Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در دیدار نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز که همزمان با اولین روز از هفته کارگر برگزار شد با اشاره به نقش کارگران در پیشرفت و شکوفایی کشور گفت: کارگران رمز پیشرفت و توسعه پایدار کشور و در صف اول ایثار ایستاده اند و عاشقانه به ندای امام امت خویش لبیک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،فتحی با اشاره به ایام و نامگذاری هفته کارگر از سوی ستاد بزرگداشت هفته کارگر استان آذربایجان شرقی افزود: همزمان با اولین روز از هفته کارگر که با نام کارگران تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و رهبری و شهدا نامگذاری شده است دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در راستای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بهره مندی از فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری به عنوان مسیر حرکت و چراغ راه هدایت و تجدید میثاق با آرمانهای بلند امام راحل در محل مصلای اعظم حضرت امام برگزار شد. 

 فتحی با اشاره به نقش بی بدیل  کارگران در شکوفایی و افتخارآفرینی برای ایران اسلامی در عرصه های مهم اقتصادی افزود: کارگران ثابت کردند که همواره در صف اول ایثار ایستاده و عاشقانه به ندای امام امت خویش لبیک گفته اند.

 وی افزود: روز کارگر نماد و یادآور خلاقیت، ایثار و مجاهدت و توسعه پایدار و کارآفرینی است بر اساس فرمایش حکیمانه و منویات مقام عظمای ولایت در سال جدید تحقق شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی با تلاش‌های بی‌وقفه کارگران در عرصه کار و تولید و کارفرمایان به عنوان فرماندهان عرصه اقتصادی به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به نقش کارگران در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، این تلاشگران عرصه کار و تولید را در پیروزی انقلاب اسلامی عرصه دفاع مقدس عرصه‌های اقتصاد مقاومتی بهره وری و فرهنگ و سیاست بی‌بدیل و بی‌نظیر خواند و افزود: هموار ه در فرمایشات مقام معظم رهبری و بزرگان دین و اسلام جایگاه کارگران در بلندترین مرتبه ارزش وهم ردیف انبیا و مجاهدین فی سبیل الله قرار گرفته که این نشان از شان و مقام و منزلت کارگر است که همواره در حال عبادت و در راه مجاهد فی سبیل الله قرار دارد.

وی در بخش دیگری با اشاره به پروژه های در دست اجرای وزارت مردم افزود: پروژه های مختلفی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ارتقاء سطح رفاهی مردم و رفع موانع و مشکلات موجود به اجرا درآمده وی افزود: "پروژه برنا" یکی از این برنامه هاست که در راستای حذف فقر مطلق با محوریت شناسایی فقرا، دسته‌بندی خانوارها بر اساس ریشه فقر و توانمند سازی آنان قرار گرفته همچنین "پروژه مینا" به عنوان مدیریت یکپارچه شرکت های اقتصادی وزارت و پروژه نیما نظام ملی بازنشستگی تامین اجتماعی که در راستای تحت پوشش قرار دادن و ارائه خدمات بیمه ای در حوزه ناباروری، بیمه زنان خانه دار، بیمه دانشجویان، بیمه بیماران خاص بیمه 300 هزار کارگر ساختمانی که از پروژه های کلان و مهم در دولت سیزدهم و وزارت مردم در حال اجرا می باشد.

وی همچنین با اشاره به زیست‌بوم اشتغال تصریح کرد: اشتغال و تولید دو روی یک سکه اند که ثمره اشتغال تولید می باشد بر این اساس وظایف و مسئولیت تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان مهم و در جایگاه خود از ارزش  برخوردار می باشد که از آن جمله تسهیل در صدور مجوزها در حوزه آموزشگاههای فنی حرفه‌ای آزاد و مشاغل خانگی می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی و رئیس ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر با توصیف و ارزش و جایگاه  کار و کارگر افزود: چشمه پاک و زلال زندگی با کار و تلاش روشنی می یابد و کارگران پیشگامان این حیات بدیع و نشاط آفرین ند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز آذربایجان شرقی رفاه اجتماعی هفته کارگر هفته کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار با جمعی از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارگران بازوان حرکت هر جامعه ای هستند که به سوی رشد و شکوفایی حرکت می‌کند گفت: بی شک تمام پیشرفت‌های کشور و جامعه کارگری در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد ، پویایی فکر و اندیشه ورزی بوده و آن جامعه‌ای موفق است که با تفکر تکامل یافته جلو می‌رود و هر جامعه‌ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده کند توسعه و پیشرفت دو چندان پیدا می‌کند.

 امام جمعه تبریز افزود: در دین اسلام برای نیروی کار در حوزه منابع انسانی و نیروی فعال جامعه برنامه‌ها و دستورات ارزشمندی آمده است به همین دلیل کارگران از اهمیت و جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند و برای این قشر توصیه‌های فراوانی شده است. 

 نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی رویکرد‌های اقتصادی که برای نامگذاری سال‌های گذشته توسط مقام معظم رهبری تعیین شده را نشان از اهمیت و موقعیت کارگران به عنوان ستون‌های اقتصادی کشور حائز اهمیت دانست و گفت: باید با تاسی به سیره پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام مسیر درست ترسیم شود.

 وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب همواره دغدغه معیشت کارگران دارند و برای رفع این مشکلات بیانات مبسوطی با ارائه راهکار‌های عملی ارائه کرده اند گفت: باید مسئولین امر به این دغدغه‌ها توجه کنند و بدانند توجه به تورم و معیشت کارگران و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم به همت همین کارگران است.

امام جمعه تبریز ضمن اشاره به اینکه دولت و مجلس باید برای بهبود کسب و کار تلاش مضاعف کنند و از کارگر  حمایت کنند اظهار داشت:برای این منظور نیازمند حمایت عملی هستیم و در این راستا تامین امنیت شغلی کارگر، توجه به معیشت کارگر، تامین مسکن و ساماندهی قرارداد‌های کار از مهمترین دغدغه‌های این بخش است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی شعار امسال هفته کار و کارگر است و رهبر معظم انقلاب توجه به محیط و بهداشت و سایر مسائل کارگر را از مهمترین بخش‌های رشداقتصادی کشور دانستند.

فتحی افزود: به لطف خدا شاهد آرمش صنعتی در استان هستیم که مایه ارزش افزوده و امنیت شغلی در کشور است.

 
گفتنی است در پایان مراسم از کارگران نمونه و شاخص استان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند