Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حسین نجفی ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت زنان و خانواده، کارگروه عفاف و حجاب و پیشگیری و کاهش مصرف مشروبات الکلی با اشاره به ادغام جلسات مربوط اظهار کرد: این اقدام در راستای پیشگیری از موازی‌کاری انجام شده است اما در ابعاد کوچکتر جلسات و کمیته‌هایی برای هر یک از این جلسات برگزار و برنامه‌ها به صورت اختصاصی بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان به مطالب مطرح شده در مورد حجاب اجباری در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: اما باید متوجه باشیم که در حال حاضر امور به سمتی پیش می‌رود که گویا بی حجابی اجباری وجود دارد وگرنه در سطح جامعه مردم به حجاب خود ارزش قائل شده و قاطبه مردم معتقد به این فریضه هستند.

وی با تاکید بر نیاز جامعه به ترویج و تبیین موضوع حجاب و عفاف گفت: نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این مهم بسیار ارزشمند است.

نجفی با تاکید بر اینکه در امر حجاب و عفاف نباید کار به مواجهه یا بخشنامه کتبی کشیده شود، تصریح کرد: موضوع حجاب و عفاف باید در ساحت گفتمان حل شود و در این مورد کارگروه حجاب و عفاف هم تشکیل شده و اقدامات مقتضی را برای اجرا برنامه‌ریزی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه سعی می‌شود ارزیابی‌های صورت گرفته از موضوع حجاب و عفاف از از حالت صوری خارج شود، ادامه داد: در این مورد از ظرفیت سمن‌ها استفاده خواهد شد.

وی بر لزوم توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: فعالیت در این حوزه نیازمند مدیران توانمند هم هست.

نجفی از تشکیل چندین قرارگاه برای امور فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این کارگروه‌ها به صورت موضوعی برگزار و نسبت به امور مختلف در آن تصمیم‌گیری به صورت موضوعی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان به صحبت‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مورد برگزاری نخستین جشنواره ملی، آیینی و سنتی ترک زبانان ایران اشاره و تصریح کرد: یادمان باشد برگزاری جشنواره‌های سنتی ترک زبانان نباید تلقی  اقدامی برای مقابله با دیگر هموطنان را به وجود آورد چرا که هر اقدام فرهنگی در رابطه با قومیت‌ها باید در راستای همگرایی با دیگر هموطنان برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای احیای سنت‌ها افزود: برگزاری هر جشنواره‌ای به صورت ملی باید از نگاه تبلیغ کشوری و ملی توجه کافی شود.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اسناد بالادستی موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این حوزه سند نظام سلامت و سند حقوق شهروندی با زیر مجموعه‌های خاص خود وجود دارد و اقدامات در این حیطه بر این اساس انجام می‌شود.

آسیب‌های دانش‌آموزان در ایام شیوع کرونا جدی است

حسن بختیاری به مشکلات دانش‌آموزان در ایام شروع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: علاوه بر آسیب‌های آموزشی، تقابل بین خانواده‌ها و والدین به دلیل حضور بیش از حد در خانه و ورود به فضای مجازی و صدمات ناشی از این حضور و همچنین چاقی از جمله مسائلی است که در حوزه سلامت نیازمند واکاوی و اقدام است.

وی با بیان اینکه موضوع مصرف مشروبات الکلی در دو حوزه بهداشت عامه و معاونت فرهنگی و دانشجویی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود در این حیطه غربالگری های صورت گرفته که نتایج آن در حال ارزیابی است.

همچنین مسؤول امور بانوان نیروی انتظامی استان زنجان در جلسه با ارائه آماری از تعهدات اخذ شده در حوزه حجاب و عفاف در طرح ناظر گفت: در این حیطه ضمن اینکه تعهداتی اخذ شده، ۴۱۷ خودرو توقیف شده است.

رهبری با بیان اینکه در مورد مشروبات الکلی ۳۲ هزار و 974 مورد تذکر و اخذ تعهد انجام شده است، گفت: در این حوزه ۲۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش روی داده است.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین نجفی ادغام جلسات آسیب های اجتماعی اجتماعی و فرهنگی حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم
  • (ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش
  • برپایی نمایشگاه متفاوت با موضوع عفاف و حجاب در یزد