Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@20:05:57 GMT

(تصاویر) ادامه دیوارکشی ترکیه در مرز ایران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۰۶۳۷

(تصاویر) ادامه دیوارکشی ترکیه در مرز ایران

ترکیه مدعی شده برای جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی از مرز و دستگیری قاچاقچیان انسان که می خواهند از طریق ترکیه به کشورهای اروپایی بروند، تدابیر امنیتی در مرز ترکیه و ایران در بالاترین سطح قرار گرفته است.

به گزارش فرارو، خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: در وان که طولانی‌ترین مرز با ایران را دارد، نیرو‌های امنیتی با رعایت تمامی اقدامات پیشگیرانه برای تامین آرامش و امنیت شهروندان، مهاجران غیرقانونی را که از کشور‌های مختلف به ویژه افغانستان می‌خواهند از طریق ایران وارد کشور شوند، دستگیر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۵ تیم عملیات ویژه پلیس متشکل از ۷۵۰ پرسنل به منظور جلوگیری از عبور و مرور در خط مرزی و افزایش اقدامات، ۳ اسکادران کماندویی امنیتی ژاندارمری از سیواس، موش و گوموشانه، تیم‌های امنیت داخلی ژاندارمری، تیم‌های ریاست پلیس و ۵۰۰ تیم جدید به منطقه اعزام شدند. واحد‌ها قاطعانه به مبارزه خود با مهاجرت‌های غیرقانونی ادامه می‌دهند.

نیرو‌های امنیتی با استفاده از تمامی امکانات تکنولوژی دوربین‌های حرارتی، حسگر‌های حساس به حرکت و دوربین‌های دید در شب، هواپیما‌های بدون سرنشین، خط مرزی را تحت کنترل دائمی خود قرار داده ورودی‌های غیرقانونی را که شناسایی می‌کنند، بلافاصله وارد عمل می‌شوند.

عملیات ساخت دیوار مرزی که از سال گذشته برای جلوگیری از عبور و مرور از مرز‌ها آغاز شده بود، اما به دلیل شرایط زمستانی با وقفه مواجه شده بود، از سر گرفته شده است.

در خطی که از منطقه دغوبایزید تا منطقه یوکسکووا امتداد دارد، شرکت‌های پیمانکاری ۴۰ کیلومتر از ۶۴ کیلومتر بخش مناقصه شده در سال گذشته را تکمیل کردند و انتظار می‌رود امسال ۲۴ کیلومتر باقی مانده را تکمیل کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ترکیه دیوار مرزی ایران شهر وان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، عمر بولات وزیر بازرگانی ترکیه امروز گفت که توقف تجارت ترکیه با اسرائیل تا زمانی که آتش بس دائمی در غزه و همچنین جریان بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به منطقه تامین شود، ادامه خواهد داشت.

وزیر بازرگانی ترکیه تاکید کرد که "نگرش سازش ناپذیر" اسرائیل برای کمک به فلسطینی‌ها در شرایط دشوار غزه و تامین آتش بس دائمی با حماس، آنکارا را بر آن داشت تا آخرین اقدام را برای توقف تجارت با این رژیم اتخاذ کند.

بولات ضمن به‌روزرسانی ارقام تجارت خارجی در ماه آوریل، خاطرنشان کرد که تا زمانی که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، موضع متعهدانه‌تری برای کاهش حملات به سرزمین‌های فلسطینی نشان ندهد، صادرات ۵۴ گروه محصول به اسرائیل متوقف خواهد شد.

بولات خاطرنشان کرد: در ماه آوریل، صادرات ترکیه با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۹.۳ میلیارد دلار و واردات با ۴.۲۴ درصد افزایش به ۲۹.۲ میلیارد دلار رسید.

یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل در واکنش به اقدام ترکیه مدعی شد: آنکارا با مسدود کردن بنادر برای واردات و صادرات اسرائیل، قرارداد‌ها را زیر پا می‌گذارد. یک دیکتاتور اینگونه رفتار می‌کند.»

تصمیم ترکیه یک ماه پس از آن اتخاذ شد که آنکارا اعلام کرد صادرات محصولات ۵۴ دسته مختلف از جمله آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود، تجهیزات و محصولات ساختمانی، سوخت هواپیما و ... را به رژیم اسرائیل محدود کرده است.

دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) در ماه ژانویه حکمی موقت صادر کرد و رژیم اسرائیل را به نسل کشی متهم کرد و به آن دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • جزئیات نحوه شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه
  • لزوم راه‌اندازی خط راه‌آهن جدید ایران و ترکیه از طریق تبریز
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی