Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا طاهرخانی روز دوشنبه در نشست با نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیرزوکوه در مجلس شورای اسلامی و اعضای انجمن های فرهنگی و هنری که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: هنر درجامعه ما، پس از انقلاب اسلامی، تجلّی یافته از ایمان، اعتقاد و آگاهی ملّتی است که هنر را مانند سلاحی در پایداری و پاسداری از آرمانهایشان پذیرفته و در جهت ترویج آن کوشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندارشهرستان دماوند به نقش هنرمندان در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: هر قدر تعداد فعالیت‌های فرهنگی و هنری بیشتر باشد، جامعه شاداب‌تر و با طراوت تر شده و کمتر شاهد معضلات و آسیب های اجتماعی خواهیم بود؛ در نتیجه مسیر توسعه اجتماعی، راحت تر و سریع تر طی خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه ها و مشکلات مطرح شده در بین هنرمندان شهرستان دماوند،عدم حمایت ادارات شهرستان و مسئولین از این قشر است و انتظار می رود روسای ادارات شهرستان به خصوص دستگاههای متولی توجه بیشتری به حوزه هنر و هنرمندان داشته باشند و در این خصوص شهرداری های شهرستان می توانند از پتانسیل هنرمندان شهرستان در حوزه زیبا سازی و ساخت المان های شهری استفاده نمایند و همچنین توجه بیشتری به فرهنگ هنر شهرستان داشته باشند.
طاهر خانی بیان کرد: شهرداران در بودجه فرهنگی خود توجه ویژه ای به هنرمندان داشته باشند و دستگاه های دولتی نیز در حد توان از هنر و هنرمندان شهرستان دماوند حمایت کنند.
فرماندار دماوند با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین، گفت: هنرمندان سرمایه‌های ملی ما هستند و باید در راستای تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی اهتمام بیشتری داشته باشند؛ بنابراین لازم است که با یکدیگر بسیج شویم و گام‌های مؤثری را در راستای تقویت ارزش‌های اسلامی برداریم.

به گفته وی ، هنرمندان مهمترین وظیفه را در جهاد تبیین دارند، انجمن های هنری و هنرمندان شهرستان دماوند در مسیر جهاد تبیین حرکت کنند و متولیان فرهنگ و هنر نیز باید در راستای تحقق آن برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشند.
فرماندار شهرستان دماوند  خاطر نشان کرد: دماوند یک نماد در کشور است و هنرمندان به نام باید در زمینه معرفی شهرستان دماوند در کشور تلاش بیشتری کنند و مجموعه دستگاههای متولی در شهرستان نیز از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهند کرد.

همچنین سیداحمد رسولی نژاد نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در کنار تاکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور نیز نگاه ویژه ای به بخش فرهنگی داشته و به زودی آثار تلاش های ایشان را خواهیم دید.
وی با اشاره به اینکه با وجود محدودیت های اقتصادی، امسال بودجه خوبی به بخش فرهنگی اختصاص یافته است، گفت: امید است با همت مسوولان امر اعتبارات خوبی در شهرستان به این بخش اختصاص یابد.
رسولی نژاد با تاکید براینکه قطعا امسال اعتبارات خوبی به بخش فرهنگی در سال جاری اختصاص می یابد، بیان داشت: بنده نگاه ویژه ای به بخش فرهنگی دارم ولی به دلیل مشکلات و مطالبات در بخش های دیگر و از سوی دیگر شیوع بیماری کرونا، در سال های گذشته فعالیت های فرهنگی کمتر بوده که ان شاالله این مهم افزایش می یابد.

برچسب‌ها شهرستان دماوند انقلاب اسلامی ایران حوزه هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند انقلاب اسلامی ایران حوزه هنری شهرستان دماوند انقلاب اسلامی ایران حوزه هنری هنرمندان شهرستان شهرستان دماوند بخش فرهنگی داشته باشند جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد

فریدون بندری فرماندار شهرستان بندرماهشهر گفت: در آستانه روز غرور انگیز و پرافتخار ملی خلیج فارس، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی آموزشی نظامی با اقتدار پیام گرامیداشت این روز ملی را به تمامی عرصه‌های بین المللی خواهیم رساند.

او می‌گوید: نمونه این برنامه‌ها افتتاح دو نمایشگاه را داریم، که یکی تنوع فرهنگی در قالب عروسک‌های بسیار زیبا از قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف کشور بوده است.

به گفته بندری نمایشگاه دیگر که بسیار زیبا و پند آموز است، افتتاحیه با موضوعیت نقشه‌های خلیج همیشگی فارس میباشد که از سده پنجم میلادی تا به امروز گردآوری شده و خلیج فارس را که شناخته شده برای جهان هست را به نسل امروز انتقال می‌دهیم و این نقش آفرینی و اهتمام بسیار جدی از نوع مشارکت عمومی و مردمی را در بر داشته است.

فرماندار ماهشهر گفت: در پایان از منطقه سوم دریایی سپاه، صنایع پتروشیمی، میراث فرهنگی، اداره کل بنادر و تمام ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی که بسیج شده تا برنامه‌های بسیار خوب و زیبا را در این روز ملی در سطح شهرستان به نمایش درآوردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس