Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خزایی، مسؤول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به دیدار امشب رهبر معظم انقلاب با فعالان دانشجویی، گفت: این دیدار توسط مردم و نخبگان تحلیل خواهد شد، به همین دلیل  نیاز است بخش مهمی از سرفصل‌ها و اولویت‌هایی که در آن بیان می‌شود برایند مواردی باشد که نیاز به اتفاق افتادن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یعنی نیاز است با نگاه منطقی به یک‌سالی که گذشت و آینده‌ای که داریم، صحبت‌هایی را داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب بدانند ما فضا را فهمیده‌ایم و کنار آن اگر اشتباهی داشته‌ایم ایشان راهنمایی کنند؛ نکته دوم اینکه رهبر معظم انقلاب در تبیین راه آینده نکاتی را می‌گویند و پاسخ‌های ایشان می‌تواند نقشه راه کلی برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی در مقاطع زمانی مختلف باشد.

خزایی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر موضوع جهاد تبیین تأکید داشته‌اند، توضیح داد: اگر دانشجویان از ایشان بپرسند که ما در جهاد تبیین روش‌های موفق قبل را ادامه دهیم یا دنبال روش‌های جدید باشیم، سؤال خوبی خواهد بود زیرا ایشان معمولا کلیدواژه‌هایی به‌کار می‌برند که راه‌گشا است و این نکات راه‌گشای دانشجویان، خصوصاً در فضای جدید دانشگاه‌ها خواهد بود.

مسؤول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان یادآور شد: در کنار تمام این موارد، مطالبات مردم و نقد و بررسی گفتمانی که در جامعه حاکم است و پرسیدن نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص آنچه اتفاق افتاده و در پیش است می‌تواند از اولویت‌ها باشد.

وی پیرامون تحقق مطالبات گذشته رهبر معظم انقلاب توسط تشکل‌های دانشجویی بیان داشت: دسته اول مطالبات رهبر انقلاب مواردی مانند جهاد تبیین است که بار اصلی این موضوع را بر دوش جوانان و خصوصا تشکل‌های دانشجویی می‌بینند و برخی از آن‌ها مانند کرسی آزاداندیشی زیاد به آن پرداخته نشده است.

خزایی با بیان اینکه دسته دوم مطالباتی بوده که به نوعی ریل‌گذاری برای تشکل‌های دانشجویی بوده و انتظار ایشان این است که دانشجویان بر همین ریل حرکت کنند، تصریح کرد: معتقدم دانشجویان در این مورد موفق بوده‌اند و روش‌های قبلی که میان دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی مطرح بوده تغییر پیدا کرده و این از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب بوده است.

مسؤول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان تأکید کرد: کاری که نیاز است تشکل‌ها برای تحقق مطالبات انجام دهند این است که اولویت‌های خود را هم‌راستا با مطالبات رهبر معظم انقلاب کنند زیرا شاهدیم برخی اوقات، رهبر معظم انقلاب مطالباتی بیان می‌کنند اما در اولویت قرار نمی‌گیرد و نیاز است این مطالبات اولین اولویت باشد.

وی پیرامون تأثیر روند مطالبات رهبر انقلاب از دانشجویان بر تحولات سیاسی کشور گفت: در حوزه تبیین، آنچه که رهبر معظم انقلاب انتظار دارند و آنچه که دانشجویان انجام داده‌اند به کشور و فضای سیاسی در برهه‌های خاص کمک کرده است.

خزایی خاطرنشان کرد: برای مثال دیدار سال گذشته نزدیک به انتخابات بود و با توجه به نگاه به گذشته و اینکه در انتخابات احساس خطر زیادی برای مشارکت و رئیس جمهور می‌شد، تشکل‌های دانشجویی در حوزه مشارکت مردم به میدان آمدند و از کار نترسیدند و این موضوع نشان دهنده این است که رهبر انقلاب با افقی صحیحی که  به دانشجویان دارند، آن‌ها را می‌شناسند و در مقابل دانشجویان نیز پاسخ ایشان را می‌دهند، به میدان می‌آیند و پس‌زمینه ذهن آن‌ها مطالبات ایشان است با وجود اینکه گاهی خطاهایی رخ می‌دهد که خاصیت جوانی و جوانان است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: دیدارهای دانشجویی بسیج دانشجویی رهبر معظم انقلاب تشکل های دانشجویی مطالبات رهبر رهبر انقلاب اولویت ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، امروز صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.این گزارش تصویری در حال تکمیل است... به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078246 واژه های کاربردی مرتبط معلمان معلم امام خامنه‌ای رهبر انقلاب پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب