Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ۴ میلیارد دلار صادرات بنزین داشتیم، اما ۴ شرکت ما زیان‌ده بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مراسمی با عنوان امضای تفاهمنامه تامین مالی طرح احداث مخزنگاه شهید نادر مهدوی با حضور اهالی رسانه برگزار شد که در ابتدای آن، احمد مرادی؛ نماینده مردم بندرعباس گفت: تمام تاکیدمان در مجلس و کمیسیون انرژی بر این بوده تا حمایت‌های خود را از وزارت نفت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع آمایش سرزمین، مسئله‌ای است که وزارت نفت به آن توجه دارد و استان هرمزگان به عنوان قطب پالایشگاهی کشور خواهد شد.


ظرفیت مخازن فرآورده‌های نفتی افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: مخازنی را خواهیم داشت که در حین تولید، نگهداری کنیم و به راحتی آن را صادر کنیم. استان هرمزگان این ظرفیت بالا را دارد و پشتیبانی‌ها از این استان بسیار صحیح است.

نماینده مردم بندرعباس در پایان سخنان خود مطرح کرد: اگر امروز نگران اشتغال جوانان هستیم و در برنامه ششم توسعه دولت موظف است که یک میلیون شغل را ایجاد کند، نیاز به اقدام و عمل دارد و خوشحالیم که دولت و هم مجلس به دنبال باز کردن گره مشکلات مردم هستند.


۳ هزار شعبه فعال داریم

در ادامه مراسم، محمدرضا فرزین؛ مدیرعامل بانک ملیبا اشاره به اینکه بانک ملی یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های بانکی کشور است، ادامه داد: نزدیک به ۳ هزار شعبه داریم و وظایف حاکمیتی را انجام می‌دهیم و در خارج کشور بزرگ‌ترین شبکه متعلق به بانک ملی است.

وی افزود: ۴ بانک در خارج از کشور داریم و در روسیه، امارات، آلمان و انگلیس شعبه داریم. به زودی در چین و هند و برزیل هم قصد حضور خواهیم داشت.


آماده جذب سرمایه گذاری هستیم

فرزین بیان کرد: ما در حوزه ارزی می‌توانیم تامین مالی بسیار خوبی را برای بخش انرژی داشته باشیم و همچنین شعب خارج کشور را به هاب جذب سرمایه گذاری خارجی برای کشور تبدیل کنیم.

مدیرعامل بانک ملی در پایان مطرح کرد: در دهه هشتاد همکاری‌های مشترکی در بحث انرژی داشتیم. بانک ملی در خدمت توسعه انرژی، سرمایه گذاری‌ها و تجارت بخش انرژی فعال خواهد بود و ما به عنوان یار وزارت نفت در تامین مالی حضور خواهیم داشت.


۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری در دهه ۸۰

در پایان مراسم نیز جلیل سالاری؛ مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه این انبار به نام شهید مهدوی مزین شده است، ادامه داد؛ او استوره مقاومت بود. در دهه هشتاد در پروژه‌هایی که در مجموعه پالایش پخش وجود داشت، حدود ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفت.

وی افزود: ظرفیت ذخیره سازی از ۱۴ میلیارد به ۱۶ میلیارد افزایش پیدا کرد، اما از سال ۹۲ تا به امروز هیچ مخزنی ساخته نشد.


۴ شرکت زیان‌ده داریم

سالاری مطرح کرد: با توجه به اینکه ۴ میلیارد دلار صادرات بنزین داشتیم، ۴ شرکت ما شرکت‌های زیان‌ده هستند. این مخازن ششصد میلیونی به عنوان بزرگ‌ترین مخازن در سواحل جنوب است محسوب می‌شود. در دوران کرونا مصرف بنزین ما به ۹۷ میلیون لیتر رسید که در فروردین ماه سال جدید ۵ محموله را صادر کردیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ایجاد ظرفیت ذخیره سازی یک ضرورت بود. منابع متفاوتی داریم. بخشی از آن را از ماده ۱۲ استفاده می‌کنیم و بخش دیگر به صورت را تهاتر و … صورت می‌گیرد. برنامه‌هایی داریم تا امسال به صورت ماهانه یک تفاهم‌نامه را مبادله کنیم و چندین طرح دانش بنیان داریم. ان شالله بتوانیم با مجوز‌های لازم، این اقدامات را انجام دهیم و این پروژه‌ها را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صادرات بنزین فرآورده های نفتی وزارت نفت فرآورده های نفتی میلیارد دلار سرمایه گذاری بانک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی

پیمان بهرامی مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، گفت : فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سال گذشته در مرز‌های پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ صله انجام شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز‌ها ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر معادل ۵۲۷ میلیارد تومان فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، تصریح کرد: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم ذکرشده، حدود ۱۸ میلیون لیتر معادل ۲۲۳ میلیارد تومان مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسائط نقلیه خروجی از کشور بوده است.

وی گفت: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرز‌های استان، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و براساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

بهرامی اضافه کرد: روزانه حدود ۷ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان توسط ۳۱۰ دستگاه نفتکش فعال انجام می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود