Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در این مراسم که با حضور فعالان اقتصادی استان در دادگستری برگزار شد گفت: فعالان اقتصادی استان امروز در مجموع ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان کمک کردند که نیمی از این مبلغ برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و نیم ِ دیگر نیز برای حمایت از خانواده‌های زندانیان که مشکل معیشتی دارند، اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدر آسیابی گفت:: جلسه گلریزان ستاد دیه برای کمک به آزادی محکومان غیرعمد هم بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با دعوت از خیرین سراسر استان در گرگان برگزار می‌شود.

آسیابی با بیان این که پارسال ۳۰۰ محکوم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند گفت: مجموع بدهی این افراد ۱۱۵ میلیارد تومان بود که ۴۰ میلیارد تومان از مبلغ این بدهی را شاکیان بزرگوارانه بخشیدند.

او گفت: ۶۰ میلیارد تومان آن را نیز با صدور رای اعسار در دادگاه‌های استان، محکومان به صورت قسطی در حال پرداخت هستند.

حیدر آسیابی افزود: مابقی این مبلغ هم از طریق پرداخت وام به مددجویان زندان‌ها و کمک‌های خیرین در ستاد دیه کشور و استان تامین شد.

آسیابی گفت: هم اکنون ۷۰ محکوم جرایم غیرعمد در زندان‌های استان منتظر کمک‌های مردم و خیران برای آزادی هستند که در صورت تامین ۱۰ میلیارد تومان امکان آزادی آنان فراهم می‌شود.

او می گوید: امیدواریم با کمک‌های امروز و بخشی هم از کمک‌هایی در جشن گلریزان هفته آینده برگزار می‌شود، این افراد نیز به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

دادستان مرکز استان هم در این مراسم گفت: امروز با طیفی از زندانیان مواجهیم که به علت شرایط اقتصادی و تورم، در کسب و کار‌های خود به مشکل برخوردند و به علت ناتوانی در ادای دیون خود راهی زندان شده اند.

محمود اسپانلو گفت: هر چند در محاکم استان تا جای ممکن از ظرفیت‌های مجازات‌های جایگزن حبس استفاده می‌کنیم، اما باز هم به علت قوانین و مسائل اقتصادی شاهد ورود به زندان هستیم که این امر علاوه بر خود فرد، خانواده‌های آنان را نیز دچار مشکل کرده است.

دادستان اسپانلو گفت: تعداد زیادی از این زندانیان، سرپرست خانواده هستند و برچسب زندان آسیب‌ها و چالش‌های جدی برای خانواده‌های آنان دارد.

او گفت: ما در انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان گرگان به دنبال رفع بخشی از مشکلات این خانواده‌ها هستیم و امیدواریم با همراهی فعالان اقتصادی و خیران کمی از مشکلات این قشر بکاهیم.

اسپانلو می گوید: پرداخت مستمری، تامین جهیزیه، سبد‌های معیشتی و کمک هزینه‌های بهداشت و درمان از جمله خدماتی است که در انجمن به خانواد‌های مددجویان ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد آزادی زندانیان فعالان اقتصادی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی افزود: ۳۵ تن از محکومان مالی استان تهران با برقراری جلسات صلح و سازش فی‌مابین طرفین دعوا و همچنین از طریق جذب کمک‌های مالی خیرین، از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه زندانیان آزاد شده اکثراً پدر، مادر و سرپرست خانوار هستند که به دلیل محکومیت‌های مالی جرایم غیرعمد و یا رد مال در زندان‌ها به سر می‌بردند، اظهار داشت: این افراد در اجرای سیاست‌های دستگاه قضائی در زمینه کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، واجد شرایط و مستحق آزادی شناخته شدند و با تلاش دادیاران ناظر بر زندان و شعبات شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها، زمینه آزادی آنان فراهم شد.

دادستان تهران ضمن تصریح به تأمین بخشی از وجوه رد مال توسط خانواده‌های محکومان، اضافه کرد: بخشی دیگر از دیون و تعهدات مالی محکومان فوق‌الذکر، در جلسات صلح و سازش مورد گذشت شاکیان قرار گرفت و مابقی به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، به همت خیرین پرداخت شد.

کد خبر 6092044

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند