Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری شبکه های اجتماعی (اینستاگرام و تلگرام ) شهروندان توسط باند 2 نفره خبر داد و گفت مجرمان در مجموع بیش از دویست میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  سرهنگ داوود معظمی گودرزی ،رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: در پی مراجعه چند ده نفر از همشهریان تهرانی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: این افراد اظهار می داشتند که حساب های کاربری آنها مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته و سوء استفاده شده است به طوری که در قسمت پیام ها از مخاطبین و دنبال کنندگانشان درخواست واریز وجه کرده اند و در برخی موارد مبالغی واریز گردیده است.

سرهنگ گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی و حقیقی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند که 2 نفر بودند را در یک عملیات غافلگیرانه در استان تهران دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل نمودند که تاکنون در بررسی های اولیه  مشخص شد که حدود 100 پرونده مفتوح در تهران بزرگ مربوط به این باند واصل گردیده است و بررسی های تکمیلی در حال انجام می باشد.

این مقام پلیس بیان کرد: مجرمین پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته اند و همه چیز را انکار می کردند اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار نمودند و بیان داشتنند اکثر قربانیان ما افرادی بودند که از رمزهای ساده و قابل حدس نظیر شماره تلفن همراهشان استفاده می نمودند و یا بدون توجه به صحت ارسال کننده پیام رمز های خصوصی فعال سازی شبکه های اجتماعی خود را وارد می نمودند  .

سرهنگ گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید رمز دومرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند همچنین در صورتی که پیامی در شبکه های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت نمودید حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز نمایید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی و یا طی تماس با شماره تلفن110 با ما در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینستاگرام پلیس فتا تلگرام شبکه های اجتماعی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، پیمان محقق گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای با هدف توزیع عادلانه جای پارک، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات در هسته مرکزی شهر آغاز شد.
مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: این طرح در خیابان‌های کاشانی، شریعتی، مولوی، سعدی، ملت، خواجه‌نصیر، ولیعصر، فردوسی، ۱۲ محرم و بلوار حافظ در حال اجراست.
وی افزود: برای اجرای این طرح ۲ دستگاه موتورسیکلت تجهیز و بر حسب تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی و شورای همتا، هزینه پارک حاشیه‌ای را محاسبه و از حساب کاربری استفاده کنندگان از این طرح کسر خواهد شد.
محقق گفت: در این طرح در محل تابلو‌های نصب شده کد‌های QR وجود دارد که شهروندان با اسکن نمودن کد می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه در طرح اقدام و حساب کاربری مورد نیاز را تعریف و نسبت به شارژ آن اقدام کنند.
وی افزود: در صورتی که شهروندی از پارک حاشیه‌ای در این معابر استفاده و حساب کاربری آن شارژ نداشته باشد و یا در طرح ثبت نام نکرده باشد پس از ۷۲ ساعت در صورتی که اقدامی انجام نشود، جریمه توقف ممنوع برای خودرو صادر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس» منهدم شد
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد