Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@12:46:30 GMT

فعالیت مجدد کتابخانه سیار در یزد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۲۷۸۷

فعالیت مجدد کتابخانه سیار در یزد

سید محمدرضا مدرسی گفت: بنا‌ها و امکاناتی که در حوزه‌های مختلف به خصوص کتابخانه‌های عمومی برای ما به یادگار مانده، حاصل تلاش‌ها و دلسوزی‌های گذشتگان و مردمان فرهنگ‌دوست این دیار است. لازم است ما تلاش کنیم این میراث ارزشمند و ماندگار را به شایستگی به آیندگان تحویل دهیم.

او خواستار ارتباط بیشتر حوزه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها با مجامع خیری، صاحبان صنایع و محافل پزشکی استان و شهرستان برای بهره‌گیری از ظرفیت این بخش‌ها در توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای و تأمین منابع کتابخانه‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع را مدرسی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مطرح کرد.

رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: با افتتاح کتابخانه مرکزی، شهرستان یزد در سرانه زیربنای کتابخانه‌ای از جایگاه هفتم استان به جایگاه چهارم ارتقا پیدا کرد.

به گفته او  استان یزد براساس اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، جایگاه نخست کشور را در سرانه مطالعه دارد. در تلاشیم با توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها، این جایگاه حفظ شود و سرانه مطالعه نیز به شکل چشمگیری ارتقا یابد.

دوست فاطمی‌ها خواستار پیگیری برای اختصاص بودجه لازم برای آغاز عملیات توسعه کتابخانه آذریزدی، اختصاص اتوبوس و بودجه لازم برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق کمتر برخوردار شهرستان شد.

او گفت: شهرستان یزد در حال حاضر ۲۸ باب کتابخانه فعال دارد که از این تعداد، یک باب روستایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه سیار مطالعه کتاب کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود

شهردار کهریزک گفت: فضای ورزشی شهر کهریزک با کمبود ۳۰ درصدی مواجه است که این کمبود در سالن‌های ورزشی بسیار محسوس است و خانه کشتی در این راستا افتتاح خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، علی کلهر در آئین کلنگ‌زنی خانه کشتی کهریزک با اشاره به لزوم افزایش سرانه ورزشی در کهریزک گفت: با توجه به توسعه شهر کهریزک و جمعیت ساکن در این منطقه فضای ورزشی شهر کهریزک با کمبود 30 درصدی مواجه است که این کمبود در سالن‌های ورزشی بسیار محسوس است.

وی افزود: با توجه به اعلام نیاز در حوزه ورزش، در جلسات متعددی هماهنگی‌های لازم برای احداث خانه کشتی با مساحتی در حدود 3 هزار مترمربع با دسترسی مناسب برای علاقه‌مندان و مراجعان صورت گرفت.

شهردار کهریزک در ادامه گفت: این پروژه در دو مرحله اجرایی می‌شود که اعتبار فاز نخست این پروژه 25 میلیارد تومان و مرحله دوم نیز با اعتباری در حدود 30 میلیارد تومان از امروز آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا دهه فجر امسال افتتاح شود.

کلهر تصریح کرد: کهریزک مهد ورزش‌های پهلوانی، کشتی، کاراته و ... است، لذا در این مجموعه تمهیدات لازم جهت این ورزش‌ها اندیشیده شده و مجهز خواهد شد.

شهردار کهریزک خاطرنشان کرد: در این مجموعه علاوه بر فضای ورزشی، سالن اجتماعات و خوابگاه ورزشی نیز طراحی شده و تلاش می‌کنیم این فضا را در جهت ورزش قهرمانی و پهلوانی تجهیز کنیم تا فضایی مناسب برای افتخار آفرینی جوانان شهر کهریزک فراهم شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری نیز با اشاره به لزوم ارتقای خدمات ورزشی در بخش کهریزک گفت: سرانه بخش کهریزک بسیار پایین است و نیاز است که در این منطقه پروژه‌های ورزشی تعریف و اجرایی شود.

حسن یوسف‌زاده افزود: امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات‌رسانی بخشی از کمبودهای ورزشی کاهش و سرانه ورزشی این منطقه ارتقا یابد.

کشف انبار 10 میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک

یوسف زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کهریزک استعدادهای زیادی در بخش کشتی و رزمی دارد، با افتتاح این پروژه در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بروز و ظهور استعدادهای زیادی در این حوزه خواهیم بود که موجب افتخار آفرینی در شهر و کشور خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند