Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با بیان اینکه موج ششم کرونا در استان کرمان را پشت سر گذاشتیم گفت: استقبال کم از تزریق دز سوم و واکسیناسیون کودکان در استان نگران کننده است. - اخبار استانها -

سعید صحبتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه امسال شرایط کرونایی به نسبت قبل شرایط قابل قبولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر موج ششم بیماری را در استان کرمان کاملاً پشت سر گذاشته و وضعیت شیوع بیماری در استان کاهشی است گفت: تعداد بیماران بستری کرونایی در استان کرمان بین 60 تا 70 نفر است و دو برابر این تعداد نیز بیمار سرپایی داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در استان کاهش چشمگیری داشته، هر چند حتی یک نفر فوتی کرونا برای ما زیاد است افزود: قطعاً یکی از دلایل مهم و موثری که باعث به وجود آمدن این شرایط شده واکسیناسیون گسترده است.

وی با بیان اینکه سال قبل در این روزها تنها چیزی در حدود 5 تا 10 درصد مردم واکسینه شده بودند ادامه داد: امروز بالای 90 درصد مردم حداقل یک دوز و بالای 80 درصد دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند و این موضوع قطعاً می‌تواند در این روند تاثیرگذار باشد.

صحبتی با اشاره به اینکه هنوز هم مواردی را داریم که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده و هنوز خیلی‌ها نوبت سوم واکسن را دریافت نکردند بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش دانش آموزان حضوری شده و این موضوع اجتناب ناپذیر است تاکید ما بر واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 ساله است.

وی با بیان اینکه هنوز عده زیادی از کودکان برای دریافت واکسن مراجعه نکردند که نگرانی‌هایی از این بابت نیز وجود دارد گفت: همچنان تاکید ما بر رعایت اصول اولیه بهداشت فردی و بهداشت محیط است.

آمار کرونا در ایران| فوت 21 نفر در شبانه‌روز گذشتهکرونا در جهان/ ابتلای بیش از 592000 نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییرات

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کرونا هنوز تمام نشده و همچنان استفاده مداوم از ماسک مورد تاکید است افزود: کرونا منتظر غفلت‌های ما است و مراقب باشیم با سهل انگاری‌ها دوباره درگیر موج کرونا نشویم.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر مراقبت بیشتر گروه‌های در معرض خطر، سالمندان، خانم‌های باردار و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند گفت: کسانی که علائم مشکوک به کرونا را دارند از کنار آن به سادگی عبور نکنند.

صحبتی با اشاره به اینکه مراکز جامع خدمات ما هر روز ساعت 7 صبح تا 7 شب حتی روزهای تعطیل پذیرای بیماران و افراد مشکوک است گفت: افراد می توانند برای ویزیت و تکمیل واکسیناسیون خود همه روزه به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان استان کرمان کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد