Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان با اشاره به بسته شدن دریچه های سد زاینده‌رود از امروز صبح گفت: بر اساس توافق صورت گرفته قرار بر جاری بودن ۱۰ روزه زاینده‌رود بود که زودتر از موعد مقرر بسته شد.

احمدرضا جعفری در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: در سه روز نخست بازگشایی زاینده رود ۵۰ درصد دریچه‌ها باز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن به مرور هر روز ۱۰ درصد افزود شد ولی در نهایت ۳۰ درصد با کسری آب روبه‌رو بوده‌ایم. این در حالی است که مزارع شرق هنوز نیاز به آبیاری دارند.

وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته در کمیته چهارجانبه که با حضور نمایندگانی از جهاد کشاورزی، استانداری، آب منطقه‌ای و صنف کشاورزی تشکیل شد، قرار بر آن شده است که دو نوبت ۱۰ روزه دیگر آب زاینده رود جاری شود.

عضو نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: که هر بار میان این نوبت‌ها، هفت روز زاینده‌رود بسته می‌شود. این بار هم پس از هفت روز، دوباره در نوبت دوم زاینده‌رود جاری خواهد شد و به همین ترتیب یک دوره ۱۰ روزه دیگر هم تکرار می‌شود.

آب عادلانه بین کشاورزان تقسیم نشده است

همچنین حسین وحیدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در انتهای کانال‌های آبرسانی از جمله آبشار، رودشتین و ورزنه آب در اختیار کشاورزان قرار نگرفته است. این در حالی است که امسال کشاورزان به دلیل تقسیم ناعادلانه از کشت خود ناراضی بودند.

وی درخصوص بسته شدن دریچه‌های سد زاینده‌رود اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد دریچه‌های سد زاینده‌رود بسته شود.

عضو نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان اضافه کرد: امسال سال خوبی برای کشاورزان نبود. زیرا به تعدادی از کشاورزان آب کمی رسیده و در نهایت آب به عدالت بین آن‌ها تقسیم نشده است.

وحیدا با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز، گفت: برداشت‌های غیرمجاز در بستر رودخانه و کانال‌های غرب و شرق اصفهان صورت نگرفته است اما برداشت غیرمجاز آب در بالادست رخ داده است. زیرا انهار آن‌ها متصل به رودخانه است.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه برای نظام صنفی کشاورزان هم محدودیت‌هایی ایجاد کردند که نمی‌توان نظارت کافی در زمینه برداشت‌ها داشت.

عضو نظام صنفی کشاورزی اصفهان تصریح کرد: تابستان ۹۸ با میانگین ۱۶ مترمکعب در ثانیه در سد آبشار کشت تابستانه شرق اصفهان مدیریت شد این در حالی است که امسال با میانگین ۲۸ تا ۳۰ مترمکعب در ثانیه در سد آبشار وضعیت کنونی را شاهد هستیم.‌ ‌

کد خبر 571035

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زاینده رود کشاورزان شرق اصفهان مزارع کشاورزی استانداری سد زاینده رود رهاسازی آب سد زاینده رود کاهش خروجی سد زاینده رود کاهش خروجی سد زاینده رود دریچه های سد زاینده رود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دریچه های سد زاینده رود نظام صنفی کشاورزان عضو نظام صنفی دریچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: غیرهمسطح بودن دریچه‌های بازدید آدم‌روها مشکلات بسیاری برای عبور و مرور شهروندان و وسایط نقلیه در سطح خیابان‌ها و معابر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با انجام بازدیدهای میدانی و عملیاتی نسبت به همسطح سازی دریچه‌های غیر همسطح در سطح استان اقدام کرد، تا ضمن بهبود در انجام عملیات بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب، رفاه، ایمنی و آسایش همشهریان تامین شود.

خانی افزود: در این راستا طی سال گذشته دو هزار و ۵۸۴ عدد از دریچه‌های غیر همسطح شبکه جمع آوری فاضلاب استان اصلاح و همسطح سازی شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد، گفت: در ادامه روند خدمت رسانی مطلوب به مردم شریف استان در سال جاری نیز هم سطح سازی دو هزار و ۷۰۲ عدد از دریچه‌های غیر همسطح و بازدید آدم‌روهای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6092758

دیگر خبرها

  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان