Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست با اعضای اتحادیه باغداران استان مازندران گفت: اقتصاد مازندران به کشاورزی وابستگی زیادی دارد و کشاورزی یک اولویت برای استان است.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست با اعضای اتحادیه باغداران استان مازندران گفت: اقتصاد مازندران به کشاورزی وابستگی زیادی دارد و کشاورزی یک اولویت برای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشاورزی مازندران با همکاری اتحادیه ها و تشکل‌ها دارای هویت خواهد بود و همه باید دست بدست هم دهیم تا ظرفیت‌های مغفول را شناسایی و بکارگیری کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: باغبانی مازندران در کشور برند است و لازم است تولیدات باغی استان علمی تر باشد تا ورود مکانیزاسیون به باغات استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه با مازاد تولید برخی محصولات بویژه محصولات باغی در استان مواجه هستیم، بر توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات تاکید کرد و گفت: نهالستان‌های استان باید ساماندهی شود و ارقام کیفی اصلاح شده تولید و به باغداران عرضه شود.

عنایتی با اشاره به لزوم اصلاح و نوسازی باغات، بر تغذیه و هرس باغات تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار شناسایی بازارهای هدف جهانی برای محصولات باغی شد و گفت: تکنولوژی و صنایع باید وارد باغات استان شود و توانمندی و مهارت باغداران افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در باغات استان باید افزایش یابد، اظهار داشت: از ظرفیت اتحادیه باغداران و متخصصان باغداری مازندران برای تولید اقتصادی و صادرات محور استفاده شود.

زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای اتحادیه باغداران استان گفت: باحضور مهندس عنایتی در راس هرم سازمان جهاد کشاورزی مازندران شاهد تحول در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

وی افزود: کشاورزی در مازندران یک مزیت است و باید با نگاه جدید در کشاورزی استان ورود کنیم و کشاورزی را دانش بنیان کنیم.

عضو خانه ملت تصریح کرد: باید تلاش کنیم و بتوانیم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، هزینه تولید را کاهش داده و درآمد اقتصادی کشاورزان را افزایش دهیم.

زارعی تاکید کرد: کشاورزی استان باید حرف‌های جدید در کشور داشته باشد و صادرات محصولات کشاورزی مازندران افزایش یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کارها باید به تشکل‌ها و اتحادیه ها واگذار شود و دولت نقش سیاستگذاری و حاکمیتی داشته باشد.

شعبانی مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در نشست با رییس، معاونین و مدیران جهاد کشاورزی مازندران گفت: کلاس های آموزشی و ترویجی در حوزه مرکبات در محل دفتر اتحادیه باغداران استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این اتحادیه از نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود تا کیفیت خدمات را افزایش دهیم، ادامه داد: در حوزه تحقیقات، کشت بافت، بازدیدهای فنی، خدمات آزمایشگاهی و فروشگاهی و امور آموزشی فعالیت داریم و به باغداران استان و کشور خدمات ارائه می‌دهیم.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقتصاد مازندران به کشاورزی وابستگی زیادی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اتحادیه باغداران استان افزایش یابد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها