Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۸۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۱۶۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۳۶۹ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۲۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۵۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۶ هزار و ۸۴۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

واکنش سازمان انرژی اتمی به اظهارات علی مطهری

یک مقام مطلع در سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفتگو با «نورنیوز» ضمن تکذیب اظهارات یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه جهت‌گیری نظامی نداشته و اظهارات افراد غیر مسئول در این زمینه ناشی از بی‌اطلاعی و یا رویکرد سیاسی خاص آنها است.

او افزود: وارد کردن اتهام پنهان‌کاری در فعالیت‌های هسته‌ای به کشورمان اقدامی است که از سال‌ها قبل دشمن برای محدودسازی برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان دنبال کرده و هرگز موفق به اثبات آن نشده است.

علی مطهری نماینده سابق مجلس در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکا) گفته بود: «از همان ابتدا که وارد فعالیت هسته‌ای شدیم هدفمان ساخت بمب و تقویت قوای بازدارنده بود، اما نتوانستیم محرمانه بودن این مسئله را حفظ کنیم و گزارش‌های محرمانه توسط گروهک منافقین افشا شد.

کشوری که می‌خواهد استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای داشته باشد، هیچ‌گاه از غنی‌سازی شروع نمی‌کند بلکه ابتدا رأکتور تأسیس می‌کند و بعد به  حوزه غنی‌سازی وارد می‌شود، اما اینکه مستقیماً غنی‌سازی انجام دهیم این شائبه را ایجاد می‌کند که می‌خواهیم بمب بسازیم.

اگر ما هم مانند پاکستان می‌توانستیم به طور محرمانه بمب بسازیم و آزمایش کنیم بسیار بازدارنده بود. کشورهای دیگر روی توان هسته‌ای حساب باز می‌کنند، لذا معتقدم وقتی کاری را شروع کردیم باید تا آخرش می‌رفتیم. اکنون که نظر مقام معظم رهبری این است که کلاً ساخت بمب هسته‌ای حرام است.»

***
بیژن مقدم نیز نوشت :آقای علی مطهری که گفته جمهوری اسلامی از اول به دنبال ساخت بمب اتم بوده

1- متوجه نشده که دارد حرف «منافقین »را می‌زند
2- متوجه جایگاه و موقعیت خودش نبوده است
3- متوجه نبوده که این حرف او برای دشمنان ملت ایران «سند » تلقی میشود

***

روایت کوثری از تولید خودرو توسط سپاه

محمد کوثری، نماینده تهران در مجلس و از سرداران باسابقه سپاه درباره پیشرفت های موشکی و عقب ماندگی در تولید خودرو به همشهری گفت: «هدایت صنایع موشکی، ماهواره‌ای و هسته‌ای کشور با مقام معظم رهبری بوده و خواهد بود. به این دلیل است که سپاه قادر شده است در سایه هدایت ایشان به تکنولوژی‌هایی دست پیدا کند که بتواند با استفاده از آن خود را به یکی از کشورهای عضو باشگاه هسته‌ای و ماهواره‌ای جهان معرفی کند.

اما اینکه چرا در برخی صنایع موفق نبوده‌ایم دلیل آن این است که این صنایع به دولت‌ها، افراد، احزاب و گروه‌ها وابسته هستند و خود را بدهکار آنان می‌دانند و نمی‌توانند تصمیم قاطع، بموقع و درست را برای پیشرفت خود بگیرند.

در همین مثال خودرو که بیان کردید، اتفاقا سپاه در سال71یا72 به صنعت خودروسازی ورود کرد و در این سال خودرویی را ساخت که در نمایشگاه بین‌المللی در آن سال به نمایش درآمد.

مقام معظم رهبری سوار بر آن خودرو شدند اما، بهزاد نبوی وزیر وقت صنایع آن زمان از ورود سپاه به صنعت خودروسازی انتقاد کرد و از مقام معظم رهبری خواست سپاه به این صنعت ورود نکند و کار ساخت خودرو را خودروسازان انجام دهند.

رهبر انقلاب نیز تأکید کردند که براساس قانون سپاه، کار ساخت خودرو به‌ خودروسازان واگذار شود. اگر گذاشته بودند مسئله تولید خودروی ملی، باکیفیت و ارزان اکنون در کشور برطرف شده بود و مشکلاتی که امروز گریبان مردم را گرفته است، نداشتیم.»

***

گمانه‌زنی درباره حذف محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت

صبح نو نوشت: «روز یکشنبه رسانه‌های خبری به نقل از «پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت» بازنشر کردند که نشان می‌داد سیدصولت مرتضوی و محسن رضایی به ترتیب معاونان اجرایی و اقتصادی رییس‌جمهوری از کمیسیون اقتصاد دولت حذف شده‌اند.

در خبر رسانه‌ها چنین آمده بود: «محمد مخبر، معاون اول رییس‌جمهور مصوبه مربوط به حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رییس‌جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت را ابلاغ کرد». از میان محذوفان، خبر کنارنهادن محسن رضایی ازسوی مخبر معنادارتر به نظر می‌رسد.

اگر «ضعف جسمانی» که محسن رضایی را از میانه دیدار اخیر کارگزاران نظام با رهبر انقلاب راهی بیمارستان کرد، دلیل فرعی حذف رضایی از کمیسیون اقتصاد دولت بدانیم، پس ابلاغیه اخیر مخبر باید «دلیل اصلی» هم داشته باشد. دراین‌باره شاید بتوان برخی اختلافات اولیه میان رضایی و مخبر در تیم اقتصادی دولت سیزدهم را بهانه و نیروی محرکه اصلی در کنارنهادن رضایی از ترکیب کمیسیون دانست...

محسن رضایی فردی اقتصادخوانده است و در میان چهره‌های اقتصادی دولت سیزدهم، بی‌شک از تجارب مدیریتی خوبی برخوردار است و با توجه به تصدی سمت معاونت اقتصادی رییس‌جمهوری، می‌تواند به بهبود کارکرد دولت در زمینه معیشت مردم، کمک شایانی کند؛ بنابراین کنارنهادن معاون اقتصادی رییس‌جمهوری از ترکیب تیم کمیسیون اقتصاد دولت چندان قابل دفاع نیست.

از طرفی اگر قرار است معاون اقتصادی رییس‌جمهوری از ترکیب هر سازمان اقتصادی ازجمله کمیسیون مذکور حذف شود، این سوال به وجود می‌آید که اساسا چه کسی شایسته عضویت در چنین مجموعه‌هایی است؟»

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت در این باره نوشت: «در پی ابلاغ مصوبه مربوط به حذف دو معاون رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت، گمانه‌زنی‌هایی نادرستی درباره همکاری معاونان اجرایی و اقتصادی آیت‌الله رئیسی با دولت سیزدهم صورت گرفت.

معاون اول رئیس جمهور از دیرباز در کنار ابلاغ لوایح و مصوبات، مسئولیت مهم هماهنگی اقتصادی دولت را هم بر عهده داشته است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که هیأت وزیران در جلسه هفتم فروردین‌ ماه، به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به درخواست معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور مصوب کرد این دو از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت موضوع بند (۱) ماده (۶) اصلاحی آیین نامه داخلی هیأت دولت حذف شوند؛ مصوبه‌ای که محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور بر اساس یکی از وظایف قانونی خود، امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت مانند سایر مصوبات هیأت دولت آن را ابلاغ کرد.

در پی ابلاغ این مصوبه، گمانه‌هایی در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده‌ و آن را به منزله پایان حضور سید صولت‌ مرتضوی و محسن رضایی در دولت سیزدهم دانستند.

علی‌ بهادری جهرمی سخنگوی دولت اما بلافاصله به این‌ تفاسیر واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: لغو عضویت معاونان اقتصادی و اجرایی رئیس جمهور از کمیسیون اقتصادی با درخواست خودشان و مسبوق به سابقه بوده که این تصمیم در راستای تسهیل در فرآیند بررسی لوایح دولت انجام شده تا حد نصاب قانونی مصوبات پیشنهادی این کمیسیون رعایت و قابلیت طرح در هیأت دولت را داشته باشد.

پیش از این دولت بخشنامه‌هایی را برای چابک‌سازی بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی صادر کرده که نمونه بارز آن بخشنامه معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برای تعیین جانشین از سوی وزرا و روسای‌ دستگاه‌ها بود...

آنچه امروز درباره مصوبه اخیر دولت از سوی سخنگوی دولت مورد تأکید قرار گرفته نیز مؤید این نکته است که هیچ تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد نشده و معاون اقتصادی رییس جمهور همچنان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قواست.

کمیسیون اقتصادی دولت، یکی از هفت کمیسیون تخصصی ذیل دبیری هیات دولت است که وظیفه دارد لوایح اقتصادی را برای ارائه به هیات دولت آماده سازی کند.»

ناصر ایمانی فعال سیاسی در این باره نوشت:« لطفا نفرمایید حذف معاون اقتصادی رییس جمهور از ستاد اقتصادی کشور به در خواست خود ایشان بوده است. چند نفر از مردم و صاحبنظران آن را باور می کنند؟ به شعور مردم توهین نکنید. صداقت،بزرگترین شعار این دولت از ابتدای انتخاب بود»

***

 گامی دیگر در رفع حصر

خبرگزاری قوه قضائیه با انتشار عکسی از کوچه منزل میرحسین موسوی از رفع محدودیت فیزیکی منزل وی خبر داد.

میزان نوشت: «محدودیت‌ها[ی اعمال شده برای میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی] در طول سال‌های گذشته با روندی کاهنده ادامه داشت و مشخصا متناسب با رفتار‌های آن‌ها در میزان رعایت نظم عمومی و آرامش جامعه، تنظیم می‌شد.

بر اساس این گزارش، در ماه‌های اخیر با اغماض نسبت به کارنامه‌ی این افراد در فتنه‌ی ۸۸، محدودیت‌ها به حداقل رسیده بوده است.

گزارش خبرنگار میزان حاکی است که امروز صبح محدودیت فیزیکی مقابل منزل یکی از این افراد در خیابان پاستور تهران، رفع شد تا رفت و آمد برای همسایه‌ی او نیز تسهیل شود.

بنا بر شنیده‌های خبرنگار میزان، اصل مراقبت از فرد یاد شده با هدف پیشگیری از هرگونه آسیب به وی یا اقدامات خلاف قانون از سوی او، همچنان برقرار است.»

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب در واکنش به این خبر در توییتی نوشت: «گرچه هنوز محدودیت‌ها از آقایان موسوی و کروبی بطور کامل رفع نشده ولی رفتن آقای کروبی به منزل جدیدشان و تغییرات اخیر در منزل آقای موسوی، یک گام بزرگ به پیش است و باید از آن استقبال کرد.»

***

جزئیات دور پنجم مذاکرات تهران و ریاض

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درمورد دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد، تصریح کرد: دوره پنجم گفتگوهای ایران و عربستان سعودی با تلاش‌هایی که  دولت عراق انجام داده بود و همچنین تمهیدات و مساعدت‌هایی که دولت عمان انجام داد در روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: گفت‌وگوها در چارچوب‌هایی که از قبل پیش‌بینی شده بود رو به جلو است. در این دیدار تمام موارد به صورت جدی مورد گفت‌وگوها قرار گرفت. می‌توان گفت که اگر این گفت‌وگوها به سطح سیاسی درجه یک ارتقاء پیدا کند می‌توان انتظار داشت که به سرعت شاهد پیشرفته جدی در حوزه های مختلف مورد گفت‌وگو در چارچوب این مذاکرات باشیم.

نورنیوز در این زمینه نوشت: «در پنجمین دور گفتگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی که در بغداد پایتخت عراق برگزار شد، چشم‌انداز روشن‌تری نسبت به از سرگیری روابط میان دو کشور ترسیم شده است...

 مقامات ارشد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران و رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار دو کشور در جلسات شرکت کرده‌اند...

اطلاعات رسیده حاکی است که فضای مثبت نشست اخیر امیدواری‌ها برای گام نهادن دو کشور در مسیر از سر گیری روابط را افزایش داده است.

با توجه به شکل‌گیری فضای مفاهمه و گفتگوهای سازنده میان نمایندگان دو کشور، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک زمینه برگزاری جلسه مشترک میان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی فراهم شود.»

***

تنفس طولانی مذاکرات وین به صلاح نیست

به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در مورد بازگشت هیات‌های مذاکره‌کننده به مذاکرات، اظهار کرد: در گفت‌وگوها آنچه که مربوط به ایران، اتحادیه اروپا، روسیه و چین بوده تمام شده است. هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها، آنچه را که باقی مانده بین ایران و ایالات متحده را از طریق خود در حال پیش بردن است. البته هر دو طرف ایران و اتحادیه اروپا یعنی آقای امیرعبداللهیان و آقای بورل، در این امر مشترک بودند که  طولانی شدن تنفس به نفع گفت‌وگوها نیست و مناسب است که هرچه زودتر این تنفس با یک دیدار حضوری تازه شود.

وی تصریح کرد: هنوز تصمیمی در خصوص اینکه این دیدار در کجا انجام شود و در چه سطحی باشد گرفته نشده ولی در دستور کار است آنچه که مهم است این است که این گفت‌وگو ها از روزی که تنفس برقرار شده متوقف نشده و ادامه دارد.

وی در مورد تاریخ قطعی برای دیدار حضوری مذاکره‌کنندگان گفت: آقای مورا و آقای باقری هر دو در گفت‌وگوهای منظم و گاه روزانه هستند و با هم در ارتباط دارند. اینکه ملاقاتی فرای این انجام شود توافقی بود که بین آقای امیرعبداللهیان و آقای جوزف بورل انجام شده ولی تا الان تاریخی برای این قضیه مشخص نشده است. 

خطیب زاده گفت: روشن است که اگر ایالات متحده پاسخ روشنی داده بود ما الان در وین بودیم. وین معطل پاسخ های ایالات متحده است و متأسفانه واشنگتن در گزارش‌هایی که می‌دهد، تصمیم‌گیری را هر روز به روز دیگری موکول می‌کند، تطویل مذاکرات را به نفع هیچ طرفی نمی دانیم.

***

قالیباف باز هم در مجلس رای می‌آورد

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، در گفتگو با مُنیبان درباره حواشی پیش آمده برای رئیس مجلس باتوجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات هیئت رئیسه، گفت: در این دوره از انتخابات هیئت رئیسه مجلس احتمالاً شاهد تغییرات جزئی در اعضای هیئت رئیسه خواهیم بود، به این ترتیب که در دبیران یا ناظرین تغییراتی صورت بگیرد اما در مورد رئیس مجلس، فکر نمی‌کنم تغییری ایجاد شود و قالیباف حتماً حضور خواهد داشت. 

وی در واکنش به اینکه بسیاری بر این باورند که با توجه به حواشی پیش آمده قالیباف برای ریاست مجلس رأی نمی‌آورد، افزود: فکر نمی‌کنم به این صورت باشد چرا که حاشیه ایجاد شده ابعاد مختلفی دارد و باید در ابعاد و از منظر مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد. در حقیقت این موارد که گفته شد خانواده قالیباف رفته‌اند، سیسمونی آورده‌اند، دعوا کرده‌اند، اضافه‌بار داشته‌اند و غیره هنوز هیچ‌کدام ثابت نشده است. اما هیچ‌کس نفس عمل یعنی سفر خانواده یکی از سران قوا  آن‌هم در این شرایط اقتصادی مردم، را تأیید نمی‌کند و این اقدام باعث ایجاد نارضایتی بین عموم مردم شد. 

رشیدی کوچی در ادامه اظهار کرد: اما اینکه در قبال سفر خانواده رئیس مجلس حواشی آن‌هم به این شکل و شمایل ایجاد شد، به نظر می‌رسد خارج از نفس خود سفر که مذموم است و فرزند قالیباف هم آن را یک خطای نابخشودنی عنوان کرد، به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده در جهت تخریب چهره و جایگاه قالیباف دست‌اندرکار است. آنچه که بنده از قالیباف در پست ریاست مجلس مشاهده کردم، واقعاً همه‌اش کار بوده و فکر نمی‌کنم این موضوع بر رأی نمایندگان تأثیر منفی داشته باشد. 

 

 

 

منبع: الف

کلیدواژه: معاون اقتصادی رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران کمیسیون اقتصاد دولت اقتصادی رییس جمهوری کمیسیون اقتصاد ترکیب کمیسیون کمیسیون اقتصادی ایران و عربستان مقام معظم رهبری اقتصادی دولت تولید خودرو دولت سیزدهم محسن رضایی رئیس جمهور علی مطهری گفت وگوها هسته ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سال هاست موضوع صادارت برق ایران به اروپا مطرح و به نظر می‌رسد دولت برای توسعه تبادلات برقی خود مصمم است و مذاکرات برای رسیدن برق ایران به اروپا به‌طور جدی انجام می‌شود. اواسط فروردین‌ماه، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه دیداری داشتند و در این دیدار اعلام شد که تبادل برق ایران و ترکیه وارد فاز عملیاتی شده است. با عملیاتی شدن تبادل برق ایران و ترکیه، برق ایران در مسیر اروپا هم قرار گرفته است.

در همین رابطه آرش نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: زیرساخت‌های شبکه توزیع و انتقال به منظور صادرات برق مناسب نیست و فرسوده است، اما با توجه به اینکه ذائقه دنیا به مرور از مصرف گاز به سمت برق خواهد رفت و سیستم‌های گرمایشی منازل نیز برقی خواهد شد به طور قطع باید فرآیندی تعریف و جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی صورت گیرد تا بتوان شبکه موجود را برای تولید و انتقال بهتر برق بهبود داد.

ترکیه مسیری برای انتقال و سوآپ برق ایران به اروپا

وی افزود: ترکیه این امکان را دارد که بخشی از برق صادراتی ایران را تجارت کرده و سوآپ کند. اکنون تجاری در کشور ترکیه وجود دارند که ۶۰۰ هزار کنتور برق در کشور‌های اروپای شرقی و مجاور خود دارند و برقی را که تولید کرده یا از ایران و کشور‌های دیگر خریداری می‌کنند به سایر کشور‌ها عرضه می‌کنند.

تجارت معقول برق با کاهش افت شبکه

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: تجارت برق تجارت معقول و مطلوبی است به شرط آنکه میزان افت آن را کاهش دهیم و لات شبکه را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر راندمان تولید بدون شبکه توزیع در نیروگاه‌ها ۳۹ درصد است. این میزان پس از ورود به شبکه توزیع به ۳۵ درصد کاهش می‌یابد و معنای آن این است که به ازای هر مترمکعب گاز ورودی به نیروگاه‌ها اگر ۳ کیلووات برق تولید می‌شود عملا ۲.۴ کیلووات به مصرف‌کننده تحویل می‌شود و مابقی هدر می‌رود که به معنای زیان برای تولید است.

تشریح راهکار‌های افزایش راندمان در صنعت برق

نجفی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که با ارتقای تکنولوژی و تقویت پست‌های تقویت فشار و تعویض کابل‌ها و بازنگری در مدارها، لاین خوبی را برای صادرات برق به عراق، پاکستان و ترکیه تعریف کنیم. ضمن آنکه در ارتباط با برخی از کشور‌ها مانند ارمنستان که مازاد تولید برق دارند می‌توان کار سوآپ برق را انجام داد.

شرکت‌های تامین سرمایه در داخل کشور تعریف شود

وی با بیان اینکه برآورد دقیقی از میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز به منظور بهبود وضعیت موجود در شبکه برق کشور ندارد، عنوان کرد: با توجه به حجم نیروگاه‌های نصب شده در کشور کاملا مقرون به صرفه است که شرکت‌های تامین سرمایه در داخل کشور تعریف شود به شرط آنکه دولت وجه این مقدار افزایش راندمان را به سرمایه‌گذار ارایه دهد، اما دولت‌ها معمولا در این زمینه‌ها کم‌لطف هستند به این معنا که سرمایه‌گذاران هزینه‌هایی انجام می‌دهند که بازدهی لازم را ندارد و موجب بی‌اطمینانی سرمایه‌گذاران می‌شود.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: باید تغییر ساختار ایجاد شود تا بتوان تولید برق را افزایش داده و هدررفت شبکه انتقال و توزیع را کاهش داد.

نجفی با اشاره به دیدار وزرای انرژی ایران و ترکیه در فروردین سال جاری بیان کرد: می‌توان در ایام غیرپیک صادرات مناسبی از برق را از طریق ترکیه به انجام رساند. ترکیه در نقطه صفر مرزی برق ایران را خریداری می‌کند و ملاکش برقی است که از کنتور مرزی رد می‌شود بنابراین برقی که در شبکه جمع‌آوری و از طریق شبکه توزیع می‌شود باید بیشترین افزایش راندمان را داشته باشد.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: باید هدررفت در شبکه تولید و توزیع برق را کاهش داد تا صادرات برای کشور صرفه اقتصادی داشته و سود مناسبی را نصیب کشور کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای