Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف روز گذشته محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی طی  نامه‌ای به رییس‌جمهور قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را به دولت ابلاغ کرد. این قانون پس از رفع ایراد‌های هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، به قانون تبدیل شد.

مهدی عسگری در گفت و گو با الف افزود: با توجه به قانونی که مجلس مصوب کرده برخی از دستگاه‌ها همکاری خوبی در این مسیر داشته اند اما ما با یک بروکراسی زائدی در کشور مواجه هستیم که دستگاه‌های اداری هم به این بروکراسی عادت کرده‌اند و البته در مواقعی منافع هم در این طولانی کردن بروکراسی اداری دارند و فکر می‌کنند با این طولانی کردند ابزاری در دست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه عده‌ای با به تاخیر انداختن صدور مجوزهای کسب و کار برای خود امضاهای طلایی ایجاد کرده‌اند افزود: به همین دلیل در مقابل این مسائل مقاومت می کنند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: مجلس ۲ قانون برای حل مشکل صدور مجوزهای کسب و کار داشته است و امیدواریم با این قانون بتوانیم مسیر صدور مجوزهای کسب و کار را تسهیل کنیم با این قانون مجلس بخش زیادی از مجوزهای زائد به طورکلی برداشته می شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تولید کنندگان در کشور ما می‌خواهد تولید کند و به افزایش اشتغال جوانان کمک کند ولی ما هفتخوانی را جلوی پای آن‌ها گذاشته‌ایم و این افراد باید این هفت خوان را بگذراند تا بتوانند کار خود را شروع کنند. 

وی افزود:  زمان گرفتن مجوز در کشور ما حدود ۱۲ سال طول می‌کشد و با این روند بعد از طی این مدت بسیاری از جوانان و تولید کنندگان قید ایجاد کسب و کار را می زنند و به خاطر روند تورمی موجود در کشور سرمایه افراد بعد از تعیین زمان اصلاً کفاف راه‌اندازی شغل را نمی‌دهد. 

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: به جای این که از جوانان مشتاق برای ایجاد شغل جدید استقبال کنیم و فرش قرمز برای آنها پهن کنیم برای آنها هفت خوان صدور مجوز را ایجاد می کنیم ولی با قانون اخیر مجلس تمام مجوزهای غیرحاکمیتی از مسیر جوانان برداشته می‌شود تا به این وسیله به افزایش اشتغال جوانان نیز منجر شود. 

وی افزود: تسهیل در فرآیند صدور مجوزها باعث رونق در حوزه کارهای خرد و کلان در کشور می‌شود و همین مسئله بر روی اشتغال جوانان تاثیر گذار است با این مصوبه مجلس خیلی از کارها به صورت ثبت محور مجوز می‌گیرند و در واقع اصلاً مسیر سختی رو به روی پای آنها قرار داده نمی شود.
 
عسگری گفت: در هیئت مقررات‌زدایی نیز برخی دیگر از موانع در مسیر ایجاد کسب و کارها در حال برداشته شدن است. در واقع در کشور ما حتی موانعی خود ساخته از سوی ارگان های مختلف وجود دارد مثل گواهی سوء پیشینه که ما در هیات مقررات‌زدایی این مسئله را حذف کردیم. 

وی ادامه داد: برخی از موانع و مراحل در بسیاری از دستگاه ها عرضه شده بود در صورتی که اصلاً حکم قانونی نداشت با یکسان شدن و شکل گیری پنجره واحد صدور مجوزهای کسب و کار آن هم به صورت الکترونیکی شاهد رونق در حوزه کسب و کار ها خواهیم بود به این وسیله شخص با طی زمان کمتر و هزینه کمتر مجوز کسب و کارش را میگیرد.


منبع: الف

کلیدواژه: صدور مجوزهای کسب و کار مجلس شورای اسلامی کسب و کار صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش«نماینده»، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه(۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است