از تحول نهراسیم
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۵۱۷۱
به گزارش جام جم، یکی از جذابیتهای بازیگری این است که میتوان نقشهای مختلفی را بازی کرد و نوعی دگرگونی و تحول را به نمایش گذاشت.
درست است بسیاری از نقشهایی که پیشنهاد میشود شاید جدید نباشد ولی اگر نگاهمان به کار هنری، نگاه تحولی باشد و خواستار دگرگونی باشیم، هم خودمان لذت بیشتری میبریم و هم مخاطب.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کلا تحول و دگرگونی در هر حیطه علیالخصوص حیطههای هنری و آن هم هنرهای با قابلیت جذب مخاطب بالا مثل هنرهای نمایشی، لازمه کار است و باعث بهبود عملکرد میشود.
در حیطه سریالسازی برای تلویزیون نیز نیاز داریم واقعا رهایی پیدا کنیم از تکرار و تولید آثار مشابه؛ یعنی نیازمند تغییر و تحول هستیم و باید نگاهمان در تولید، نگاه تحولی باشد.
این تغییر و تحول باید در همهجا خودش را نشان دهد و از مدیر بالادست تا نیروهای رده پایینتر روزبهروز بهتر حرکت کنند و سعی داشتهباشند بهبود را موجب شوند. در بحث اختصاص بودجه، تفکرات مدیران تصمیمگیر برای تولید سریال و برنامههای تلویزیونی و درنهایت سریالسازان باید براساس مقتضیات زمانه، حرکت شود و از تحول و تغییر نترسند.
تلویزیون در دورههای مختلف، هنرمندان فراوانی را پرورش داده که در رسانههای دیگر هم موفق هستند. بسیاری از این هنرمندان دوست دارند باز هم برای تلویزیون کار کنند. حالا اگر بشود ایجاد انگیزه کرد برای هنرمندان با سابقه و برای همکاری دوباره با تلویزیون، بسیار موثر است در تحول تلویزیون.
در سالهای قبل، کارگردانهای بزرگ و کار بلدی مثل حسن فتحی، رضا عطاران و خیلیهای دیگر سریالهای جذابی در تلویزیون و با حمایت تلویزیون میساختند که مخاطب پسند بود و باید با راهکارهایی، انگیزه حضور در تلویزیون را در آنها ایجاد کرد. البته کنارش نباید از جوانان هم غافل شد و باید جوانان با استعداد را جذب کرد تا در تلویزیون کار کنند.
در حیطه خودمان که بازیگری است واقعا نیاز داریم به اینکه بازیگران تازه و با انرژی در سریالهای تلویزیونی دیده شده و خود را محک بزنند چون مخاطب هم دلش نمیخواهد همیشه چهرههای تکراری ببیند و اینکه مخاطب چقدر دوستدار تحول است، باید کامل و در تمام سطوح درک شود.
اگر شناخت ذائقه مخاطب را در دستور کار قرار دهند و بدانند او امروز با مخاطب سالهای قبل تفاوت پیدا کردهاست، حتما به سمت تحول و تغییر بیشتر حرکت خواهند کرد. مخاطب از بازیگری مثل من توقع دارد نقشهای متفاوتی ارائه کنم و من هم باید تا جایی که میشود بر مدار خواسته مخاطب پیش بروم. همان طور که مخاطب دوست دارد برنامههای مختلف و متنوع و باکیفیتی را در تلویزیون ببیند و باید به خواستهاش عمل شود.
مریم بوبانی - بازیگر/ رسانه، روزنامه جام جم
منبع: جام جم آنلاین
کلیدواژه: تلویزیون سریال های تلویزیون
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
کانال عصر ایران در تلگرام