Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:46:35 GMT

دانشگاه تخصصی مکران در میناب احداث شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۰۸۰۶

دانشگاه تخصصی مکران در میناب احداث شود

گروه استان‌ها- نماینده مردم بندرعباس و میناب در مجلس با انتقاد از منحصر شدن دانشکده‌های دانشگاه هرمزگان به بندرعباس و گفت: انتظار می‌رود مجتمع آموزش عالی میناب ارتقا داده شود و دانشگاهی به نام دانشگاه مکران در میناب راه‌اندازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین رئیسی رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و عصو کمیسیون آموزش مجلس عصر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: بحث طولانی بودن مسافت شرق و غرب استان جدی است و استان هرمزگان حدود هزار کیلومتر طول دارد و این مسافت پراکندگی جمعیت را در همراه دارد که تردد در آن با مشکلاتی همراه است و دانشگاه هرمزگان هم مردم می‌بینند که همه داشته‌هایش در بندرعباس متمرکز شده است در حالی که باید به کل استان خدمات آموزشی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار به جایی است که مردم استان در شرق و غرب دارند تا دانشکده‌های تخصصی دانشگاه هرمزگان در شرق و غرب استان به صورت عادلانه توزیع شود و اساتید بتوانند در شهرستان‌های دیگر نیز حضور پیدا کنند.

نماینده مردم بندرعباس و میناب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اسناد بالادستی میناب به عنوان مرکز و پشتیبان توسعه علمی سواحل مکران دیده شده است و انتظار این است مجتمع آموزش عالی میناب ارتقا داده شود و دانشگاهی به نام دانشگاه مکران در میناب راه‌اندازی شود و ابتدای آن می‌تواند انتقال بخشی از دانشکده‌های دانشگاه هرمزگان به میناب باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان تاکید‌ کرد: شهرستان رودان به عنوان یکی از بهترین نقاط برای کشاورزی است و در میناب، سیریک و جاسک استعدادهای بسیاری وجود دارد و ما سالیانه به دلیل واردات میوه‌های گرمسیری ارز بسیاری را از دست می‌دهیم لذا انتظار داریم یک پژوهشگاه کشاورزی در شرق هرمزگان راه‌اندازی شود تا جلوی این امر گرفته شود.

رئیسی بیان‌کرد: ساماندهی رشته‌های تحصیلی در استان یکی از ضرورت‌های استان است و این امر باید بر اساس ظرفیت‌های استان ایجاد شود تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌مان به لشکر بیکاران تبدیل نشوند.

دانشگاه تهران در حوزه فرهنگی کم‌کاری کرده استتوسعه دانشگاه‌های تخصصی در استان هرمزگان ضرورت داردامام جمعه بندرعباس: دانشگاه و صنعت باید عجین شود

وی افزود: انتظار است متناسب با شرایط پیش‌روی استان و توسعه استان ماموریت‌های آموزشی ترسیم شود چنانچه امروز دانشگاه میناب یک دانشگاه ماموریت محور است اما کمک وزارت علوم را می‌طلبد تا ارتقا پیدا کند. 

نماینده مردم بندرعباس و میناب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهترین نقطه دانشگاه هرمزگان هم واقعا مایه شرمساری است و خواهش من این است که وزیر به بخش‌های مختلف دانشگاه سری بزند و بازدیدی داشته باشد تا ببیند که وضعیت فرسودگی، دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها جای گلایه دارد.

وی عنوان‌کرد: تقاضا و تمنایمان این است که وزیر یا معاونان در اولین فرصت از حوزه شرق استان سرکشی و بازدید داشته‌باشند تا با شرایط آشنا شود و بتوانند شرایط بهتر برای تحصیل فرزندان این مرز و بوم فراهم کنند.

انتهای پیام/865/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد

فرمانده انتظامی هرمزگان از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلو گیری از هدررفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت بصورت هم زمان در مناطق خانسرخ، سورو ، نخل ناخدا وروستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی های هدفمند اجرا شد جمعا 80 هزار لیتر گازوئیل قاچاق ،مقادیری مشروبات الکلی ، 423 جفت کفش و یکدستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه دراین طرح تعداد 5 دستگاه خودرو شوتی فعال در قاچاق سوخت و 10 فروند تشتک فایبر کلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، اظهار داشت : در این رابطه تعداد 137 نفر اتباء بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی های لازم جهت طرد آنان انجام شده است .

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر استمرار طرحهای عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح ها ، از عموم مردم قدر شناساس استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند