Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@08:55:09 GMT

رودخانه زاینده‌ رود سنددار شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۵۵۷۶

رودخانه زاینده‌ رود سنددار شد

«احمدرضا صادقی» گفت: شرکت آب‌منطقه‌ای از حدود چهار سال پیش برای گرفتن سند رودخانه در واحد ثبتی جنوب اقدام کرد که با اهتمام همکاران بخش حقوقی و دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل، سند بستر رودخانه زاینده‌رود در ساحل سمت راست به مساحت ۲۳۹.۱۴ حد فاصل بند آبشار تا نیروگاه درچه در بهار ۱۴۰۰ صادر و اخذ شد.

به گفته او جهت اخذ سند بستر رودخانه زاینده‌رود در واحد‌های ثبتی شرق و مرکز نیز اقدامات لازم صورت گرفته است و در اسفندماه سال گذشته، سند بستر رودخانه زاینده‌رود در ساحل چپ از محدوده باغ گل‌ها تا پل دنارت به مساحت ۱۰۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هکتار در محدوده واحد ثبتی شرق به نام شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان صادر شد.

اخذ سند رودخانه زاینده‌رود در واحد ثبتی مرکز، در دو بخش یک و چهار از دیگر اقدامات شرکت آب‌منطقه‌ای بوده است که سند بستر رودخانه زاینده‌رود در بخش یک واحد ثبتی مرکز حد فاصل پل مارنان تا پل چوبی (جویی) به مساحت ۳۰.۶۷ هکتار واقع در ساحل چپ زاینده‌رود و بخش چهار واحد ثبتی مرکز حد فاصل پل چوبی (جویی) تا باغ گل‌ها به مساحت ۱۷.۹۸ هکتار واقع در ساحل چپ رودخانه در فروردین سال ۱۴۰۱ اخذ شد.

صادقی می‌گوید شرکت آب‌منطقه‌ای در تلاش برای اخذ سند بستر رودخانه زاینده‌رود در واحد ثبتی غرب از نیروگاه درچه تا پل شیری است که هم‌اکنون نزدیک به ۷۰ درصد از بستر رودخانه زاینده‌رود در محدوده شهر اصفهان، دارای سند است.

شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان در نظر دارد که برای اخذ سند کل بستر رودخانه زاینده‌رود در واحد‌های ثبتی مختلف و در شهرستان‌ها درخواست ارائه دهد و با توجه به توافقنامه وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امید است که این روند تسریع شود.

به گفته مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان، با اخذ سند برای رودخانه زاینده‌رود از دست‌اندازی‌ها به حریم و بستر این رودخانه جلوگیری و تصرفات، محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای اصفهان زاینده رود شرکت آب منطقه ای واحد ثبتی اخذ سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، در پی فعالیت این سامانه بارش‌زا، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در مناطق شمال، جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه وجود دارد.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است که هم استانی‌ها از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.
هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند ۱۱۰هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر