Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@22:22:11 GMT

نجات کوهنوردان گم شده در مسیر صعود به سبلان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۰۰۹۳

نجات کوهنوردان گم شده در مسیر صعود به سبلان

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، عزت الله ضربی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۴ اردیبهشت، پیرو تماس مردمی با شماره ۱۱۲ ندای امداد معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل مبنی بر مفقودی یک نفر کوهنورد همراه، ۲ کوهنورد لهستانی که قصد صعود به قله سبلان را داشتند، بلافاصله یک تیم کوهستان با ۳ نفر نیروی عملیاتی از جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهر با یک دستگاه خودروی امدادی به منطقه حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان اردبیل پس از چندین ساعت تلاش فرد مفقودی ۴۳ ساله را ساعت ۲۲:۱۵ همان روز در نزدیکی پناهگاه پیدا کرده و بعد از اقدامات اولیه به شابیل انتقال دادند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: یکی از کوهنوردان لهستانی توانسته بود به قله صعود کند و همراه با کوهنورد دوم لهستانی توانسته بودند خود را به پناهگاه برسانند.

ضربی ادامه داد: نفر سوم که کوهنورد همراه بود در مسیر بازگشت به پناهگاه گم شده بود که تیم نجات بعد از یک عملیات جست و جوی ۵ ساعته توانستند این کوهنورد را در شرایط جسمی بسیار بد و در شرایطی که فرد سرما زده شده بود در نزدیکی پناهگاه پیدا کنند و بعد از اقدامات اولیه او را به منطقه شابیل انتقال دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله دعای روز بیست و سوم رمضان فطریه روز قدس اردبیل سبلان ماه رمضان میانکاله دعای روز بیست و سوم رمضان فطریه روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به نجات کودک دو ساله در حال غرق شدن در رودخانه ای در یکی از روستاهای شهرستان مهاباد گفت: این حادثه  عصر دیروز جمعه در جاده مهاباد به سردشت در روستای گردشیلان روی داد که نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد پس از اطلاع از موضوع به محل اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود: نجاتگران هلال‌احمر بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه کودک دو ساله مغروق را نجات داده و پس از انجام اقدمات پیش بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن تراپی به مرکز درمانی انتقال دادند.

 

 

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد