Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فعالان اقتصادی گلستان برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان بیش از ۲ میلیارد تومان کمک کردند. خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان امروز در مجموع ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان کمک کردند که نیمی از این مبلغ برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و نیم دیگر نیز برای حمایت از خانواده‌های زندانیان که مشکل معیشتی دارند، اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: جلسه گلریزان ستاد دیه برای کمک به آزادی محکومان غیرعمد هم بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با دعوت از خیران سراسر استان در گرگان برگزار می‌شود.
آسیابی با بیان این که پارسال ۳۰۰ محکوم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند، گفت: مجموع بدهی این افراد ۱۱۵ میلیارد تومان بود که ۴۰ میلیارد تومان از مبلغ این بدهی را شاکیان بزرگوارانه بخشیدند.
رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: ۶۰ میلیارد تومان آن را نیز با صدور رای اعسار در دادگاه‌های استان، محکومان به صورت قسطی در حال پرداخت هستند.
آسیابی افزود: مابقی این مبلغ هم از طریق پرداخت وام به مددجویان زندان‌ها و کمک‌های خیرین در ستاد دیه کشور و استان تامین شد.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هم اکنون ۷۰ محکوم جرایم غیرعمد در زندان‌های استان منتظر کمک‌های مردم و خیران برای آزادی هستند که در صورت تامین ۱۰ میلیارد تومان امکان آزادی آنان فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: امیدواریم با کمک‌های امروز و بخشی هم از کمک‌هایی در جشن گلریزان هفته آینده برگزار می‌شود، این افراد نیز به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.
دادستان مرکز استان هم در این مراسم گفت: امروز با طیفی از زندانیان مواجهیم که به علت شرایط اقتصادی و تورم، در کسب و کار‌های خود به مشکل برخوردند و به علت ناتوانی در ادای دیون خود راهی زندان شده اند.
محمود اسپانلو افزود: هر چند در محاکم استان تا جای ممکن از ظرفیت‌های مجازات‌های جایگزن حبس استفاده می‌کنیم، اما باز هم به علت قوانین و مسائل اقتصادی شاهد ورود به زندان هستیم که این امر علاوه بر خود فرد، خانواده‌های آنان را نیز دچار مشکل کرده است.
اسپانلو افزود: تعداد زیادی از این زندانیان، سرپرست خانواده هستند و برچسب زندان آسیب‌ها و چالش‌های جدی برای خانواده‌های آنان دارد.
وی ادامه داد: ما در انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان گرگان به دنبال رفع بخشی از مشکلات این خانواده‌ها هستیم و امیدواریم با همراهی فعالان اقتصادی و خیران کمی از مشکلات این قشر بکاهیم.
دادستان گلستان ادامه داد: پرداخت مستمری، تامین جهیزیه، سبد‌های معیشتی و کمک هزینه‌های بهداشت و درمان از جمله خدماتیست که در انجمن به خانواد‌های مددجویان ارائه می‌شود. بیشتر بخوانید:  پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» موجب آزادی یک محکوم به قصاص در استان گلستان شد انتهای پیام/  برچسب ها: رئیس کل دادگستری گلستان محکومان غیر عمد مددجویان زندان ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری گلستان محکومان غیر عمد مددجویان زندان ها رئیس کل دادگستری گلستان فعالان اقتصادی میلیارد تومان خانواده ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند