Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:20:48 GMT

توقف بیل مکانیکی در کنار پل تاریخی سردار زنجان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۹۸۸۲

توقف بیل مکانیکی در کنار پل تاریخی سردار زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسینعلی فضلی گفت: پس از دریافت خبر از طریق میراث بانان افتخاری مبنی بر عبور بیل مکانیکی از روی پل تاریخی سردار، نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به محل اعزام شدند و دو نفر خاطی شناسایی و با تکمیل صورت‌جلسه توسط واحد حقوقی، پرونده قضایی برای این افراد تشکیل و به‌منظور پیگیری‌های بیشتر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: خوشبختانه هیچ مشکلی برای این پل تاریخی اتفاق نیفتاده است، اما فعالیت بیل مکانیکی پیمانکار شرکت گاز استان تا مشخص شدن کامل وضعیت متوقف شد؛ زیرا این پل یکی از جاذبه‌های مهم تاریخی و گردشگری استان است و باید برای حفظ و نگهداری آن در راستای شرح وظایف محوله تلاش کنیم.

فضلی بیان کرد: در سال جاری به‌منظور جلوگیری از فرصت‌طلبی سودجویان و حفاران غیرمجاز، بازدیدهای نظارتی از آثار تاریخی-فرهنگی سطح استان افزایش‌یافته است و به‌طورقطع تعداد و پراکندگی آثار تاریخی شناسایی‌شده در سطح استان و لزوم حفظ و حراست از میراث نیاکان، نیازمند مشارکت مردمی است و بدون حضور آن‌ها این امر میسر نخواهد شد.

وی ادامه داد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و یا به شماره یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان ۳۳۰۳۳۳۵۰ اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز، تخریب و خریدوفروش اشیاء و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

رضا میرزایی پور، مسئول واحد حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه این موضوع در سطح استان در حال رصد است و موجب حساسیت عمومی و دغدغه‌مندان میراث‌فرهنگی شده است؛ واحد حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان شکایت‌نامه‌ای تنظیم و به دادگاه ارسال‌شده است، احکام قضایی و مجازات می‌تواند ابعاد عبرت‌آموز، پیشگیرانه و بازدارنده برای افراد دیگر که چنین فعالیت‌هایی را در تصور خوددارند، داشته باشد.

کد خبر 5474734

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان تخریب آثار تاریخی علی فاضلی شب قدر ماه رمضان 1401 کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب احیا ماه مبارك رمضان شب های قدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان رضوی مشهد شهادت حضرت علی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند