Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-

 مهندس شهریار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان این مطلب که : در سال گذشته 2 هزارو 100 هکتار سیستم نوین آبیاری تحت فشار در استان کرمانشاه اجرایی شده است گفت : در حال حاضر 83 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم ها ی آبیاری تحت فشار مجهزند.
وی در ادامه با اشاره به تجهیز 2 هزار و 100 هکتار از اراضی  استان به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار طی سال 1400 گفت: در حال حاضر مجموع اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در استان کرمانشاه به 83 هزار هکتار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طی سنوات اخیر نگاه ویژه ای به تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری شده است و با توجه به اهمیت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، اعتبارات لازم بصورت سالیانه در قالب یارانه محاسبه شده و از محل سامانه های نوین آبیاری جهت مدیریت مصرف آب و تجهیز اراضی زراعی به سیستم های نوین آبیاری به کشاورزان استان کرمانشاه به صورت مستمر پرداخت می شود.

قاسمی افزود: تجهیز اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری یک ضرورت به حساب می آید و در این راستا استقبال مناسبی را از کشاورزان استان جهت تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری تحت فشار شاهد بوده ایم که این موضوع ریشه در باورهای فرهنگی کشاورزان استان کرمانشاه جهت حفظ منابع آب دارد.

مهندس شهریار قاسمی به مزایای تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار پرداخت و خاطرنشان کرد: راندمان آبیاری در سیستم های آبیاری سقلی و سنتی بین 25 تا 30درصد است، در حالی که در سامانه های نوین آبیاری راندمان آبیاری به 60 الی 70 درصد می رسد و با توجه به اهمیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی ،یکی از برنامه های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تجهیز اراضی آبی استان به سیستم های نوین آبیاری می باشد.

قاسمی در پایان با اشاره به تجهیز بیش از 50 هزار هکتار از اراضی سامانه گرمسیری به سیستم های آبیاری تحت فشار طی سنوات اخیر گفت: تجهیز اراضی گرمسیری به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار سهم بسزایی در افزایش تولید ،درآمدزایی و اشتغالزایی کشاورزان غرب استان داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیستم های نوین آبیاری نوین آبیاری تحت فشار سامانه های نوین آبیاری استان کرمانشاه تجهیز اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در بازدید از عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند گفت: بر اساس طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برداشت آب از سد سهند و از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزو فاز پنج سد سهند است.

قشلاقی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری کرد و تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الگوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.

دیگر خبرها

  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت