Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به پلمپ یک شرکت پیش فروش خودرو در این شهر، به شهروندان توصیه کرد که فریب تبلیغات واهی این شرکت‌ها را نخورند.

محمد درافشانی
محمد قاسمی در گفت و گو با ایران آنلاین تصریح کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت غیرقانونی یک شرکت خودرویی که به صورت لیزینگی فعالیت می کرد، موضوع مورد بررسی قضایی قرار گرفت و در نهایت، از ادامه فعالیت یکی از شرکت‌های لیزینگی به دلیل نداشتن مجوز قانونی از سوی بانک مرکزی جلوگیری و دفتر این شرکت با مجوز قضایی در قزوین پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: تاکنون هیچ‌یک از شرکت‌های لیزینگی فعال در استان، مجوزهای قانونی خود را ارئه نداده‌اند و بر اساس اعلام مدیران، آن‌ها در مراحل اخذ مجوز قرار دارند؛ به این ترتیب باید گفت، فعالیت شرکت‌های فوق تا زمانیکه موفق به اخذ مجوز نشده‌اند، فاقد وجاهت قانونی است.
قاسمی به شهروندان توصیه کرد که تنها در صورت آگاهی و دقت کافی نسبت به فعالیت قانونی این قبیل شرکت ها، نسبت به پیش خرید خودرو اقدام کنند چرا که تاکنون، این شرکت ها مجوز قانونی دریافت نکرده اند و سرمایه‌گذاری شهروندان در این قبیل شرکت ها به هیچ عنوان ضمانت قانونی ندارد و تنها درگیر مسائل حقوقی و قضایی خواهند شد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: بر اساس اخبار منتشره در رسانه‌ها، در طرح فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو بیش از ۵ میلیون نفر برای خرید ۸ هزار دستگاه خودرو ثبت نام کرده اند، لذا با توجه به شرایط مذکور، شهروندان باید هوشیار باشند که امکان پیش‌فروش خودرو توسط شرکت‌های خصوصی وجود ندارد و فریب تبلیغات واهی این شرکت‌ها را نخورند.
وی به سودجویان هشدار داد که قانون با جدیت در کمین آنهاست و به هیچ عنوان اجازه سوء استفاده به آنها و تعرض به اموال و سرمایه‌های مردم را نمی‌دهد.

قاسمی از مردم خواست نسبت به انتخاب هر شرکت یا موسسه اقتصادی برای انجام هرگونه سرمایه گذاری، دقت لازم را داشته باشند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری، مجوز بگیرند

 هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته