Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@08:14:56 GMT

چوپان دروغگو با سکه‌های تقلبی دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۰۳۸۶

چوپان دروغگو با سکه‌های تقلبی دستگیر شد

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ حسین تُرکیان، با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی وصول پرونده کلاهبرداری در قالب چوپان دروغگو، کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که تعدادی عکس مربوط به سکه‌های طلای تاریخی بر روی گوشی من ارسال شد و وقتی که با فرد ارسال کننده تصاویر تماس گرفتم گفت من یک چوپان هستم و این سکه‌ها را در بیابان پیدا کردم و نهایتاً با مانورهای متقلبانه مرا اغفال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد ۷۸ عدد سکه را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به من فروخت که پس از مراجعه به چند کارشناس متوجه تقلبی بودن آن‌ها شدم.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان افزود: با اطلاعات به دست آمده از شاکی و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و پلیسی سرانجام متهم که دارای ۱۰ فقره سابقه کیفری در زمینه خرید و فروش سکه‌های تقلبی است شناسایی و طی یک عملیات ضربتی حین کلاهبرداری از فردی دیگر دستگیر شد.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شده است، گفت: در بررسی‌ها و استعلامات صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور به این شیوه در استان‌های چهارمحال و بختیاری و تهران از شهروندان کلاهبرداری کرده که تحقیقات در این زمینه و شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خرید و فروش اشیای تاریخی و باستانی جرم است و برای مرتکبان آن‌ها مجازات تعیین شده، گفت: عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب با در نظر گرفتن همین موضوع که خریداران به دلیل ترس از گرفتار شدن توسط قانون جرئت شکایت کردن ندارند از آنان کلاهبرداری کرده و به نیت شوم خود دست می‌یابند که در این خصوص به شهروندان توصیه می‌کنیم از وارد شدن در این‌گونه معاملات خودداری کرده و در صورت مواجهه با این‌گونه افراد مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کلاهبرداری چوپان دروغگو سکه تاریخی سکه تقلبی سکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد

سرهنگ سید قاسم موسوی فرمانده انتظامی شادگان گفت: روز گذشته به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دریک عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

سرهنگ موسوی ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی