Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@09:21:35 GMT

چگونگی واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۴۴۸۸

چگونگی واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، پروانه اصلانی اظهار کرد: افرادی که فرزند سوم آن‌ها بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد (۲۴ آبان ۱۴۰۰) شده باشد می‌توانند برای بار دوم از امکانات دولتی استفاده کنند.

وی توضیح داد: یعنی اگر کسی فرم «ج» او قرمز است (از تسهیلات یارانه‌های مسکن استفاده کرده است) یا مالکیت دارد می‌تواند برای بار دوم فقط یکبار از امکانات دولتی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلانی با یادآوری این‌که در حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی بین شهرهای ۵۰۰ هزار نفر به بالا و ۵۰۰ هزار نفر به پایین تفاوت‌هایی در قانون دیده شده است، ادامه داد: خانواده‌هایی که مشمول این قانون می‌شوند یعنی فرزند سوم آن‌ها از ۲۴ آبان سال گذشته متولد شده و ساکن شهرهایی با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر هستند می‌توانند حدود ۲۰۰ متر زمین از وزارت راه و شهرسازی و ادارات تابعه استانی دریافت کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  افزود: کسانی که در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهرهای مجاور، شهرهای نزدیک، شهرهای جدید، شهرک‌ها و یا شهرهایی که پدر و مادر متولد آن جا هستند به شرطی که کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت باشند از این ۲۰۰ متر زمین یا واحد مسکونی استفاده کنند.

وی گفت: به عبارت دیگر کسانی که در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هستند می‌توانند ۲۰۰ متر زمین بگیرند و کسانی که در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهرهای مجاور و یا شهرهایی که امکان تامین زمین وجود دارد واحد مسکونی یا زمین دریافت کنند و در آن جا اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که به متقاضیان، با شرایط ذکر شده زمین به قیمت تمام شده واگذار می‌شود،‌افزود:  قیمت تمام شده با قیمت‌های آماده سازی زمین در نظر گرفته می‌شود. زمین‌هایی که قرار است به متقاضیان داده شود در ادارات راه و شهرسازی و براساس قیمت تمام شده پیشنهاد می‌شود و متقاضی می‌تواند آن را انتخاب کند.

اصلانی گفت: متقاضیان مشمول می‌توانند طبق روال قبلی به سامانه طرح‌های حمایتی به آدرس saman.mrud.ir مراجعه و گزینه ثبت نام حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را انتخاب و شهر مورد تقاضای خود را برگزینند تادر مرحله بعد مورد پالایش قرار گیرد.

وی افزود: ثبت نام به معنی پذیرش قطعی نیست بلکه بعد از پالایش و بررسی اگر مشمول قانون قرار گرفتند در فرآیند اجرای قانون به ادارات راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: زمان پایان ثبت نام در این سامانه اعلام نشده، اما اجرای این قانون منوط به تصویب آئین نامه اجرایی ماده ۴ قانون است که این آئین نامه برای تصویب به هیات وزیران ارسال شده تا در دستور کار قرار گیرد. ­

اعلام جزئیات واگذاری مسکن به خانوارهای دارای ۳ فرزند کد خبر 672438 برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین وزارت راه و شهرسازی خبر مهم بازار مسکن مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن و زمین وزارت راه و شهرسازی خبر مهم بازار مسکن مسکن مسکن وزارت راه و شهرسازی ۵۰۰ هزار نفر جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک‌های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی افزود: از مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: به منظور کاهش فشار‌های ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می‌شود که اجرای آن طبق بخشنامه‌های مربوطه است.

خدابنده لو گفت: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند