروه استان‌ها- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: پیشنهاد ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی جدید برای رسیدن به استاندارد‌های تخت بستری در شهرستان گرگان به وزارت بهداشت داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید گل فیروزی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: یکی از طرح‌های  مصوب از محل سفر رئیس جمهور به استان گلستان، 4 پروژه بیمارستان آیت‌الله طاهری، کودکان آیت‌الله طالقانی هر 2 در گرگان، بیمارستان گمیشان و کلاله به تصویب رسید که پیشنهاد ساخت بیمارستان 400 تختخوابی جدید برای رسیدن به استاندارد‌های تخت بستری در شهرستان گرگان به وزارت بهداشت داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که از نیمه دوم سال 99، معوقات نسبت به کارکنان کادر درمان داشتیم که با پیگیری‌های لازم بخش زیادی از آن پرداخت شده و اکنون معوقات از آبان  سال گذشته است افزود: در صورتی که برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی معوقاتشان بسیار عقب‌تر از گلستان است.

گل فیروزی تصریح کرد: در حوزه دارو 2 هزار میلیارد ریال بدهی داریم و با توجه به بودجه پیش‌بینی شده، برای پرداخت حقوق در سال جاری از خرداد و تیر با مشکل روبه‌رو خواهیم شد چرا که بودجه امسال ما  نسبت به پارسال حدود 2 هزار میلیارد ریال کمتر شده است.

وی افزود: در یک هفته گذشته نمودار کرونا در کشور و استان با شیب ملایمی کاهشی است و امروز  142 بیمار در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که نسبت به دیروز روند کاهشی را نشان می‌دهد.

کمبود تخت برای بیماران اختلالات روانی در بیمارستان‌های انگلیسعضو مجمع نمایندگان استان بوشهر: پزشکان متخصصان بیمارستان‌های دشتی و تنگستان تأمین شودمرگ مشکوک پرستار جوان در بیمارستان جنوب تهران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: تاکنون در استان 3 میلیون و 293 هزار دوز واکسن تزریق شده که 93.8 درصد دُز نخست، 83.9 درصد دُز دوم و 33.4 درصد دُزسوم واکسن کرونا را در گلستان تزریق کرده‌اند.

گل‌فیروزی گفت: میزان واکسیناسیون زیر 12 سال در استان 23 درصد هست که با توجه به بازگشایی مدارس باید استقبال خانواده و فرزندان بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه  در استان گلستان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 60 هزار نفر مبتلا بستری و 5 هزار نفر بعلت کرونا فوت شده اند تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده تزریق دوز سوم و تکمیلی واکسن تا 6 برابر از مرگ و میر و 17 برابر از بستری شدن افراد پس از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکید کرد: راه مقابله با حذف چرخش ویروس کرونا همچنان رعایت شیوه نامه‌ها همچون ماسک زدن و فاصله‌گذاری و زدن واکسن است.

انتهای پیام/581/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گلستان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد