Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی شرکت مدیریت منابع آب وزارت نیرو گفت: تنها راه انتقال آب در خراسان شمالی٬ انتقال آب‌های مرزی است که دستور این کار صادر شده و طرح مورد نظر هم در حال تهیه و تدوین نهایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسفراین٬ جهانگیر حبیبی در نشست کارگروه آب و کشاورزی استان خراسان شمالی در این شهرستان٬ با اشاره به مشکلات کم آبی و خشکسالی در خراسان شمالی اظهار داشت: هدف‌گذاری وزارت نیرو برنامه ریزی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این حوزه تا چهار سال آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مشکلات ناشی از کم آبی در استان اشاره و افزود: تنها راه انتقال آب در خراسان شمالی٬ انتقال آب‌های مرزی است که دستور این کار صادر شده و طرح مورد نظر هم در حال تهیه و تدوین نهایی است.

رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی شرکت مدیریت منابع آب کشور وزارت نیرو٬ گفت: مدیریت مصرف آب در استان‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سپاه برای آبرسانی به روستاهای سخت‌گذر کهگیلویه و بویراحمد ورود می‌کندآبرسانی به 95 روستای استان خراسان جنوبی در برنامه قرار گرفت476 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای اردبیل اختصاص یافت

پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این نشست اظهار داشت: ضروری است روش برنامه‌ریزی دولتی به سوی مشارکت مردمی تغییر کند تا شاهد تحول حوزه آبخیزداری در مراتع باشیم زیرا جهت گیری و تجارب جهانی به سوی پروژه‌های مردمی است.

وی افزود: اجرا و توسعه طرح‌های آبخیزداری و حفظ منابع طبیعی موجب بقای حوزه کشاورزی می‌شود. سال گذشته 73 میلیارد تومان اعتبار به حوزه آبخیزداری خراسان شمالی تخصیص یافت که امسال این رقم را به صد میلیارد تومان خواهیم رساند.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان شمالی انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار