Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان گفت: سازمان برنامه و بودجه با تمام توان آمادگی دارد تحقق سند ملی آمایش سرزمین  را در افق بودجه کشور محقق سازد.

به گزارش ایران اکونومیست از مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری ، نشست تحلیل، تبیین، ارائه سند ملی آمایش سرزمین و برنامه هفتم توسعه کشور با حضور سید حمید رضا پورمحمدی و سید مهدی پاکذات, مدیران و پژوهشگران مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان گفت: اکنون زمان دقیق حرکت به سمت تحقق سیاست های سند ملی آمایش سرزمین است، سازمان برنامه و بودجه با تمام توان آمادگی دارد تحقق سند ملی آمایش سرزمین  را در افق بودجه کشور محقق سازد.

پورمحمدی  با اشاره به  نظام نامه برنامه هفتم توسعه افزود: از اینکه مرکز پژوهش های توسعه و آینده  نگری  توانسته است تا این حد به فرایندهای تهیه و تدوین برنامه هفتم در سازمان کمک رسانی کند تشکر می کنم و امید وارم با تلاش و نگاه نقادی شما حرکت صحیح تر و بهتری در توسعه و پیشرفت کشور اتفاق افتد.

 در ادامه رئیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری درباره  اهمیت این جلسه و ارائه سند ملی آمایش سرزمین و همچنین تبیین روند کاری مرکز در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نکاتی را ارائه کرد.

پاکذات افزود: هماهنگی ایجاد شده بین سازمان برنامه و بودجه  و مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به گونه ای توسعه پیدا کند که همکاران سازمان همواره از حضور یک اتاق فکر پویا، همدل و متعهد در کنار خود احساس آرامش داشته باشند. 

وی اضافه کرد: تمام تلاش مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری  بی تردید ارائه خدمات پژوهشی با بالاترین کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن  مورد نیاز سازمان  است.

 مهرداد کاشف نیز در این نشست گفت: اصلی ترین اهداف آمایش این است که بتواند به تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی، تدوین و انطباق اسناد منطقه‌ای، استانی و بخشی، طراحی سازوکارهای به روزرسانی و ترویج در افکار عمومی  بپردازد. 

سرپرست گروه پژوهشی آمایش سرزمین افزود: مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری  و دست‌اندرکاران آمایش به عنوان بازیگر اصلی  باید ایفای نقش کنند.

همچنین  گرائی نژاد، سرپرست گروه پژوهشی توسعه امور بخشی و محیط زیست به مطالعات مرکز درباره  برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد، گفت: نظام نامه برنامه هفتم توسعه با استفاده از مطالعات دقیق و علمی و با مشارکت  کارشناسان  آماده می شود.
گفتنی است؛  این جلسه روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان برنامه و بودجه ، قانون بودجه ، بودجه ۱۴۰۰

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه قانون بودجه بودجه ۱۴۰۰ مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه سند ملی آمایش سرزمین برنامه هفتم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد