Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رجب زینی‌وند روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری سرخک، شناسایی و ایمن‌سازی گروه‌های هدف از طریق واکسیناسیون است که این مهم در جامعه کودکان و نوزادان ایرانی بر اساس برنامه مشخص انجام می‌شود.

وی افزود: درمان به‌ موقع افراد مبتلا، آموزش و جداسازی افراد مبتلا به بیماری سرخک از همه گیری آن در جامعه جلویگری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی‌وند تصریح کرد: با توجه به مشاهده برخی از موارد ابتلای اتباع و مهاجران افغانستانی به بیماری سرخک و به منظور پیشگیری از همه گیری آن در جامعه، طرح پویش واکسیناسیون سرخک در شهرک صنعتی عباس‌آباد که تعداد زیادی از اتباع در ان مشغول به کار می‌باشند آغاز شد و تمامی این افراد علیه بیماری سرخک واکسینه شدند.

وی تأکید کرد: واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی ۹ ماهه تا ۳۰ ساله بدون توجه به سابقه واکسیناسیون در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است و برادران و خواهران افغانستانی می‌توانند با مراجعه مراکز بهداشتی زیر نظر شبکه بهداشت، نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت پاکدشت گفت: آبریزش بینی، سرفه، التهاب چشم و بروز دانه‌های قرمز رنگ پوستی ا زمهمترین علائم بیماری سرخک است.

وی  اظهار داشت: تا کنون مورد قطعی ابتلای افراد به سرخک در پاکدشت گزارش نشده است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها سرخک اتباع خارجی شهر تهران پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرخک اتباع خارجی شهر تهران سرخک اتباع خارجی شهر تهران پاکدشت بیماری سرخک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره