Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:50:25 GMT

از شفاف‌سازی اطلاعات اقتصادی تا ایمن‌سازی جاده‌ها با هدف کاهش تصادفات

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۰۰۸۷

از شفاف‌سازی اطلاعات اقتصادی تا ایمن‌سازی جاده‌ها با هدف کاهش تصادفات

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "نقش شهروندان در تلف شدن پلنگ سرگردان قائمشهر"، "خدمات پرستاری در پیچ‌وخم دیوان سالاری اداری/ گزارش‌نویسی یا مراقبت از بیمار"،  "درس‌های ماندگار از شکستن پنجه عقاب در صحرای طبس"، "تب شالیزار در کمین کشاورزان مازندرانی" و  "مشق بندگی در شبی برتر از هزار ماه" از جمله این گزارش‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه استانها هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: جدیدترین آمار وزارت بهداشت حکایت از آن دارد که شمار مبتلایان ، جانباختگان کرونا و شهرهای قرمز کاهشی شده که از مهمترین دلایل آن می توان به همه گیری واکسیناسیون عمومی ، تلاش کادر درمان در مراقبت از بیماران و رعایت شیوه نامه های بهداشتی اشاره کرد.

امروز هچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین تجدید میثاق جامعه کار و کارگری با آرمان های امام راحل(ره) اعلام کرد که جامعه کارگری خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها است. حجت الله عبدالملکی تصریح کرد: در زمان تحریم ها و به جهت ضعف ها، فشار اقتصادی ایجاد شد اما جریانی که فشار تحریم را شکست جامعه کارگری بود و شکست مفتضحانه ای بر آمریکا وارد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم تاکید کرد که نگرانی از افزایش بیماری سرخک در سیستان و بلوچستان وجود دارد. دکتر سید مهدی طباطبایی خاطرنشان کرد: بیش از۲ سال است که دنیا درگیر همه گیری کروناست و خیلی از برنامه‌های سلامت را تحت شعاع قرار داده و شاهد کاهش پوشش ایمن سازی در طی این مدت بوده‌ایم.

از اهواز نیز خبر رسید که میزان گرد و غبار در اهواز به ۲۲ برابر حد مجاز رسید. میزان گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۱۰ روز دوشنبه در شهرهای اهواز سه هزار و ۳۷۲، امیدیه ۳۴۷، اندیمشک ۱۷۱، بندر امام ۸۸۹، حمیدیه ۴۹۶، بهبهان ۲۰۳، دزفول ۱۹۸، سوسنگرد ۷۳۳، رامشیر ۵۰۵، شادگان یک هزار و ۵۲۹، شوش ۹۲۰، شوشتر ۱۶۳، ماهشهر یک هزار و ۳۳۱ و هندیجان ۳۱۵ میکروگرم برمترمکعب بوده است. حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

همچنین رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در دیدار با استاندار خراسان شمالی تصریح کرد که امنیت کشور به حوزه غذایی گره خورده است. محمدجواد عسگری افزود: با حضور نخبگان و تشکل های تاثیرگذار بخش کشاورزی تمامی مشکلات این حوزه احصا شده که نتیجه این جلسه ها ، کلید خوردن طرح امنیت غذایی است که بزودی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان هم در گفت وگو با ایرنا خبر داد که ۵۲ میلیون تن کالا پارسال در اصفهان جابه جا شد. محمدعلی صلواتی یادآور شد:  سال گذشته سه میلیون و ۱۷۰ هزار سفر در حوزه حمل و نقل کالا در این استان انجام شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد که کشور نیاز جدی به شفاف سازی اطلاعات مالی و اقتصادی دارد. مصطفی طاهری افزود: حل مشکل کشور منوط به فهم درست آن بوده و اساسی ترین و بنیانی ترین آنها عدم عزم جدی در شفافیت اطلاعات دقیق از توزیع ثروت در کشور است.

امروز همچنین مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از بومی‌سازی پنج هزارقطعه در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران به ارزش یک میلیون یورو خبر داد. به گفته محمد حسن کریمی، در بخش بومی‌سازی تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی ۳۵ درصد از قطعات تامین و بومی سازی شده است.

خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان از ۲۷۹هزار تن فراتر رفت. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در اهواز به نقل از مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان منتشر کرد. امید جهان نژادیان توضیح داد:برداشت و خرید گندم و کلزا در ۱۶۲ مرکز خرید تعاون روستایی و غله در خوزستان دریک دوره ۴۰روزه انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان هم اعلام کرد که صنایع استان همدان برای احداث نیروگاه‌های کوچک خورشیدی اقدام کنند. احمد شانیان افزود:‌ زیرساخت های لازم برای این طرح در حال فراهم سازی است و صاحبان صنایع می توانند از بسته حمایتی دولت برای احداث نیروگاه های کوچک خورشیدی بهره مند شوند.

از زاهدان نیز خبر رسید که بیش‌از ۲۱ تن روغن مایع خوراکی در میرجاوه کشف شد. مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با تایید این خبر، گفت: ماموران گمرکی میرجاوه در بازرسی از یک دستگاه خودروی کامیون این مقدار روغن مایع خوراکی که قصد خروج از مرز ایران به کشور پاکستان را داشت کشف کردند.

همچنین مرکز ایرنا در کرمانشاه به نقل از ا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان تاکید کرد که ایمن‌سازی جاده‌های کرمانشاه با هدف کاهش تصادفات در حال انجام است. فریبرز کرمی ادامه داد: کاهش تصادف‌های جاده‌ای، تلفات جاده ای و ایمن سازی محورهای مواصلاتی یکی از مهمترین دغدغه‌هایی است که با جدیت برای کاهش آن ها تلاش می کنیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم خبر داد که بیش‌از ۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان صادر شد. غلامحسین تیموری یادآور شد:عمده محصولات صادر شده این مدت با ١١ هزار و  ۵۶٩ تن به هندوانه، ٢۴ هزار ٣۵٢ تن به گوجه‌فرنگی و ۶ هزار ۵٧۶ تن سیب درختی اختصاص داشته است.

مرکز ایرنا در رشت نیز با انتشار فیلمی با عنوان "آماده سازی شالیزارهای گیلان برای کشت برنج"، از آغاز فصل کشت، خزانه گیری و نشاکاری برای آماده سازی شالیزارها توسط کشاورزان گیلانی خبر داد.

امروز همچنین مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای فرآوری گیاهان دارویی سبزوار خبر داد. علی اصغر امانیان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سبزوار خاطرنشان کرد: سبزوار یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی در شرق کشور است که توجه به توسعه صنایع فرآوری این محصولات، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی، در شکوفایی اقتصاد شهرستان و افزایش اشتغال موثر است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران هم در اهواز گفت که ۱۱ حلقه چاه نفت و گاز فروردین امسال در مناطق نفتخیز کشور حفر شد. مسعود افشار توضیح داد: از این چاه ها یک حلقه توسعه ای، یک حلقه اکتشافی و ۹ حلقه تکمیلی بوده است.

رییس بنیاد مسکن کشور نیز در ارومیه عنوان کرد که ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی است. اکبر نیکزاد تاکید کرد: افق طرح هادی ۱۰ ساله است و باید سالانه طرح هادی چهار هزار روستا بازنگری شود که طی سال گذشته طرح هادی چهار هزار و ۳۰۰ روستا در کشور بازنگری شد.

همچنین مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سنندج اعلام کرد که بیش از ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در کردستان تولید شد. خسرو کریمی‌پناه یادآور شد: میزان تولید گوشت قرمز در سال ۱۳۹۹ در استان ۳۱ هزار تن بود که این میزان در سال گذشته به ۳۲ هزار و ۴۳۵ تن افزایش یافت.

سهم امسال لرستان از تسهیلات ارزان قیمت چهار هزار میلیارد تومان است. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در خرم‌آباد به نقل از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان منتشر کرد. سیروس ابراهیمی تصریح کرد: منتظر ابلاغ این رقم هستیم تا بتوان در راستای اشتغال زایی پایدار و بهره وری اقتصادی در استان گام های موثری برداشت.

رییس کل دادگستری هرمزگان هم از توقیف پنج فروند قایق حامل دام قاچاق در آب‌های جزیره قشم خبر داد. به گفته مجتبی قهرمانی این محموله‌های قاچاق شامل ۱۵۳ رأس دام به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است و در این ارتباط ۶ نفر از قاچاقچیان نیز دستگیر شده اند که با صدور قرار تامین کیفری در بازداشت به سر می برند.

از بوشهر نیز خبر رسید که نشت مواد نفتی از میدان فروزان به خلیج فارس وارد روز چهارم شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام این خبر افزود: براساس ارزیابی‎های صورت گرفته این آلودگی به دلیل نشت ماده نفتی از چاه است که همراه با گل و لای ناشی از حفاری به آب دریا سرایت کرده است.

همچنین مدیر امور آب مهاباد اعلام کرد که ۵۲ میلیون مترمکعب آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رها سازی شده است. رضا جهین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارومیه تاکید کرد: با توجه به اهمیت و اولویت تامین نیاز آبی دریاچه ارومیه، ذخیره سازی آب در مخازن سد مهاباد تنها به اندازه نیاز مصارف مختلف از جمله شرب و کشاورزی انجام خواهد گرفت و مازاد آن ذخیره سازی نمی شود.

دادستان شهرستان نمین هم از صدور دستورات لازم برای بررسی علت تلف شدن یک قلاده خرس و شناسایی و دستگیری مسببان آن خبر داد. به گفته جواد پروانه با توجه به انتشار خبری که روز گذشته مبنی بر تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای به دلیل رفتار ناملایم مردم شهرستان نمین با این حیوان متاسفانه این حیوان تلف شد و سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردمی شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان نیز خبر داد که ۳ میلیون و۷۰۰ هزار سند مالکیت برای روستاییان صادر شد. محمدرضا شاملو خاطرنشان کرد: صدور اسناد مالکیت در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار بوده  و امیدواریم این همکاری میان دستگاه های مرتبط با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان ها استمرار داشته باشد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بوشهر سبزوار سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان شهر تهران سد مهاباد زاهدان اهواز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان همدان سیستان و بلوچستان مهاباد شادگان شركت فاضلاب تهران بنياد مسكن انقلاب اسلامی اصفهان خوزستان سید مهدی طباطبایی زنجان خلیج فارس حسن کریمی کردستان ارومیه ایالات متحده آمریکا شوش گیلان لرستان ایران اکبر نیکزاد رشت طارم سنندج مصطفی طاهری کلزا پروانه کرمانشاه دریاچه ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بوشهر سبزوار مجلس شورای اسلامی بوشهر سبزوار سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان شهر تهران سد مهاباد زاهدان اهواز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان همدان سیستان و بلوچستان مهاباد شادگان شركت فاضلاب تهران بنياد مسكن انقلاب اسلامی اصفهان خوزستان سید مهدی طباطبایی زنجان خلیج فارس حسن کریمی کردستان ارومیه ایالات متحده آمریکا شوش گیلان لرستان ایران اکبر نیکزاد رشت طارم سنندج مصطفی طاهری کلزا پروانه کرمانشاه دریاچه ارومیه سیستان و بلوچستان مرکز ایرنا جهاد کشاورزی همچنین مدیر ایمن سازی حمل و نقل طرح هادی نیز خبر هزار تن جاده ای تلف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در شورای اداری دزفول که دیشب در سالن همایش‌های فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، گفت: حتی یک کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای به دلیل ناایمن و یا غیراستاندارد بودن جاده در خوزستان پذیرفتنی نیست و باتوجه به اینکه برخی جاده‌های استان به جاده مرگ شهرت یافته است، باید ایمن سازی این مسیر‌ها به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.


وی بر توسعه زیرساخت‌های خوزستان تاکید کرد و افزود: طرح‌هایی باید در خوزستان تعریف و اجرایی شود که گرهی از مشکل مردم باز کند و دستگاه‌های استان باید از هر اقدام نمایشی و بی ثمر پرهیز کنند.

حسینی محراب با بیان اینکه همه زیرساخت‌های طرح مسکن ملی باید پیش از بهره برداری و سکونت مردم تکمیل شود، ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی در استان مکلف هستند پیش از واگذاری به مردم، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و آسفالت طرح‌های مسکن ملی را تکمیل کنند.

لزوم پرهیز دستگاه‌های خوزستان از کار‌های تشریفاتی

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان نیاز به مدیران قوی و با انگیزه دارد، گفت: هزینه تشریفات در دستگاه‌ها و برنامه‌های استان باید به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی با توصیه دستگاه‌های دولتی به ارتباط با مردم، اضافه کرد: مسئولان دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش ارتباط مردمی خود را تقویت کنند.

حسینی محراب می‌گوید: دستگاه‌های خوزستان باید از کار تشریفاتی خودداری کنند و تمام همت خود را صرف خدمت شبانه روزی به مردم و گره گشایی از مسایل مبتلا به استان کنند.

وی مراقبت از بیت المال را ماموریت همیشگی دستگاه‌ها دانست و گفت: مدیران و دستگاه‌های استان از هدیه دادن به مدیران بالادستی که به استان و یا شهرستان‌ها سفر می‌کنند به طور جد پرهیز کنند.

ساماندهی باغ ویلا‌های اجاره‌ای در خوزستان

استاندار خوزستان با تاکید بر حراست از اراضی کشاورزی کلاس یک و ۲ استان، گفت: همه دستگاه‌ها نسبت به حراست از زمین‌های خوب و با کیفیت استان مسوولیت دارند.

وی بر لزوم ساماندهی باغ ویلا‌های اجاره‌ای در خوزستان تاکید کرد و افزود: ضابطه‌مند بودن و ساماندهی فعالیت این باغ ویلا‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: خوزستان استانی فرهنگی است به همین دلیل جهت گیری گردشگری در این استان نیز باید رنگ و بوی فرهنگی و متناسب با فرهنگ اصل و هویت بومی داسته باشد.

حل مشکل اشتغال با تقویت مهارت آموزی و خوداشتغالی

حسینی محراب با انتقاد از نگاه اداری جوانان استان به اشتغال و خلاصه شدن به کار دولتی و اداری گفت: فرهنگ کار، مهارت آموزی و خوداشتغالی در خوزستان باید تقویت شود تا مشکل اشتغال در این استان حل شود.

وی استانداردسازی محصولات تولید را ضروری دانست و ادامه داد: اولویت اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید بازاریابی برای فروش و بسترسازی صادرات تولیدات و محصولات کشاورزی باشد.

افزایش ۷۳ درصدی اعتبار امسال خوزستان


علی اکبر حسینی محراب با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه خوزستان و گره گشایی از مسایل این استان گفت: در حالی که میانگین افزایش اعتبار امسال استان‌ها در کشور نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد است، اعتبارات خوزستان رشد ۷۳ درصدی داشته است که این نشان از توجه ویژه دولت به خوزستان است.

وی با بیان اینکه اکثر شهر‌های خوزستان دارای پیست‌های موتورسواری شده‌اند گفت: احداث پیست موتورسواری و تعیین مکان برای فعالیت حرکات نمایشی موتوری و خودرویی در دزفول نیز باید اجرایی شود.

حسینی محراب، دزفول را شهر عالم پرور و نخبگانی دانست و ادامه داد: شهرستان دزفول در ۲ سفر استانی رییس جمهور دارای مصوبه‌های خوبی است که اجرایی کردن این مصوبه‌ها به طور مستمر پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان